Як бізнес підтримує Україну під час війни

18 Липня 2022, 15:09

Як бізнес підтримує Україну під час війни

Вторгнення росії поставило Україну перед низкою викликів, до яких держава не була готова. І крім допомоги західних країн, найактивнішим донором став вітчизняний бізнес, який одразу продемонстрував віру в нашу перемогу. Організація і збір коштів, перевезення гуманітарної допомоги, перекази коштів у фонди, діяльність благодійних фондів – це далеко не весь інструментарій, який використовує бізнес, щоб підтримати народ України та ЗСУ в їхній тяжкій боротьбі проти окупанта.  

Під час війни всі без винятку об’єдналися навколо відсічі рф, тому у цьому переліку можна зустріти абсолютно різні види бізнесів, які нині надають підтримку.

Великий бізнес

Агрономічний холдинг «Астарта»

Разом із благодійним фондом «Повір у себе» створили проєкт Common Help UA. У його межах вже передали 14 тис. тонн гуманітарної допомоги на суму 300 млн грн. Холдинг співпрацює з ООН і доставляє до України гуманітарку з Польщі – завдяки цьому до України потрапило 6,5 тис. тонн вантажу. Крім цього, компанія постійно співпрацює з військовими ЗСУ та ТРО і закуповує для них броню, медикаменти, одяг, військове спорядження й автомобілі.

У межах Common Help UA зібрали 14 тис. переданої гуманітарної допомоги, надали допомогу 660 тис. евакуйованим та переселенцям, а на потреби ЗСУ направили 100 автомобілів та тисячі комплектів спорядження.

Компанія «Метінвест»

Виділила вже понад 1,5 млрд грн на допомогу нашим воїнам і українцям. У межах своєї діяльності компанія перевезла з Європи 3 тис. тонн вантажів, постійно надає ліки у прифронтові області. Крім того, для ЗСУ компанія передає близько 100 тис. бронежилетів – частину з них зробили зі сталі самого підприємства, а решту купують в інших країнах. Крім того, ЗСУ надають і дрони, тепловізори, шоломи, турнікети та аптечки.

Загалом «Метінвест» спільно з ДТЕК та Фондом Ріната Ахметова акумулювали 1,5 млрд грн на допомогу українцям і армії, забрали 3 тис. тонн гуманітарного вантажу, надали допомогу 70 тис. осіб і ліки для Запоріжжя і Кам’янського на €238 тис. Крім цього волонтери «Метінвесту» зібрали 100 тонн гуманітарки, а лікарні Запоріжжя, Кривого Рогу, Кам’янського, Покровська й Авдіївки отримали ліки й обладнання на 60 млн грн. Для ЗСУ передали понад 100 тис. бронежилетів, 400 дронів, 1150 тепловізорів, 8,1 тис. шоломів, 25 тис. аптечок та турнікетів.

Як бізнес підтримує Україну під час війни

«Латманнен»

Виробник сухих сніданків під час війни продовжує забезпечувати українців їжею. Крім цього, близько 1 тонни харчів передав до дитячої лікарні «Охматдит», а ще 75 тонн направили згідно з запитами до 16 благодійних фондів, тероборони та ЗСУ у всій країні. Також виробник вплинув на шведський головний офіс, який вирішив покинути ринок рф, а з Данії український офіс постачає борошно та вівсянку.

Читайте також: Як UGC працює під час війни

«МЕТРО»

Значну частину своїх товарів мережа на постійній основі направляє для допомоги 66 частинам ЗСУ, 55 підрозділам ТРО, 21 лікарні, 69 благодійним фондам та громадським організаціям. Також постачає посуд та їжу для соціальних закладів, які готують нужденним гарячі обіди. За червень торгова мережа також перерахувала 500 тис. грн до «Охматдиту» на закупівлю медобладнання. За весь період війни «МЕТРО» передала 308 тонн гуманітарної допомоги з їжею, побутовою хімією та непродовольчими товарами.

