Поліграф у гральному бізнесі – наскільки це виправдано?

Автор: Анна Нагребельна
18 Листопада 2020, 09:10

Поліграф у гральному бізнесі – наскільки це виправдано?

Перший квартал 2021 року має стати початком створення українського грального ринку, зокрема сегменту казино. Набір персоналу – одне з ключових завдань для цих закладів. І в гемблінг-індустрії є практика застосувати детектор брехні, або поліграфа, для перевірки кандидатів на окремі посади. Взагалі, наскільки застосування такого інструменту виправдано в гральному бізнесі? Про позитивні й негативні моменти ми говорили з Юрієм Михайловим, директором із продажу в СНД компанії BetGames.TV.

Чотири ситуації, коли в казино застосовують детектор брехні

«Уперше в своїй роботі я зіткнувся з використанням детектора брехні 2008 року, коли працював у наземному казино. Саме з початку 2000-х на теренах країн СНД поліграф почали застосовувати в бізнесі, зокрема й у гральному. До цього таким інструментом користувалися тільки спецслужби», – так розпочав свою розповідь про детектор брехні Юрій Михайлов.

Це знайомство з поліграфом у казино для нашого співрозмовника пов’язане з тим, що керівництво грального закладу перевіряло працівників на шахрайство. Деталі розслідування так і залишилися не озвучені на загал, проте після проходження перевірки на детекторі брехні співробітників казино звільнили.

Юрій Михайлов говорить, що поліграф у гемблінгу зазвичай використовують у чотирьох випадках:

  1. Ситуативна перевірка (як описано вище).
  2. Контроль за роботою персоналу в гральній компанії – тоді перевірку проводять періодично і зазвичай перевіряють працівників, які мають стосунок до фінансів, управління ризиками, контрактів тощо.
  3. Під час приймання на роботу.
  4. Коли працівника в чомусь підозрюють, а він хоче довести, що звинувачення хибні.

«Зовсім нещодавно я зіткнувся з тим, що одне з великих російських казино під час зарахування на роботу почало використовувати детектор брехні. Це стосувалося окремих посад. Кандидата про це попереджають заздалегідь. Сама перевірка триває кілька годин. Фахівці, які керують поліграфом і здійснюють безпосередньо перевірку, після її завершення дають рекомендацію казино – варто брати на роботу людину чи ні. Такі рекомендації потім потрапляють в особову справу працівника, але остаточне рішення все одно ухвалює його безпосередній керівник», – пояснює експерт.

Загалом, застосування детектора брехні регулює законодавство певної країни. І є держави, де це заборонено. А от якщо законодавчо дозволено, Юрій Михайлов рекомендує гральним закладам вносити в трудовий договір відповідний пункт, у якому працівник дає згоду на таку перевірку.

Читайте також:Безпека в казино: порівнюємо наземний та онлайн-сегменти

Чи можна обманути поліграф?

обманути поліграф

За словами Юрія Михайлова, такі випадки траплялися. Наприклад, можна покласти гостру кнопку під підошву та наступати на неї одразу після поставленого питання. Це допоможе відчуттю болю збити реакцію й не дозволить поліграфу визначити достовірну реакцію.

Крім того, щоб завадити детектору брехні, людина може перед перевіркою вживати медичні препарати чи алкоголь. За таких обставин встановити правильний результат буде неможливо, тому експерт звертає увагу – серйозній перевірці на поліграфі має передувати взяття аналізів, щоб виключити подібні шкідливі чинники.

Існують й інші способи обманути детектор брехні, проте з кожним роком техніка стає все більш точною та «розумнішою», тому цілком імовірно, що незабаром бізнес зможе отримувати дуже точні результати подібних перевірок.

Читайте також:Концепт-художник у гемблінгу та геймінгу – одна з популярних сучасних професій

«За» та «проти» детектора брехні

Представник BetGames.TV говорить, що ніколи не застосовував поліграф для перевірки своїх співробітників, оскільки надає перевагу іншим методам стимулювати працівників, які діють не гірше за детектор брехні. А зараз Юрій Михайлов і взагалі працює в компанії, де сама філософія бізнесу не передбачає використання таких інструментів.

