Дмитро Сергєєв: «Фраза “Криза – час нових можливостей” стала новою реальністю для гемблінгу»

27 Січня 2021, 16:40

Дмитро Сергєєв: «Фраза “Криза – час нових можливостей” стала новою реальністю для гемблінгу»

Головний виконавчий директор «Parimatch СНД» Дмитро Сергєєв дав характеристику законодавчим змінам і легалізації гральних ринків Узбекистану та Казахстану, а також розповів про роботу в Білорусі за умов політичної нестабільності і пандемії та поділився планами оператора на 2021 рік.

Дмитре, розкажіть, чому в Узбекистані тільки зараз почався процес легалізації беттінгу, хоч президент підписав указ у 2019 році?

Легалізація цілої галузі є складним процесом, і одного указу президента, на жаль, недостатньо для старту роботи беттінгової сфери в правовому полі.

Необхідно розробити та підвести нормативно-правову базу, продумати регулювання процесів, відповісти на велику кількість запитань: хто ліцензуватиме букмекерів, на яких умовах, яким буде механізм оподаткування. Букмекери можуть тільки чекати, коли з'явиться законопроєкт, і поділитися своїм досвідом в інших країнах.

Крім того, пандемія, що почалася минулого року, змінила багато процесів локального та міжнародного рівня, затягла реалізацію проєктів, зокрема і легалізацію беттінгового бізнесу в Узбекистані. Пріоритет завдань змінився, і це очікувано.

Але, на наш погляд, краще витратити більше часу на підготовку, вивчення досвіду інших країн і стрес-тестування, ніж поквапитися та потім виправляти помилки вже після запуску.

Наскільки перспективним є цей ринок для індустрії ставок на спорт і чи збирається Parimatch отримати місцеву ліцензію?

Ринок Узбекистану дуже перспективний, передусім завдяки великій кількості населення – майже 33 мільйони людей. Якщо розглядати Середню Азію, то за обсягом ринку беттінгу Узбекистан стоїть на другому місці, одразу після Казахстану.

Ми плануємо отримати місцеву ліцензію, адже це дасть нам змогу легально вести свою діяльність, популяризувати спорт у країні.

Наприклад, уряд Узбекистану планує підняти рівень вітчизняного футболу за допомогою букмекерів. А розвиток спорту на любительському та професійному рівні завжди був пріоритетом Parimatch.

У нас уже накопичено великий досвід роботи в Середній Азії. Зараз ми працюємо в Казахстані і Таджикистані. Логічно, що наступним кроком буде освоєння ринку Узбекистану.

Якщо говорити про розвиток спорту, то в Казахстані бренд підтримує ФК «Астана», «Актобе», АФК «Кайрат», у Таджикистані – ФК «Локомотив-Памір». Ми будемо раді зробити позитивний внесок і в розвиток узбецького футболу, із задоволенням спонсоруючи чемпіонати, команди та професійних спортсменів.

Раніше ви говорили про можливий старт ринку Узбекистану в червні 2021 року, але в інших джерелах кажуть про осінь цього року. Так які ж терміни здаються вам реалістичнішими і чому?

Прогнозувати щось точно зараз дуже складно, оскільки пандемія в будь-який момент може внести корективи. І легалізація цілої галузі в країні питання не швидке. Наш прогноз не змінився: ми навряд чи побачимо активну появу букмекерів на узбецькому ринку в 2021 році, вони, ймовірніше, будуть придивлятися та вивчати можливості, що відкрилися. Але запуск основних механізмів легалізації ми очікуємо влітку.

Як вплинуть законодавчі зміни Казахстану на вашу роботу? Як ви ставитеся до процесу введення ЦОС?

Як міжнародний онлайн-букмекер Parimatch завжди виступав і виступає за стандартизацію та регулювання процесів на ринку з боку держави. У довгостроковій перспективі поява ЦОС дасть змогу зробити букмекерський ринок зрозумілішим і прозорішим.

Ми підтримуємо впровадження ЦОС, але перехід на нову модель обліку ставок повинен бути поетапним для букмекерів, а не відбуватися в один момент, в стислі терміни і без продуманої механіки. Формально ЦОС був запущений із 4 січня 2021 року, але фактично ми ще на етапі технічної інтеграції – на це також потрібен час.

Чи згодні ви з позицією СРО букмекерів Казахстану, що введення ЦОС потрібно відтермінувати для випробувального періоду?

Період, виділений державою на інтеграцію з платформою ЦОС і її обкатування, малий.

Якщо в системі ЦОС станеться збій хоча б на кілька днів, ми побачимо відтік клієнтів до зарубіжних букмекерів, де немає ніяких обмежень і величезний вибір. Але водночас казахстанські гравці втратять гарантії виплат своїх виграшів, держава – податки, а букмекерський бізнес фактично буде паралізований, адже гравці, які пішли в офшор, вже ніколи не повернуться.

Ми виступаємо за те, щоб продовжити підготовчий етап впровадження ЦОС, врахувати всі тонкощі і презентувати бетторам ефективний і робочий продукт.

Наскільки успішним був 2020 рік для Parimatch у Білорусі? Чи вплинули пандемія і політична нестабільність на доходи з цього ринку?

Події минулого року позначилися на білоруському ринку, однак компанія змогла вчасно знайти для себе нові можливості і трансформуватися під умови пандемії. Так, наприклад, прискорився перехід в онлайн. Parimatch – технологічна компанія, яка активно використовує цифрові технології. Пандемія дала можливість бетторам оцінити всі переваги онлайну перед ППС.

Крім того, ми зробили акцент на білоруському спорті, який не зупинявся під час пандемії, і частина аудиторії переключилася на футбольний чемпіонат Білорусі. Кількість ставок на білоруський спорт і кіберспорт у цей період збільшилася в рази, і відкату до кінця року не відбулося. У листопаді 2020-го уклали партнерський контракт зі збірною Білорусі з гандболу. Для Parimatch фраза «Криза – час нових можливостей» стала новою реальністю. І можна сказати, що ми закрили рік успішно.

Які плани компанії на ринки СНД в 2021 році?

У багатьох країнах ми перейшли на нову технологічну платформу. Вона дозволила прискорити багато процесів: нарахування бонусів, розрахунок ставок, внутрішні процеси. Платформа дає можливості для використання ІТ-рішень, які зроблять процес беттінгу приємнішим і цікавішим. Ідеться про нові акції, подкасти зі спортсменами й інший розважальний контент. Процес переходу безшовний, але цього року ми продовжуватимемо освоювати всі можливості платформи, пропонуючи гравцям свіжі ідеї.

Торік ми уклали кілька гучних контрактів: ФК «Ювентус», «Лестер», «Евертон», кіберспортивна асоціація Fnatic. Мета партнерства полягає не тільки в підтримці спорту, але і в ексклюзивному контенті і фан-сервісі.

У 2021 році ми намагатимемося порадувати аудиторію шанувальників цих спортсменів крутими подіями. Крім того, не за горами чемпіонат Європи з футболу і Олімпіада. Ми готуємо цікаві активності до цих подій і сподіваємося, пандемія мінімально вплине на них.

Читайте також: Комісія з азартних ігор і лотерей продовжує розглядати ліцензійні заявки

Читайте також: Борис Баум описав процес легалізації грального бізнесу в Україні

Коментарі:
Зараз читають