Фармацевтична сфера

Гігантський обсяг допомоги надходить від фармкомпаній, які входять до Європейської бізнес-асоціації. Кілька десятків таких компаній, серед яких Pfizer, AstraZeneca, Bayer, Jonson & Jonson, Farmak, Darnitsa, Novartis та інші, надали допомогу Україні сумарно на $224 млн.

Бізнес підтримує Україну

Наприклад, Abbott передала $2 млн для українських педіатричних лікарень, AbbVie – $1 млн на медичне забезпечення і матеріали для українських біженців. Arterium передала власних ліків на 17,7 млн грн, а AstraZeneca зробила пожертв на $10 млн, які пішли на гуманітарну допомогу з ліками, лікарські засоби в сусідні країни, щоб подолати кризу, викликану напливом біженців, та підтримку міжнародних організацій, які опікуються постраждалими. 

Читайте також: В Україні боротимуться з нелегальною рекламою гемблінгу

ІТ-сфера

Крім того що цей вид бізнесу лишається одним із найстабільніших джерел отримання валюти, він також активно доєднався до війни із загарбником. Чого лише вартує ІТ-армія, яка на регулярній основі атакує ворожі ресурси та виводить їх із ладу. Однак ІТ-компанії мають і власні ініціативи з допомоги країні.

Львівський ІТ-кластер

Передав 5 млн грн на створення у Львові Центру ментального здоров’я, де допомогу зможуть отримати учасники бойових дій, переселенці та всі інші люди, яким потрібна підтримка.

TECHIIA

Великий технологічний холдинг, до якого входить понад 10 компаній, з початку війни активно зайнявся своїм фондом «Фундація Течія». Вона займається збором коштів на потреби країни, закупівлею спорядження та техніки для ЗСУ й організовують постачання необхідних вантажів із-за кордону на передову. З початку вторгнення холдинг передав близько 600 млн грн на потреби захисників та українців, постраждалих від війни.

Skylum

Звернулася до користувачів у всьому світі з проханням пожертвувати дрони на користь ЗСУ. І за перші три місяці вона вже отримала 86 дронів від людей у всьому світі. Але компанія продовжує отримувати пожертви і надалі. Крім дронів, отримали і безпілотники, які нині працюють на благо артилеристів, а також зарядні пристрої та інші потрібні аксесуари.

Читайте також: Як український бізнес переніс три місяці війни

EPAM

Волонтери компанії розробили платформу, на якій можна побачити весь процес надходження гуманітарки до України. Це дало змогу спростити процедуру митного оформлення, оскільки такі вантажі тепер можна декларувати онлайн, що значно швидше за традиційне оформлення.

Гральний бізнес

Незважаючи на різні звинувачення, які супроводжували операторів до 24 лютого, після вторгнення вони продемонстрували свою активну позицію та бажання допомагати державі.

Як бізнес підтримує Україну під час війни

Favbet

Через свій благодійний фонд Favbet Foundation активно надає допомогу як ЗСУ, так й українцям. Зокрема, щомісяця надається 100 тис. на реабілітацію поранених воїнів. На потреби армії компанія передала і технічне обладнання – комп’ютери, свіч-порти та вайфай-роутери. Мільйонні суми прямо переказали для ЗСУ та фонду «Повернися живим», а на постійній основі армії також передають відсоток від доходів.

У компанії нам розповіли, що вони намагаються допомогти державі усіма можливими ресурсами, чи то кібервійська, чи то ІТ-інфраструктура, чи то пожертви на користь ЗСУ, волонтерство, розробка сервісів та ботів для пошуку людей.

«Ми активно підтримуємо персональні ініціативи співробітників, закуповуємо та доставляємо гуманітарну допомогу, допомагаємо закуповувати озброєння, військову амуніцію, автівки, автомобілі швидкої допомоги та паливо для евакуації̈ мирного населення з окупованих територій. На сьогодні на потреби Збройних сил України прямо та через благодійні організації̈ вже перераховано понад 5 млн грн», – розкрив перелік допомоги представник Favbet.

