Як кіберспорт привернув увагу букмекерів: від другорядних позицій до єдиного джерела прибутку

13 Квітня 2020, 17:30

Як кіберспорт привернув увагу букмекерів: від другорядних позицій до єдиного джерела прибутку

На фоні падіння акцій гемблінг-компаній і скасування таких знакових подій року, як Євро 2020 та Олімпійські ігри, прибутки операторів знизилися на 80%. І нині букмекери шукають альтернативні рішення для нових ліній ставок. Їм у нагоді став кіберспорт, який через свою природу мало постраждав від пандемії.

Чому віртуальні баталії?

Електронний спорт через свою особливість став у певному сенсі спортивною аномалією під час пандемії. Завдяки цифровій природі ігор за кілька тижнів індустрія кіберспорту з живого формату з аренами та фанатами плавно перейшла в онлайн. Більшість виїзних турнірів і ліг оперативно переключились на новий режим роботи. Такі гіганти індустрії, як League of Legends Championship Series, ESL Pro League та ESL One Los Angeles 2020, без зволікань скасували проведення живих подій та оголосили про початок альтернативних заходів в Інтернеті. Водночас режим і порядок турнірів залишили без змін, через що бізнес ставок звернувся до цього напряму як до рятівного кола, а гравці отримали шанс дізнатися про новий вид спорту.

Початок кардинальних змін?

Індустрія беттінгу раніше не ігнорувала комп’ютерні поєдинки, але відводила їм другорядну роль. Оператори ставок на спорт постійно говорили про розвиток індустрії, й аналітики навіть прогнозували, що кіберспортивний беттінг наприкінці 2020 року може вийти на прибуток у $17,2 млрд. Однак знаходилися й ті, хто називав такі очікування швидше теоретичним припущенням, ніж досяжними реаліями. Правда, тоді ніхто не передбачав подій, пов’язаних із пандемією. Зараз же букмекери почали досліджувати кіберспорт ставки онлайн як конкурентоспроможну категорію, а компанії вже відзначили сплеск активності. Платформа для ставок Luckbox повідомила, що скасування англійського футбольного чемпіонату Прем’єр-ліги посприяло збільшенню кількості реєстрацій нових гравців на 54%.

«Але, окрім збільшення кількості нових клієнтів, ми помітили і зростання сум ставок – майже вдвічі з кінця лютого. Практично всі лінії зросли за останні два тижні. Ризики є завжди, однак ця пандемія спричинила багато проблем іншим компаніям. Ми давно співпрацюємо з кіберспортом і можемо сказати, що нам неймовірно пощастило, оскільки наша діяльність постраждала мало», – заявив генеральний директор Luckbox Квентін Марін.

Читайте також:А на що нині можна поставити?

Як кіберспорт привернув увагу букмекерів: від другорядних позицій до єдиного джерела прибутку

Великі події з об’єднання традиційного та цифрового спорту нині реалізують зі значним успіхом – перегони eNASCAR, iRacing Pro. До цієї тенденції приєдналась і баскетбольна ліга NBA, яка вже запустила кібертурнір з гри NBA 2K20. За словами директора з маркетингу Rivalry Кевіна Вімера, такі колаборації раніше були нездійсненною мрією для індустрії кіберспорту, а тепер вони демонструють його повний потенціал.

«Багато ЗМІ зараз пишуть, що кіберспорт – єдиний спортивний напрямок, який продовжив свою діяльність. І нині ми бачимо спроби долучити до цього спортивних букмекерів, які раніше не приділяли достатньої уваги електронному спорту. Ми свідки розкриття величезного потенціалу спорту на новому ринку. Букмекери змушені співпрацювати з eSport, оскільки традиційний спорт призупинив діяльність. Це безумовний каталізатор для індустрії»,–зазначив Кевін Вімер.

Особливості кіберспортивних ставок

Ставки на кіберспорт онлайн у 85% припадають на три найвідоміші дисципліни – CS:GO, League of Legends і Dota 2. Розібратися в цих назвах і особливостях ігор новачку, який не має знань про комп’ютерні ігри, може бути доволі складно. Наприклад, щоб у Dota 2 ставки зробити, треба витратити не одну годину на вивчення механік гри. У такому випадку можна скористатися простішим варіантом для беттінгу – обрати менш популярні дисципліни, оскільки кіберспортивна індустрія об’єднує в собі ігри з різноманітними напрямками.

«Протягом останніх тижнів ми спостерігали неймовірне зростання кіберспортивних титулів FIFA і NBA, вони досягли 80% від усіх ставок. Така популярність саме комп’ютерного футболу та баскетболу свідчить, що перехід від традиційного спорту на цифровий є непростим процесом. Гравцям простіше зрозуміти такі ж лінії та формати ставок, які вони знають у реальних видах спорту. Для букмекерів же схожість FIFA і NBA є дивом, оскільки це дає їм змогу залишати традиційні види ставок і збільшувати їх частоту – кіберспортивний матч триває 15-20 хвилин, тоді як реальний футбольний поєдинок забирає дві години», – пояснив Мелт Хеглер, голова департаменту розробок OddsMatrix.

