Визнання кіберспорту в Україні: перспективи та плани

16 Вересня 2020, 16:53

Визнання кіберспорту в Україні: перспективи та плани

Новини про визнання кіберспорту офіційним видом в Україні створили ажіотаж навколо цієї події. І Українська кіберспортивна федерація (UESF) вирішили провести пресконференцію, під час якої її учасники обговорили нагальні питання. Зокрема, фахівці поділилися планами на майбутнє, окреслили загальний вектор дій, розповіли про користь від офіційного статусу, обговорили питання нових дисциплін і прийняття Україною турнірів світових масштабів.

Що дало індустрії кіберспорту офіційне визнання в Україні?

Про деталі розповів Артур Єрмолаєв, віцепрезидент Федерації кіберспорту України. За його словами, визнання дало масову підтримку і увагу, і це на руку федерації, оскільки є велика спільнота молодих і дорослих людей, які цікавляться кіберспортом в Україні. Але поки не було офіційного статусу, ця тематика залишалася закритою, про неї мало говорили, бо досі напрям жив своїм, малопублічним життям. Широкого розголосу рух не отримував, незважаючи на популярність.

Артур Єрмолаєв додав, що людей, які цікавляться кіберспортом в Україні, – грають, дивляться чи ще якось беруть участь у цьому участь, – мільйони. І це дає необхідну підтримку.

Згідно з процедурою Міністерства молоді та спорту України, UESF подаватиме документи, щоб отримати статус національної федерації. А допомога від міністерства полягатиме в наданні адміністративної підтримки для реалізації проєктів, які раніше не можна було втілити. Наприклад, співпраця з Міністерством освіти – завдяки активу Національної федерації буде можливість створювати університетські та шкільні ліги, формувати національні збірні та відправляти їх на міжнародні чемпіонати.

Читайте також: Кіберспорт в Україні: історія і популярність

Окрім надання контенту зацікавленій аудиторії, кінцевою метою федерації є створити те, чого реально не вистачає ринку кіберспорту, – платформу, завдяки якій молоді українці, майбутні кіберспортсмени, напіваматори отримають трамплін для того, щоб стати помітними на міжнародній арені електронного спорту. А вона більша та цікавіша за ринок України. І таким чином українські гравці зможуть стати міжнародними зірками.

кіберспорт

«Це взагалі світова проблема зараз. І ми, якщо правильно та професійно підійдемо до цього питання, маємо можливість вирішити її раніше за всіх. У нас буде “нечесна перевага”, оскільки люди, які вирішують цю проблему в якості бізнесу, можуть вирішити її і в якості соціального продукту. Часто кіберспортивні організації кажуть, що їм не вистачає “нової крові”, а насправді ці організації створені гравцями, і цим гравцям часто “нова кров” і не потрібна», – доповнив колегу Іван Данішевський.

Подальші плани UESF

Загальний вектор дій UESF виглядає так – запуск юридичного процесу для отримання національного статусу. Окрім того, стартуватиме ряд подій, адже, як зазначив Артур Єрмолаєв, навіть відсутність національного статусу дозволяє федерації почуватися більш впевнено, оскільки електронний спорт отримав офіційне визнання. І коли в ролі громадською організації ведуть переговори з партнерами і спонсорами, то представники федерації почали помічати, що ті більш зацікавлені в обговоренні спільних проєктів. Це ж дозволяє вибудовувати інфраструктуру, яка потрібна.

Іван Данішевський зазначив, що від Міністерства молоді та спорту здебільшого потрібна лише інформаційна та наставницька підтримка. Якщо держструктура направлятиме рекомендації в необхідні організації та говоритиме про кіберспорт, це значно полегшить бізнес-діалог і процес створення подій.

Водночас отримання національного статусу і державного фінансування не є пріоритетним для UESF. Артур Єрмолаєв підкреслив, що нині федерація має достатньо підтримки від спільноти, спонсорів ІТ-компаній і від інших установ, які зацікавлені в мільйонній аудиторії кіберспорту. І наразі цієї підтримки більш ніж достатньо, щоб реалізовувати намічені цілі.

Кіберспорт в Україні

Виконавчий директор UESF Антон Маркелов нагадав і про соціальну складову електронного спорту. В планах на майбутнє є розробка програм реабілітації для військовослужбовців, тактичної підготовки для поліції та збройних сил, а також програм для роботи з людьми з інвалідністю та обмеженими можливостями.

Читайте також: ESL заборонила участь у турнірах трьом тренерам

Кіберспорт тепер в Україні – професія

Визнання кіберспорту також дало професію. І гравці тепер можуть бути офіційно оформлені – в трудовій угоді можна написати, що вони працюють кіберспортсменами. Це дуже важливо, адже кіберспорт завжди передбачає велику кількість міжнародних турнірів і поїздок, а це потребує подолання візових режимів. І якщо людина є офіційно працевлаштованим кібератлетом, оформити документи для закордонної поїздки набагато легше.