У м. Загреб (Хорватія) відкрито Центр адаптації̈ для переселенців з України з метою безкоштовного навчання хорватської та англійської мов, надання психологічної підтримки та гуманітарної допомоги. Нещодавно фонд передав броньований автомобіль поліцейським спецпризначенцям та сучасну снайперську гвинтівку для ЗСУ.

«Мені здається, що зараз майже жодна компанія не залишається осторонь у питанні допомоги українським військовим. Незалежно від сфери та ринку, на якому вона працює. Спільних проєктів на нашому ринку поки що немає, однак ми знаємо, що більшість операторів проявляють досить активну позицію», – коментують в оператора питання згуртованості бізнесу навколо допомоги Україні.

І така підтримка надзвичайно важлива. Сьогодні українці єдині в бажанні зробити все можливе для наближення перемоги: воїни, політики, підприємці та звичайні громадяни.                            

Бізнес має значний ресурс та знання, які можна та необхідно використовувати. Наприклад, Favbet має значний ІT-потенціал, тому крім традиційної допомоги військовим грошима, амуніцією, навіть зброєю, його співробітники працюють в кібервійськах, розробляють інформаційні майданчики для пошуку зниклих. 

Як бізнес підтримує Україну під час війни

Якщо говорити мовою цифр, то оператор переказав на потреби ЗСУ понад 5 млн грн. Самостійно закупили та передали понад 1,5 тонн гуманітарної допомоги, організовано логістику ще на 100 тонн. Активно Favbet займається закупівлею автівок: військовим передали 4 позашляховики, мікроавтобус, броньовані авто, а також 3 машини швидкої̈ допомоги. В умовах дефіциту пального змогли передати 5 тонн пального. Окремо засновник Favbet Foundation Андрій Матюха профінансував закупівлю снайперської гвинтівки вартістю понад 630 тис. грн для військових, що дислокуються в Миколаївській області.  

«Окремо ми передаємо на потреби ЗСУ планшети, ноутбуки, принтери, рації̈, дрони, тепловізори та інше військове спорядження, що допомагає ефективніше боротися з окупантами», – підсумували в оператора.

Розповіли нам і про роботу центру в Загребі. Для його запуску знадобилося лише шість днів, і у компанії вважають, що це рекордні строки. Спочатку була ідея підтримати біженців з України, адже на сьогодні в Хорватії̈ під тимчасовим захистом перебуває понад 14 тис. українців. І Favbet як українська компанія не могла не долучитись до допомоги та пройти осторонь. Тому вона відвідала центри переселенців, щоб зрозуміти, що, власне, необхідно.                                                                                    

«Спочатку ми організували відвідування благодійних футбольних матчів «Динамо» Київ та Української збірної з футболу в Загребі та Рієці. Однак ми розуміли, що цього замало. Люди намагаються максимально швидко адаптуватися в нових реаліях, у новій країні, і саме тут ми маємо допомагати. Мова – це базова потреба кожного вимушеного переселенця. І не важливо, плануєте ви повертатися додому чи ні. Спілкування, пошук роботи, закриття базових питань – це питання номер один. Тому ми надали приміщення у центрі Загреба з повним технічним та матеріальним забезпеченням. Команді фонду вдалося швидко знайти викладачів, навчальні матеріали тощо. Наразі ми працюємо вже майже два місяці, школа стала не тільки місцем вивчення мови, але й повноцінним центром підтримки для 210 студентів. Крім вивчення мови, ми проводимо майстер-класи з арт-терапії, консультації̈ юристів та психологів, є дитяча кімната, пункт гуманітарної допомоги», – розповіли нам про повний функціонал центру.

Pin-Up

COO Pin-Up Ukraine Ігор Зотько у своїх коментарях розповів, що з початку війни вони прийняли однозначне рішення, що не можуть залишатись осторонь. За цей час закупили понад 235 тонн гуманітарної допомоги та доставили її до областей, де велись активні бої: Донецька, Київська, Миколаївська, Сумська, Харківська, Херсонська та Чернігівська області. У цьому процесі оператору активно допомагали волонтери, Військово-цивільні адміністрації, за що їм висловили велику подяку. Також займалися адресною допомогою, надавали продукти першої необхідності в спеціалізованих гуманітарних центрах.