«BetGames.TV ще називає себе Betfamilia. В основі роботи компанії – командний дух, довіра, прозорість, відкритість для будь-яких пропозицій, можливість розвиватися й просуватися кар’єрними сходами.

Співробітники тут працюють дуже подовгу. Змінюють департаменти і позиції, якщо хочуть спробувати себе в чомусь новому. Керівництво заохочує це. А ще в компанії сформована така атмосфера, яка не дає з’являтися думкам про махінації.

Наразі в нас працює близько 300 людей, і майже 80% прибутку компанія витрачає на персонал – розвиток, підтримку, бонуси тощо», – розповідає Юрій Михайлов.

Водночас експерт допускає – для грального ринку СНД застосування поліграфа може бути виправданим. Однак керівникам гральних компаній – і офлайн, і онлайн – він радить ставитися до цього доволі обережно. Далі на прикладах пояснимо, чому так.

гральний бізнес

Перша історія з поліграфом, яку згадує Юрій Михайлов, стосувалася працівника художньої сфери. Гральна компанія винаймала його на роботу, а оскільки перевіряла на детекторі всіх претендентів, він також був змушений пройти цю процедуру. Під час відповіді на питання про борги почав дуже хвилюватися, чим викликав підозру. Оскільки роботодавцю саме цей фахівець підходив, почали розбиратися в ситуації. Виявилося, що хлопець просто мав іпотеку й переживав за своєчасні виплати, тому його й бентежили всі запитання про заборгованість. У результаті його таки взяли на роботу, від чого компанія тільки виграла, адже працівник надалі зробив чималий внесок в її розвиток.

Друга показова історія від Юрія Михайлова стосується маркетолога казино. Цей працівник був дуже відданий гральному закладу та претендував на певну посаду, але йому дали зрозуміти, що підвищення очікувати не варто – призначать не його.

Маркетолог із такою ситуацією миритися не захотів і звільнився – сказав, що перейшов працювати в іншу сферу. Однак згодом керівництво цього казино дізналося про його появу в іншому гральному закладі – в конкурента, причому з критично важливою інформацією. Тоді всіх, хто працював із цим хлопцем в одному відділі, перевірили на детекторі брехні. З’ясувати намагалися одне – хто знав і не розповів керівництву, що маркетолог переходить до казино. Однак перевірка нічого не виявила, оскільки хлопець не розповів про це нікому з колег, щоб не ставити перед вибором – мовчати чи доповісти на нього.

Читайте також:Підрозділ фінансової розвідки Кюрасао: особливості взаємодії з гральними компаніями

Відповідно, рішення про застосування детектора брехні варто ухвалювати, виходячи з того, наскільки важливий результат, і порівнювати це з вартістю перевірки на поліграфі (а коштує вона доволі дорого).

І ще однин момент, який не варто упускати з виду: чи справді казино готове надавати внутрішню інформацію сторонній людині, адже перевірку проводить фахівець (не працівник грального закладу). Може так статися, що під час відповідей на запитання для детектора брехні співробітники розкажуть про приховані фінансові операції чи інші непопулярні методи ведення бізнесу.

поліграф

З іншого боку, поліграф допомагає нагадувати працівникам про відповідальність за спробу проводити махінації.

«З нового року, коли гральний ринок в Україні повноцінно запрацює, перед власниками казино постане дилема щодо використання детектора брехні, адже в країну повернуться ті, хто зараз працює в гральних закладах в інших юрисдикціях. У когось минуле буде чистим, а в когось за плечима можуть виявитися проблеми. Як зрозуміти, чи гарного працівника ви винаймаєте? Зауважу, що тут допоможе не тільки перевірка на поліграфі. Дуже гарним і дієвим інструментом є рекомендаційні листи від попередніх роботодавців. І це варто використовувати, адже так вийде дізнатися набагато більше про кандидата», – порадив наприкінці нашої бесіди Юрій Михайлов.

Якщо у вас залишилися запитання до нашого експерта з цієї чи інших тем, заповнюйте форму тут. Ми обов’язково надамо відповідь.

Читайте також:Бридж – правила гри

Читайте також:Закон про азартні ігри в Україні: чи будуть казино в готелях при аеропортах?

Коментарі:
Зараз читають
вгору