Український ринок конкурентоспроможний, та головне, щоб він розвивався – Володимир Москаль

11 Листопада 2021, 16:00

Український ринок конкурентоспроможний, та головне, щоб він розвивався – Володимир Москаль

Гральне обладнання є головним фактором у забезпеченні функціонування наземного грального закладу. Особливо це стосується ігрових автоматів, на які КРАІЛ видала понад дві тисячі ліцензій. Щоб дізнатися про останні тенденції ринку грального обладнання, конкуренцію на ньому та труднощі роботи, ми поспілкувалися з Володимиром Москалем, генеральним директором компанії Technomatika.

Володимире, розкажіть, будь ласка, про вашу продукцію. Яке гральне обладнання ви виробляєте?

Для грального бізнесу наша компанія виробляє гемблінгові та беттінгові термінали, тобто термінали для слот-ігор та ставок на спорт. Також для гральних залів та казино ми пропонуємо термінали для поповнення особистого рахунку гравця.

Ми виробляємо нашу продукцію повністю з нуля: від початку проєктування, до виготовлення та складання обладнання. Пропонуємо клієнтам як готові рішення, так і розробку терміналів під індивідуальне замовлення.

Наскільки збільшився попит на гральне обладнання після легалізації грального бізнесу?

Наша компанія здебільшого співпрацює із закордонними замовниками, а саме з клієнтами з Австрії та Германії. Для українського ж виробника на цьому етапі суттєвих змін не спостерігається, але зацікавленість з боку українських замовників з’являється.

Наразі ми активно шукаємо клієнтів в Україні, що потребують виготовлення саме окремих ігрових автоматів для гральних залів.

Наскільки конкурентний ринок України для виробників обладнання? Як ви плануєте змагатися з великими іноземними компаніями, які теж прийшли на вітчизняний ринок?

Ринок – це завжди конкуренція. Я вважаю, що український ринок сьогодні досить конкурентоспроможний, головне, щоб він розвивався. Тоді з’являтимуться нові виробництва для виготовлення грального обладнання чи нові відділи у вже наявних виробництвах. Насправді цей процес розвитку вже спостерігається, але наразі не в таких масштабах, як хотілося б.

На період всесвітньої пандемії всі відчули труднощі з поставками комплектуючих та з іншими аспектами роботи. Але з нашого боку є одна суттєва перевага перед багатьма виробниками: ми – компанія-дистриб’ютор, тому отримуємо усі компоненти для обладнання напряму зі складів вендорів. Це дає змогу краще розвивати та планувати логістику не тільки на період карантину, але і впродовж усього часу.

Також ми активно беремо участь у виставках. Наша компанія вже взяла участь в таких проєктах, як Ukrainian Gaming Week та Gaming Industry. З недавніх досягнень – компанія Technomatika отримала нагороду в номінації «Найкращий розробник обладнання для Land-based за версією UGW».

Я вважаю, що це вже хороше поле для конкуренції. Окрім того, особливістю наших рішень є висока кастомізованість та ергономічність. Наша компанія має власне конструкторське бюро, завдяки якому ми можемо оперативно реагувати на запити замовників, проводити розробку обладнання під конкретне завдання. Отже, маємо велику перевагу завдяки індивідуальному підходу до клієнта.

Які труднощі виникають у вас під час роботи з гральним бізнесом? Чим вони зумовлені?

Наразі це дуже закритий ринок, де працює обмежене коло компаній, кожна з яких має власні вимоги. Це потребує постійної модернізації асортименту обладнання.

Основна проблема – недостатній розвиток гральної галузі загалом. В Україні не визначено податкових правил для масового заходу іноземних компаній, але ж їм необхідно прогнозувати та розуміти, за якими правилами вони працюватимуть. Законопроєкт про оподаткування грального бізнесу чітко визначить правила та дасть зрозумілі довгострокові умови для потенційних інвесторів. Законопроєкт № 2713-д ухвалено лише у першому читанні.

Чи розробляєте ви якісь інновації для грального ринку?

Ми розробляємо індивідуальні корпуси під термінали для конкретних замовників. Спілкуємось з клієнтом, виявляємо його потреби та конструюємо конкретне замовлення. В цьому наша особливість у гральному бізнесі, ми знаходимо індивідуальний підхід до кожного замовника, котрий цього потребує.

Ключовими особливостями наших терміналів є ергономічність і можливість інтеграції в них практично всіх типів пристроїв, які застосовуються в цій галузі. Ми самостійно розробляли конструктив цих виробів та максимально врахували всі вимоги сучасного ринку ігрових терміналів.

Чим гральний ринок України відрізняється від зарубіжних у сфері обладнання?

Гральні ринки різних країн світу відрізняються законодавчими особливостями. В Україні – це заборона купюроприймачів. Зараз гравець повинен прийти в гральну залу та поповнити спеціальну гральну карту, що індивідуально видається кожним закладом.

Які труднощі є у вас у процесі виготовлення грального обладнання? Що можна було б покращити з боку держави?

Питання риторичне і дуже широке. Ми маємо однакові труднощі з усіма іншими українськими компаніями:

  • зарегульованість;
  • непрозоре податкове законодавство;
  • високе оподаткування, яке знижує нашу конкурентоспроможність.

Підтримка та захист вітчизняного виробника мають бути пріоритетами для кожної держави. Це суттєво збільшить нашу конкурентоспроможність перед іноземними компаніями.

Читайте також: Іван Рудий про переобрання КРАІЛ, рекламу та роботу з Мінфіном

Читайте також: Олексій Євченко розповів про інтерес іноземних інвесторів до гральної зони Дунайя

Коментарі:
Зараз читають
вгору