«Наша згуртованість має однакову мету, і я думаю, що всі члени асоціації добре це розуміють. Для українського бізнесу зараз час перевірки на цінності, на конкретні кроки, а не лише слова», – додав представник оператора у відповідь на запитання про згуртованість грального ринку.

Ігор Зотько підкреслив, що будь-який бізнес сьогодні не може залишатися осторонь, коли через повномасштабне вторгнення агресора вмирають люди, знищується інфраструктура, страждає ціла нація. Тому бізнес зараз, як і окремі люди, згуртувався заради підтримки держави.

«Наприклад, якщо до війни наш ресурс планували реінвестувати у додаткові маркетингові прояви, то сьогодні в нас є ще одна важлива інвестиція – в перемогу України. Ми впевнені, що відповідальність за майбутнє країни на кожному з нас, тому бізнес має підтримувати державу й інвестувати в її майбутнє», – підсумував COO.

З початку вторгнення Pin-Up Ukraine закупила і доставила в різні регіони понад 235 тонн гуманітарної допомоги. На підтримку України витратили більше 25 млн грн, і темпи Pin-Up зменшувати не планує, а навпаки – продовжувати допомагати, як кожен відповідальний бізнес.

Parimatch

Також активно закуповує спорядження для військових, а також провела благодійний аукціон, на якому продавала речі відомих спортсменів зі свого музею. З початку війни благодійний фонд компанії надав понад 50 тонн гуманітарної допомоги, на яку виділили 8,5 млн грн. Також потроху поновлюються програми із залучення дітей до спорту.

Через фонд Parimatch Foundation евакуювали близько 600 людей, облаштували 4,2 тис. спальних місць для переселенців, надали 50 тонн гуманітарки, яку отримало 55 тис. осіб, придбали машину швидкої допомоги. Сумарно 14,5 млн грн спрямовали на допомогу постраждалим від війни, 8,5 млн грн виділили на гуманітарну допомогу, ще 558,3 тис. грн зібрали у вигляді пожертв.

Slots City

У березні одразу перерахувала 1 млн грн на потреби ЗСУ, а пізніше запустила регулярну акцію – 10 грн з кожного депозиту йде для нашої армії. У квітні оператор надав 350 тис. грн на користь ЗСУ, які пішли на купівлю авто, спорядження та їжі. У травні ж сума, відправлена армії, становила 680 тис. грн. За даними оператора, у червні йому вдалося зібрати і передати армії 2,675 млн грн. На ці кошти закупили сім автомобілів, тепловізори, дрони, рації, снайперське спорядження, гуманітарну допомогу для переселенців та послуги з пошиття одягу для солдатів.

Joker

Запустив проєкт «Все буде людяність», у межах якого компанія допомагала виконувати низку запитів, як-от пошук пального для доставки гуманітарки тощо. Крім цього, оператор взяв участь у проєкті «Залізні лапки», який спрямований на допомогу притулкам бездомних тварин. Кожен гравець, граючи в оператора, стає донором для цієї ініціативи під час проходження спеціальних рівнів. Нещодавно ліцензіат придбав авто на потреби волонтерів, які рятують покинутих тварин. У його межах вже зібрали 1 млн грн на відновлення притулку відродження.

Cosmolot

Створила вебсайт, на якому збирає пожертви на потреби армії. З початку війни компанія передала розвідникам дрони та тепловізори і рації для ТРО. Крім цього, працівники зібрали кошти на волонтерський проєкт, який робить плитоноски та інше спорядження для ЗСУ. Також компанія кілька разів долучалася до волонтерської ініціативи свого співробітника, який надавав допомогу постраждалим людям у Київській області.

Як розповіла нам HR-директор Юлія Лапко, Cosmolot почала допомагати армії ще до початку повномасштабного вторгнення – у лютому перевели 500 тис. грн на потреби армії. А з початком війни та у нинішній час компанія продовжує безперервно донатити на потреби ЗСУ.

