Відмивання грошей: стаття щодо запобіжних заходів у ЄС

28 Лютого 2020, 16:28

Відмивання грошей: стаття щодо запобіжних заходів у ЄС

Відмивання грошей через благодійні фонди, а також фінансування тероризму – актуальні та досить масштабні проблеми сучасного бізнес-середовища. Звісно, ці питання залишаються важливими і для гемблінг-компаній, що працюють на ринках ЄС. Оскільки у близькому майбутньому, вірогідно, цей вид бізнесу буде легалізовано в Україні, ми розповіли, що варто знати про контроль, який виконує Євросоюз.  

Слід зазначити, що така діяльність ставить під загрозу глобальну безпеку, цілісність фінансової системи та її стабільність. Прийняті нормативні документи Євросоюзу з метою ліквідації відмивання грошей і припинення фінансування тероризму здатні запобігти зловживанню фінансовим ринком з цією метою.

Європейська комісія проводить оцінювання ризиків для визначення і реагування на проблеми, що можуть вплинути на внутрішній ринок ЄС. Це дає можливість приймати глобальні рішення у відповідь на загрози міжнародного рівня. Європейський союз має низку директив, щоб усунути проблему відмивання грошей, отриманих злочинним шляхом.

  • завдання директиви ЄС 2015/849 полягає в запобіганні використанню фінансової системи для відмивання грошей або фінансування тероризму (4-та Директива з боротьби з відмиванням грошей);
  • регламент ЄС 2015/847 дає інформацію про платника, що супроводжує переказ коштів, це дає змогу не тільки робити транзакції більш прозорими, а й допомагає правоохоронним органам відслідковувати терористів і злочинців.

26 червня 2017 року Комісія опублікувала перший звіт про оцінку наднаціонального ризику відповідно до вимог 4-ї Директиви. Комісія оцінила вразливість фінансових продуктів і послуг. Аналіз ризиків вразливості передбачає виявлення і усунення загроз, які можуть використовуватися для відмивання грошей і фінансування тероризму в ЄС.

Читайте також: Регулювання гемблінгу в Європі

А 24 липня 2019 року в Брюсселі комісія Євросоюзу випустила нове (друге) повідомлення і чотири звіти для Європейського парламенту, які допоможуть європейським і національним органам влади продуктивніше справлятися з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму, а точніше:

Відмивання грошей: стаття щодо запобіжних заходів у ЄС

  • звіт про наднаціональну оцінку ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму, які впливають на ЄС;
  • документація про оцінку рамок партнерства підрозділів фінансової розвідки (FIUs) з трьома країнами, в тому числі про оцінку перешкод і можливостей для покращення співпраці між підрозділами фінансової розвідки в рамках Євросоюзу;
  • документ про оцінку умов і технічної специфіки, процедур для безпечного і продуктивного об'єднання реєстрів рахунків центрального банку, а також системи пошуку даних;
  • звіт про аналіз передбачуваних ситуацій, пов'язаних із відмиванням грошей за участю кредитних підприємств ЄС.

Треті країни високого ризику: відмивання грошей через банки

Цікаво

Терористи і злочинці показали свою швидку здатність переказувати кошти між різними банками на стадії відмивання брудних грошей. Злочинці намагаються провести грошові активи через ті держави, де найменший контроль фінансової системи і майже відсутні правила банківської таємниці.

Згідно зі статтею 9 Директиви ЄС 2015/849, Комісія має право визначати треті держави з високим ступенем ризику, які мають стратегічні недоліки в режимі боротьби з відмиванням коштів та протиборством фінансуванню тероризму. Завдання полягає в захисті цілісності фінансової системи ЄС, що в цілому усуває незаконне відмивання грошей. Офшорні зони часто є якраз тим місцем, де проводяться фінансові махінації.

Директива позначає, що банки та інші учасники повинні мати підвищену пильність у ділових стосунках і операціях за участю третіх держав із високим ступенем ризику. Підвищені вимоги до пильності засновані на додаткових перевірках та заходах контролю, які встановлені в статті 18а Директиви.

Читайте також:Гральний ринок Словаччини: нові закони

У свою чергу, Директива ЄС 2019/1153 розширює можливості використання фінансової інформації, дозволяючи правоохоронним органам мати прямий доступ до інформації про особу-власника банківських рахунків, яка міститься в національних централізованих реєстрах, щоб знаходити канали відмивання брудних грошей.

Треті країни високого ризику: відмивання грошей через банки

Також закон дозволяє правоохоронним органам мати можливість доступу до певної інформації з національних підрозділів FIUs, включаючи дані про фінансові операції, щоб поліпшити обмін інформацією між FIUs. Такі дії допоможуть прискорити кримінальні розслідування і дадуть владі можливість ефективніше боротися зі злочинністю.

Відмивання брудних грошей: цілі і завдання боротьби

Для запобігання використанню фінансової системи в незаконних операціях і збереження цілісності ринку ЄС потрібно, щоб кредитні установи, пруденційні наглядові органи, підрозділи фінансової розвідки, правоохоронні органи, а також приватний бізнес робили акцент на своїх завданнях і обов'язках з ліквідації фінансування тероризму і враховували ознаки відмивання грошей. А співпраця і ефективний обмін інформацією між відповідними органами як на території ЄС, так і за її межами виконувалася на постійній основі.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про тонкощі партнерства між операторами грального бізнесу і гравцями.

Читайте також: Чим загрожує недостатній рівень кібербезпеки?

Читайте також: Система оподаткування грального бізнесу: законодавство України

Коментарі:
Зараз читають
вгору