Кіберспорт в Україні: історія, популярність, інтеграція в міжнародне співтовариство

21 Травня 2020, 16:53

Кіберспорт в Україні: історія, популярність, інтеграція в міжнародне співтовариство

Кіберспорт розвивається глобально, команди інтернаціональні, а призові фонди найбільших турнірів у світі досягають $20 млн. У світі вже понад 400 млн осіб, яких цікавить кіберспорт. Україна також показує зацікавленість з боку держави і тенденцію збільшення аудиторії. Які перспективи розвитку дисципліни в нашій країні і чи важливо визнання кіберспорту з боку держави – детально в матеріалі.

У 1990-2000 роки кіберспортсменами називалися постійні клієнти комп'ютерних клубів, які змагались між собою по локальній мережі в різних ігрових жанрах. Вперше українці вийшли на міжнародну арену в 2001 році, отримавши оплачену поїздку на чемпіонат World Cyber Games з призовим фондом в $300 000, але так і не здобули перемогу.

Приходьте на конференцію, присвячену перспективам у світі кіберспорту та отримайти максимально повну інформацію.

Завдяки створенню компанії Natus Vincere в 2009 році Україна все-таки заслужила повагу на всесвітній кіберарені. У наступні роки команди з CS зайняли низку призових місць на світових турнірах, а найяскравішою перемогою вважається виграш на першому турнірі The International з Dota 2.

Читайте також:Як кіберспорт привернув увагу букмекерів?

Україна проводить сотні турнірів на аматорському рівні, а деякі команди вже давно стали на стежку професійної кар'єри кіберспорту. Президент Федерації кіберспорту України повідомив, що UESF і Esports Ukraine об'єднуються в національну федерацію кіберспорту. Буде сформований орган, який відповідатиме за розвиток дисципліни в нашій країні. На даний момент документи знаходяться на реєстрації в Мін'юсті, але по факту єдина федерація вже відноситься до співзасновників і повноправних членів Європейської федерації кіберспорту.

У результаті цього в країні з'явиться можливість організовувати платформи для турнірів, де братимуть участь тисячі гравців. Сьогодні це один із ключових кроків для офіційного визнання кіберспорту державою. Нагадаємо, що на законодавчому рівні його визнало вже багато країн, включаючи Китай, США, Малайзію, Південну Корею. А в Китаї створена державна програма з розвитку кіберспорту.

Кіберспорт: стратегія розвитку

Кіберспорт – індустрія, яка перетворилася на бізнес. Наприклад, у 2019 році призова сума чемпіонату The International з Dota 2 становила $33 млн.

Україна входить до топ-10 кіберспортивних держав планети. Команди успішно показують себе у багатьох турнірах, однією з таких команд є NaVi. У країні регулярно проводяться всілякі турніри, одним із останніх був WePlay! Mad Moon з призовою нагородою в $300 000.

Читайте також: Огляд благодійного марафону WePlay Charity Play

Федерація кіберспорту України не вимагає фінансування з боку держави, адже у неї є потужна підтримка ринку, бізнесу. Фінансування проєкту буде здійснюватися з приватних і спонсорських дотацій.

Кіберспорт – це не просиджування біля комп'ютера, а стратегічна командна гра, яка розвиває лідерські якості і логіку. Для гравців це справжня робота.

Державі важлива така процедура, оскільки вона передбачає додаткові податки до бюджетів різних рівнів. Міжнародні змагання залучають сотні українських підрядників, які платять податки в казну. Також будуть створені нові робочі місця, починаючи від гравців, коментаторів, закінчуючи обслуговуючим персоналом, також зможуть працювати в даній сфері люди з обмеженими можливостями.

Кіберспорт в Україні

Джерело фото: navi.gg

З 2006 року в світі популярністю користувалася гра DotA, яка принесла українському колективу Natus Vincere $1 млн у чемпіонаті The International. До слова, саме Dota 2 стала джерелом глобальних заробітків для багатьох кіберспортсменів України. Серед 25 кібератлетів 18 показали успіх у даній дисципліні. Другою кібердисципліною за обсягом отриманих грошей є Counter-Strike: Global Offensive, а третьою – Hearthstone.

В Україні відсутній сучасний мультифункціональний комплекс, на основі якого можна було б організовувати кіберспортивні змагання і турніри. В потенціалі подібний комплекс міг би стати тренувальною базою для безлічі команд із різних куточків планети. Представники індустрії заявляють, що до них вже звертаються кіберспортивні організації з Китаю та інших країн з подібними запитами.

Нагадаємо, раніше ми писали, що Valorant претендує на кіберспортивну дисципліну.

Читайте також:Роль кіберспорту у вихованні молоді

Читайте також:Рейтинг Twitch: як потрапити в топ?

Коментарі:
Зараз читають
вгору