Як бізнес підтримує Україну під час війни

Крім того, відбувається і матеріальна підтримка окремих батальйонів.

«Ми закуповуємо обладнання, передаємо дрони, тепловізори, термінали Starlink та інші необхідні для наших бійців речі. Коштом компанії військові закупили та відремонтували дві машини для передової, а також придбали причепи для перевезення військових собак. За допомогу фронту Cosmolot отримала подяку від Міністерства оборони України та золоту пам’ятну відзнаку 74-го розвідувального батальйону», – розповіла Юлія Лапко.

До благодійності залучають і своїх гравців. Cosmolot запустила інтерактивний портал для допомоги Збройним силам України та збирає донати, щоб разом «палити вату». На сайті palimovatu.cosmolot.ua можна легко передати гроші на закупівлю амуніції, підтримати армію та отримати ігрові бонуси. І звісно, компанія продовжує працювати, створювати робочі місця та сплачувати податки. Тільки продовження ліцензії на 2022 рік принесло до бюджету 23,4 млн грн.

«Ми бачимо, що багато ліцензійних операторів беруть активну участь у підтримці країни. У кожного власна сфера фокусу: хтось працює з армією, хтось із переселенцями, дітьми чи тваринами. Вважаю, що це єдиний правильний шлях зараз – нести відповідальність за свою роботу та надавати посильну допомогу країні й армії», – акцентувала спікерка.

Як бізнес підтримує Україну під час війни

На її думку, підтримка країни бізнесом не має вважатися чимось неймовірним. Це не конфлікт суто політиків чи військових – це війна усіх українців. Тому, як і кожен свідомий громадянин, оператор намагається робити максимум для наближення перемоги. Логічно, що у бізнесу є більше можливостей та ресурсів для допомоги.

«Cosmolot – це суто український проєкт, то ж допомога країні зашита в нашому ДНК. Культура допомагати шириться компанією, і в нас є багато співробітників, що організовують власні волонтерські ініціативи. Співробітники разом із компанією задонатили близько 120 тис. грн на волонтерський проєкт колеги з Cosmolot, що відшиває плитоноски, закуповує бронежилети та тактичне спорядження для воїнів ЗСУ, допомагає постраждалим родинам із дітьми у Київській області. Хлопці з департаменту Customer Service самостійно організували волонтерську допомогу для фронту. З власної ініціативи вони передали на фронт бензопили, комплектувальні, масла для пил, 50 перехідників та 100+ шипів для солдатів», – наголосила HR директор.

З її слів, подібні ініціативи – це не просто соціальна відповідальність, це загальне прагнення як бізнесу, так і кожного окремого співробітника. Всі хочуть повернутися до мирного життя, розвивати сферу гемблінгу та власні проєкти. Але зараз головна мета Cosmolot – допомога та підтримка нашої команди, армії та країни.

Загалом же ліцензіат передав на потреби ЗСУ: 4 млн грн, 9 дронів, 3 тепловізори, 3 далекоміри, 26 рацій, 1 плотер + ПЗК, 25 павербанків, 26 спальників та 2 термінали Starlink.

Читайте також: КРАІЛ видала ліцензію російському букмекеру?

Як бізнес підтримує Україну під час війни

Висновки

Помітно, що нині всі види бізнесу так чи інакше задіяні в допомозі державі залежно від власних можливостей та ресурсів. Хтось переказує мільйони та завозить тонни гуманітарки, хтось допомагає вирішити проблеми волонтерів та підтримує покинутих тварин, хтось сконцентрувався виключно на допомозі ЗСУ, а хтось допомагає біженцям і за кордоном. Особливо показово, що гральний бізнес бере дуже активну участь у відсічі ворогу на своєму рівні, оскільки практично всі онлайн- і навіть наземні оператори в міру сил впроваджують благодійні акції та проєкти. Така згуртованість свідчить про одне – весь український бізнес допомагає формувати надійний тил, який допоможе нашим воїнам зламати хребет рашистським окупантам.

Коментарі:
Зараз читають
вгору