Тонкощі взаємовідносин операторів грального бізнесу та гравців

19 Лютого 2020, 10:24

Тонкощі взаємовідносин операторів грального бізнесу та гравців

Законодавства різних країн по-різному регулюють відносини між операторами та гравцями. І однією з проблем нового українського законопроєкту про легалізацію гемблінгу є поверхневий опис того, як будуть захищені права клієнтів. То що ж можуть взяти на озброєння законотворці і що має врахувати держава? Розглянемо це на прикладі Великобританії.

«Оператори мають припинити цинічну поведінку, унаслідок якої системі охорони здоров’я потрібно допомагати з реабілітацією гравців, чиї життя були зруйновані гемблінгом», – з такою заявою виступила голова Національної служби охорони здоров’я Великобританії Клер Мердок в інтерв’ю на радіо BBC.

Експерт надає декілька прикладів того, коли поведінка операторів межує з повним цинізмом. Так, букмекери продовжують націлюватись на гравців, що постійно програють. Їм пропонують оформити підписку на VIP-схеми виграшу, в яких надаються безкоштовні поради щодо перегонів. І, як наслідок, такі гемблери програють ще більше.

Клер Мердок також звернула увагу на практику купівлі букмекерами прав на трансляцію футбольних матчів. Гравців змушують зробити ставку перед тим, як вони зможуть подивитися гру. На її думку, це дуже неправильно.

Також голова служби повідомила, що велику кількість проблем завдає непомірно великий рекламний бюджет гральної індустрії – близько 1,2 млрд фунтів. Це, у свою чергу, призводить до виникнення ще однієї проблеми на шляху допомоги залежним.

«Неймовірно складно допомагати гравцям, які намагаються покінчити з азартними іграми, коли навколо є такі заманливі речі, як безкоштовна ставка», – підсумувала свою думку Мердок.

Читайте також: Гральний бізнес України в 2020 році

З рекламного бюджету індустрії було виділено 10 мільйонів фунтів на терапію, але цією суми явно недостатньо, щоб допомогти близько 400 000 британцям, у яких є проблеми із залежністю від гемблінгу. Водночас Національна служба здоров’я анонсувала відкриття 14 нових центрів допомоги в боротьбі з цією проблемою. Вони будуть фінансуватися з коштів, виділених для розв’язання психологічних проблем.

Тонкощі взаємовідносин операторів грального бізнесу та гравців

Клер Мердок також написала листа виконавчому директору Комісії з гемблінгу Нілу МакАртуру, у якому висловила своє незадоволення сучасним станом справ. Зокрема, на її думку, пропонування безкоштовних квитків, VIP-підписок та безкоштовних ставок людям, які витрачають значні суми на азартні ігри, – неправильно. Адже це все провокує їх повернутися до гемблінгу, з яким багато хто хоче покінчити.

«Наша служба понад 70 років вчасно надає лікування в залежності від випадків, але не варто очікувати, що ми зможемо допомогти відновити зруйновані життя, якщо цієї шкоди можна було уникнути».

І справді, уряд Великобританії намагається проводити заходи для мінімізації шкоди. Так, Комісія з гемблінгу ввела блокування для клієнтів, що роблять ставки онлайн з кредитної картки. В Україні ж вирішили повністю заблокувати рахунки нелегальних онлайн-казино.

Але Мердок вважає, що цього недостатньо. На її думку, для безпечної роботи гральна індустрія має нести відповідальність за те, щоб випадкове бажання випробувати вдачу не перетворилося на тяжку хворобливу звичку. Вона закликала Комісію надати інформацію щодо дій, які впроваджуються, щоб зменшити ймовірність виникнення лудоманії та тяжкість її наслідків.

Читайте також: Регулювання гемблінгу в Європі: вимірюємо рівень жорсткості

Комісія з гемблінгу визначила такими заходами перевірку віку гравця, фінансування досліджень, освіту та лікування. Також впроваджується заборона реклами азартних ігор під час телевізійних трансляцій за системою «від свистка до свистка», тобто від самого початку спортивної події до її кінця.

«Ми усвідомлюємо відповідальність перед нашими клієнтами та збираємося і надалі підвищувати стандарти та якість гемблінгу», - відповів Нік МакАртур.

Тонкощі взаємовідносин операторів грального бізнесу та гравців

Отже, приклад Великобританії слугує гарною ілюстрацією того, що обмеження за віком не є достатніми для уникнення психологічних проблем. Державі варто звернути увагу на те, як буде регульовано рекламний аспект гемблінгу, чи буде виділено достатньо фінансування для надання психологічної допомоги. Державний регулятор має розуміти, скільки ризиків буде існувати, і мати можливість оперативно на них реагувати. Враховуючи нещодавно внесені правки до законопроєкту №2285-д, очікуємо, що держава справді виступить у ролі якісного регулятора стосунків гравець-оператор.

Читайте також: Світовий ринок гемблінгу: знакові події

Читайте також:  Гральний ринок Австралії: захист гравців та боротьба із тіньовим сегментом

Коментарі:
Зараз читають
вгору