Особливості кіберспортивних ставок

Читайте також: Наслідки пандемії для кіберспорту

І це стосується не тільки невеликих компаній. Великі букмекери теж почали просувати FIFA і ESL Pro League. Засновник Midnite Ніколас Райт розповів, що з постійним збільшенням числа вболівальників вдома важливість кіберспортивних подій зростає, але зоряний час eSport цього місяця ще не настав. Букмекери відзначають велику зацікавленість у CS:GO, League of Legends, Rocket League і Call of Duty після відновлення турнірів в онлайні.

Рятівне коло для букмекерів

Закриття наземних пунктів прийому ставок породило хвилю спалаху онлайн-активності операторів. І регулятори в різних країнах уже почали реагувати на можливі загрози для гравців. Наприклад, у Великобританії контролюючий орган попередив, що буде застосовувати штрафні санкції ліцензіатам, які нехтуватимуть відповідальним ставленням до споживачів. Одна з платформ, де ставки на кіберспорт наразі доступні, навіть провела дослідження й окреслила портрет свого клієнта.

Як кіберспорт привернув увагу букмекерів: від другорядних позицій до єдиного джерела прибутку

І таке явище має місце в різних країнах. Наприклад, у США інформаційна платформа GRID і гральна компанія Лас-Вегаса GameCo підписали угоду про партнерство. Вони будуть транслювати події, прогнози та букмекерські лінії в казино Північної Америки. Інтеграція технологій роботи обох компаній дозволить швидко надавати необхідну інформацію зацікавленим наземним та онлайн-закладам.

Ще в лютому медійна компанія Better Collective придбала хаб новин гри CS:GO HLTV.org, який має гарне портфоліо брендів iGaming. І трапилось це саме тоді, коли кіберспорт почав демонструвати стрімке зростання.

«Ми очікуємо, що це триватиме в довгостроковій перспективі. Коли традиційні види спорту в усьому світі скасовуються через пандемію, букмекери звертаються до інших видів спорту та подій, щоб отримати джерело для ставок онлайн. Отже, ми очікуємо, що ставки на eSport зростатимуть швидше, ніж це було раніше», – пояснив генеральний директор Better Collective Джеспер Согард.

І певною мірою це твердження вже має підґрунтя. Комітет з управління азартними іграми Невади (США) дозволив ліцензованим букмекерам приймати ставки на ESL Pro, ESL Meisterschaft, ESL One Los-Angeles та eNASCAR. А всесвітньо відомий букмекер William Hill попередив Контрольну раду про намір приймати ставки на кіберспорт. Схожий законопроєкт ухвалили в Нью-Джерсі. Він дозволяє робити та приймати легальні ставки на кіберспорт без обмежень за часом. Законодавство США виписане таким чином, що затвердження ставок на цифровий спорт є доволі заплутаним процесом. Зокрема, кожна кіберспортивна подія потребує окремої ліцензії та процедур затвердження для того, щоб букмекер міг прийняти на неї ставки. За словами генерального директора Unikr Рахул Соуд, нині регуляторні органи йдуть на зустріч операторам і готові швидко розглядати прохання букмекерів про перегляд умов роботи в цьому сегменті.

Як кіберспорт привернув увагу букмекерів: від другорядних позицій до єдиного джерела прибутку

Читайте також: Організатори кіберспортивних турнірів очікують збитків

З одного боку, така увага до кіберспорту є позитивною тенденцією для галузі, хоч і відбувається це все в тяжкі часи для індустрії ставок. Проте не варто забувати, що букмекери почали так активно рекламувати електронний спорт, оскільки їм необхідно заповнити величезну порожнечу на ринку, створену через тимчасову відсутність подій з традиційного спорту. На думку окремих фахівців, після закінчення пандемії букмекери знову направлять всю увагу на свій головний продукт.

З іншого боку, азартна індустрія почала серйозно працювати з кіберспортом, оскільки ставки тут наразі приносять значний прибуток. І цілком можна сподіватися, що кіберспорт продовжить свій розвиток у букмекерстві і після відновлення змагань у традиційному спорті. Карантинні заходи чітко продемонстрували букмекерам, що новітній спорт, проведення якого не залежить від живих подій, вартий серйозної уваги з їхнього боку, особливо з огляду на прогнози про сезонність появи коронавірусу в наступні роки.

Нагадаємо, титульні кіберспортивні матчі проходитимуть в онлайн-режимі.

Читайте також: Новини у світі криптовалюти

Читайте також: Українська кіберфутбольна збірна не пройшла відбірковий турнір на Євро 2020

Коментарі:
Зараз читають
вгору