Про зміни в правилах роботи міжнародної платіжної системи LEO та соціальну відповідальність бізнесу – Альона Шевцова

07 Жовтня 2021, 13:30

Про зміни в правилах роботи міжнародної платіжної системи LEO та соціальну відповідальність бізнесу – Альона Шевцова

Директорка фінансової компанії «ЛЕО» Альона Шевцова розповіла LoginCasino.com.ua про особливості роботи з операторами грального ринку, про зростання міжнародних платежів та свої соціальні проєкти. Більше про фінансовий ринок читайте на нашому сайті.

Ваша компанія тепер може працювати з операторами грального бізнесу. Наскільки я розумію, вона послідовно йшла до цієї цілі. Що отримує компанія в результаті? Які перспективи відкриває такий крок?

Саме так, згідно з новими правилами роботи міжнародної платіжної системи LEO, ми отримали можливість працювати з компаніями, які отримали ліцензію Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей України.

Таке розширення спектру роботи планувалося з моменту ухвалення відповідного закону, але потребувало якісної підготовки. Тому ми провели зміну управління з введенням Наглядової ради, яку очолив Віктор Ющенко (третій президент України – ред.), а також низку інших змін у юридичній частині.

Завдяки цьому компанія працюватиме з компаніями-ліцензіатами: реєструвати транзакції в рамках МПС LEO. Один з наших учасників – транзакційний банк IBOX BANK – теж запустив інтернет-еквайринг для компаній з ліцензією КРАІЛ з MCC 7995.

Що необхідно було зробити, щоб НБУ надав вам право працювати з гральним бізнесом?

У нашому випадку необхідно було внести зміни у правила МПС LEO та погодити їх з регулятором, що, як я і казала вище, потребувало додаткового часу та підготовчих дій. Регулятор відкритий до діалогу і зацікавлений, щоб виконання закону про легалізацію грального бізнесу було комплексним, а банки, НФУ та платіжні системи були готові до коректної роботи з усіма категоріями платежів.

Чим відрізняється робота платіжної системи з операторами від роботи з іншими вашими клієнтами? Які головні особливості?

Робота з такими компаніями насамперед вимагає детальнішого комплаєнсу кожного клієнта відповідно до усіх вимог українського законодавства. Якщо говорити про документи, тут є спільність з інтернет-еквайрингом: запитуються копії статутних документів і, власне, ліцензія КРАІЛ. До них можуть додаватися документи на приміщення (якщо клієнт це офлайн-казино або зал з ігровими автоматами), а також інформація про бездоганну репутацію керівників і відсутність у них громадянства держави-агресора.

Які вимоги з боку регулятора щодо боротьби з відмиванням коштів? Наскільки важко їх виконувати? І що для цього потрібно?

Нові правила гри для гравців були встановлені після ухвалення нового закону про легалізацію коштів та постанови НБУ №107, яка є загальновідомою для учасників платіжного ринку. Досить складним для ринку був перехідний період після їх ухвалення. Нововведення потребували додаткових роз’яснень з боку регулятора та безпосереднього запровадження нових процесів з їх виконання в межах фінустанови.

А що з безпекою даних?

Ми працюємо з оператором послуг платіжної інфраструктури IT Solutions, який забезпечує необхідний рівень захисту під час обробки транзакцій. Це сертифікат PCI DSS 3.2. першого (найвищого) рангу, маємо власні постійно оновлювані black list’и, а будь-які нестандартні ситуації розглядаємо у режимі ручної модерації спеціалістом. Проте автоматизація за умови професійного підходу повністю виправдовує себе.

Саме тому у вересні наш технічний вендор запустив новий сервіс автоматичного фінмоніторингу FinMon 365, яким ми також користуємося у питаннях AML.

Які у вас плани щодо розширення діяльності компанії, яку ціль собі ставите?

Прямуємо до озвученої мети – досягти 10% українського ринку платежів, яку ми поставили до кінця 2021 року, а також активно розбудовуємо команду: наша компанія сильно виросла за 2021 рік, а тому дуже важливо підтримувати високий професійний рівень кожного співробітника.

Підбивати підсумки ми будемо у нашій традиційній інфографіці, яка вийде наприкінці року.

За останній рік ви продовжили масштабування бізнесу. Які зміни цьому передували?

У 2020 році під час активної фази пандемії COVID-19 прискорилися ті процеси cashless-трансформації, які досить активно просувалися в Україні. Проте різке посилення цього процесу в режимі стрес-тесту стало причиною активнішого розвитку саме безготівкових послуг у межах МПС LEO. Цього очікували наші учасники та їхні клієнти, а тому ми були повинні відповідати цим очікуванням.

У поточному році обіг міжнародних платежів значно зріс, що стало результатом цього?

Як мінімум, поновлення міжнародної мобільності, людей і товарів. По-перше, відкладений попит на товари, який виник під час локдаунів, спричинив зростання платежів: це і транзакції фізосіб, і розрахунки юридичних. Економіка адаптувалася до змін, інтегрувала пакет стимулювання від різних країн і почала активну роботу. По-друге, не секрет, що Україна є традиційною країною-реципієнтом грошових переказів. Зростання активності трудових мігрантів – не остання причина.

Наразі Україна активно працює в напрямі легалізації та впровадження криптовалюти. Чи можна вже здійснювати операції в цифровій валюті через вашу систему? Які нововведення готуєте щодо віртуальних активів?

Наразі такі операції виконувати неможливо, але для нас це, звісно, дуже перспективна сфера. Як відомо, президент ветував закон про віртуальні активи у його нинішній редакції, а тому ми чекаємо на нові зміни, щоб працювати з актуальним законом.

У сучасному світі вже недостатньо добре робити свою роботу та надавати якісний продукт. Суспільство вимагає соціальної складової, хоче знати, що бізнес працює за принципами відповідальності. Які проєкти ви реалізуєте (екоакції, благодійність, підтримка спорту тощо) або працюєте в цьому напрямі?

Звісно, для нас це дуже важлива практика, а корпоративна соціальна відповідальність була надважливою частиною нашої компанії з моменту її заснування. З часів початку пандемії реакція бізнесу на важливі події показала різницю між декларуванням соціальної відповідальності та реальною роботою. Я пишаюся тим, що ми доводимо свої слова реальними справами.

Наразі ми підтримуємо спортивні організації на регулярній основі, а також почали комплексну роботу з Інститутом міжнародних відносин КНУ ім. Тараса Шевченка. У вересні ми відкрили у корпусі інституту новий сучасний Центр інтерактивного навчання, а також заснували стипендіальну програму для талановитих студентів, які зможуть проходити стажування у LEO, отримувати досвід і як перспективу постійну роботу в компанії.

Крім того, як акціонер IBOX BANK, я ініціювала виділення коштів на відновлення костелу Святого Миколая, який постраждав під час пожежі. Рішення про виділення 1,7 млн грн було підтримано одноголосно, що було особливо приємно у розумінні відповідального бізнесу.

Наразі майже всі сильні українські бренди ведуть системну роботу щодо соціальної відповідальності, що є не тільки етично правильним, а й доводить зрілість майже всіх сфер української економіки. І цей оптимістичний висновок – найкраще свідчення того, що саме ми все робимо правильно.

Нагадаємо, чому в Нацбанку бояться запуску віртуальної валюти в Україні.

Читайте також: Новини криптовалют сьогодні

Читайте також: Гральний бізнес в Україні: новини

Коментарі:
Зараз читають
вгору