Щодо дисциплін Артур Єрмолаєв навів CS:GO і Dota 2 як найбільш популярні турніри від UESF серед аудиторії. З інших дисциплін теж проводять змагання, наприклад з футбольного симулятора FIFA. Але всі вони значно поступаються двом попереднім за кількістю глядачів.

«Ми дивимося з великою увагою на ті ігри, які набирають популярність, і намагаємося бути в тренді. UESF була однією з перших організацій, які провели турніри з Fortnite в Україні на власних серверах», – розповів віцепрезидент.

Україна має гарні перспективи проводити масштабні кіберспортивні турніри, але за це потрібно платити. Іван Данішевський на прикладі The International наголосив, що однієї подачі заявки на проведення недостатньо. Країна, область і місто проведення мають зібрати кошти на таку подію.

«Париж заплатив за проведення чемпіонату з League of Legends кілька мільйонів євро, а з Dota 2 – 1 млн євро. Суму для проведення The International не скажу, але вона немаленька, і її треба зібрати. Прийом такої події теж наш інтерес – і як людей, які люблять свою країну і хочуть, щоб в очах туристів вона виглядала краще, і як федерації. Ми з Мінкультом і Мінтуризмом із задоволенням розробили б програму», – зазначив голова правління UESF.

esport

Також він додав, що складно спрогнозувати, скільки б Україна могла заробити на проведенні таких чемпіонатів. Турніри цього рівня приваблюють велику кількість іноземців, які приїжджають подивитися. Ідеальний приклад-аналогія – пісенний конкурс «Євробачення», економічний ефект якого можна порівняти з проведенням The International.

Читайте також: Проведення The International перенесли на невідомі терміни

Перспективи українського eSports

Оцінити капіталізацію українського сегменту кіберспорту доволі складно. І серед основних причин віцепрезидент UESF виділив відсутність якоїсь юридичної бази під електронний спорт, тому і офіційної статистики немає. З іншого боку, на базі компаній, які засновані в Україні та працюють у сфері кіберспорту, створено понад 10 тис. робочих місць.

Говорячи про нові дисципліни, спікери звернули увагу, що спортивні симулятори взагалі не дуже популярні в України, тим же гравцям в NBA2K варто шукати виходи на ринок США. І доволі цікава ситуація склалася навколо гри League of Legends – при всесвітній популярності в Україні ця дисципліна не здобула широкого розповсюдження. За даними Івана Данішевського, в неї грає добре організована меншість непрофесійних кіберспортсменів. І визнання кіберспорту є гарною можливістю для розробника Riot Games популяризувати дисципліну, бо наразі в них немає фокусу на Україну на відміну від Росії, де є офіс компанії та проводять відповідні кіберспортивні події.

Стосовно спонсорства з боку букмекерів Артур Єрмолаєв зазначив, що будь-яка монетизація будь-якої спортивної індустрії тісно пов’язана з ринком беттінгу. І в багатьох спортивних подіях можна знайти спонсорів, які відносяться до сфери букмекерства чи гемблінгу. Національний статус і визнання кіберспорту в Україні допоможе регулювати подібні питання.

UESF

А оскільки набрав чинності закон про гральний бізнес, для UESF важливо дотримуватися таймінгів партнерств, щоб відповідати очікуванням з боку держави. Іван Данішевський звернув увагу, що більшість українських футбольних матчів проходять під брендами букмекерів. Федерація не є лобістом цього питання, але все, що легальне і допомагатиме розвитку електронного спорту, буде підтримано.

Читайте також: Як кіберспорт став рятівним колом для букмекерів під час пандемії

Крім того, віцепрезидент повідомив, що Українська федерація кіберспорту не має жодного стосунку до проєкту Олександра Кохановського (Української кіберспортивної професійної асоціації) та купівлі готелю «Дніпро».

«Наскільки я знаю з тих же публічних джерел, ця асоціація орієнтована більше на об’єднання професійних учасників ринку у вигляді професійних організацій, турнірних операторів тощо. Я впевнений, якщо цей проєкт запустять і він стане успішним, нам однозначно буде про що разом поговорити, разом співпрацювати, разом брати участь у певних заходах. Але зараз ми ніяк один із одним не перетинаємось», – підсумував Артур Єрмолаєв.

Читайте також:Керівний партнер WePlay! Esports про арену в Києві

Читайте також:Повернення традиційного спорту не зменшило активності кіберспортивного беттінгу

Коментарі:
Зараз читають
вгору