Нелегали, правила реклами й очікування ринку – про що говорили на круглому столі

29 Липня 2021, 15:17

Нелегали, правила реклами й очікування ринку – про що говорили на круглому столі

29 липня у пресцентрі ІА «Українські новини» провели круглий стіл «Тенденції соціальної відповідальності грального бізнесу». На ньому представники операторів та КЕР детально обговорили аспекти реклами грального бізнесу, боротьбу з нелегалами, створення Меморандуму про рекламу та подальший розвиток ринку.

Перший заступник голови КЕР Борис Баум привітав ринок з ухваленням у першому читанні законопроєкту № 2713-д. Практично одразу після голосування КЕР отримала десяток запитів від іноземних операторів, що свідчить про активізацію ринку. Спікер зазначив, що чекає на 2022 рік –з більшими надходженнями до бюджету і переходом операторів до доменної зони .ua

Крім того, в межах UGС нині тривають консультації щодо створення Меморандуму про рекламу, оскільки вже є приклади того, як не варто рекламувати гральний бізнес. Борис Баум сподівається, що ринок сам зможе розробити межі дозволеного. Але 90% підтримують дотримання норм закону та створення збалансованого підходу до реклами.

Стосовно нелегальних операторів, то в наземному сегменті вони існують, займаючи незаповнені ніші, оскільки легальних наземних закладів ще поки мало, і вони не присутні в усіх регіонах. Щодо онлайн-вертикалі – КРАІЛ веде роботу зі збору і передачі даних і вже блокуються нелегальні оператори. Тому регулятор підходитиме до цього питання системно.

За очікуваннями Бориса Баума, у листопаді-грудні можна сподіватись на пік подачі ліцензійних заявок. А до листопада запрацює система онлайн-моніторингу, в цей час вже буде готове API, тому оператори зможуть підключатися до системи.

Тарас Мірошниченко, генеральний директор казино Shangri La Kyiv, назвав ухвалення податкового проєкту закону спільною перемогою та закликав бути пильними й не розслаблятися, оскільки диявол ховається в деталях. Є люди, які лобіюють нелегальний ринок, тому можуть з’явитися якісь перестановки і правки, потрібно звертати на це увагу.

Детальніше про Меморандум про рекламу розповів голова Всеукраїнського союзу розвитку букмекерства Михайло Коваль. За його словами, ринок активно бере участь у створенні документу, який готовий на 99%. Залишилося ухвалити лише деякі правки.

Тенденції соціальної відповідальності грального бізнесу

Джерело фото: youtube.com/channel/UCLsFqsRLz1s6qabHzjNAG0g

Це внутрішній саморегулюючий документ всіх учасників ринку, в якому немає змін чи нових норм на додачу до тих, які є в закону. Меморандум прописує лише визначення правил гри для того, щоб у всіх операторів українського ринку було одне розуміння трактування норм.

Серед особливостей – розмежування реклами і спонсорства, бо це різні напрями. Михайло Коваль вказав, що спонсорські повідомлення дозволені законом у ті часи, коли заборонена реклама, тобто денний час. Там має бути інформація про торговий знак, бренд та найменування. Тому потрібно розуміти, що можна подавати в спонсорстві, а що ні. Бо тут бувають різні приклади використання інформації. Опрацювали і питання зовнішньої реклами – інформація про спонсора має займати не більше 35-40% рекламної площі чи стільки ж від змісту повідомлення.

Генеральний директор Slots City Олег Конончук теж порушив тему нелегалів. За його словами, невелике охоплення легальних наземних точок провокує гравців йти до підпільних закладів, оскільки у них немає альтернативи. Ця проблема, наприклад, актуальна для віддалених спальних районів, де немає готелів.

Водночас ліцензіати витрачають значно більше коштів – сума інвестицій на легальний зал становить у середньому $2 млн, на нелегальний – $20 тис. Нелегали податки не платять, безпеку гравців не гарантують, до того ж такі точки постійно закривають правоохоронці, але деякі з них швидко відновлюють роботу.

Також спікер звернувся до наявних і потенційних клієнтів ліцензійних залів, попросивши виявляти нелегальні зали, фіксувати їх на фото чи відео та писати відповідні заяви до КРАІЛ, поліції чи навіть легальних операторів.

Член КЕР Микола Мельник зауважив, що в плані видачі ліцензій помітне прискорення – загалом їх видали 35, п’ять з яких – за останній місяць. За словами експерта, відкриття легального закладу завжди стимулює боротьбу з тіньовиками. Як приклад він навів Одесу, де з відкриттям першого легального закладу правоохоронці одразу провели рейди по нелегальних точках.

Тенденції соціальної відповідальності грального бізнесу

Джерело фото: youtube.com/channel/UCLsFqsRLz1s6qabHzjNAG0g

Щодо фінмоніторингу, то потрібно доопрацьовувати його правила для бізнесу, щоб йому було зручно й вигідно працювати. Так, є певні застороги, але з доопрацюванням вийде посилити позитивну динаміку.

СЕО PinUp Тарас Шурубор звернув увагу на активізацію розвитку онлайн-вертикалі та зауважив, що з початком законодавчого регулювання оператори почали саморегулюватися у сфері відповідальної гри та соціальної відповідальності, оскільки це забезпечує позитивну репутацію для бізнесу та дозволяє уникати жорстких змін у держрегулюванні.

Нагадаємо, що експерти розповіли про роль грального обладнання на нашому вебінарі.

Читайте також: Гральний бізнес сприяє зростанню ринку медіареклами

Читайте також: Свіжий топ покерних гравців

Коментарі:
Зараз читають
вгору