Наслідки пандемії для гемблінг-сектору: букмекери в скрутному становищі через тісний зв'язок зі спортом – Вадим Потапенко

16 Квітня 2020, 15:00

Наслідки пандемії для гемблінг-сектору: букмекери в скрутному становищі через тісний зв'язок зі спортом – Вадим Потапенко

У рамках підготовки до онлайн-конференції Betting in Face of COVID-19 команда організаторів зустрілася з керівником відділу продажів компанії Slotegrator Вадимом Потапенком, щоб обговорити актуальні тенденції в гемблінг-сфері, наслідки коронавірусу для бізнесу операторів, а також поговорити про посткризове майбутнє для індустрії.

Звісно, коронавірус і його наслідки – одна з найактуальніших тем. Як компанія Slotegrator справляється з нинішньою кризою? Чи вносили якісь зміни в лінійку вашої продукції?

З нашого боку робочий процес продовжує йти в колишньому режимі. Незалежно від того, чи працюють співробітники віддалено або в офісі, завдання залишаються незмінними, хоча обсяг роботи однозначно збільшився. Втім, це й недивно, оскільки онлайн-гемблінг зараз спостерігає приплив нових операторів, нових гравців. Я б навіть сказав, що наша індустрія загалом переживає новий виток свого розвитку, а отже, розвиватися необхідно всім його учасникам, і ми не виняток. Як ви розумієте, з кризою в боротьбу Slotegrator не вступає – наша компанія адаптується до тих реалій, які диктує дійсність.

Також хочу відзначити, що стала помітно активнішою взаємодія з розробниками та з'явилося доволі багато нових пропозицій у рамках партнерств. З іншого боку, цікаво, що деякі постачальники послуг вирішили підняти ціни на свої продукти, у той час як інші і зовсім були змушені призупинити свою діяльність через наслідки, викликані спалахом коронавірусу.

Як трансформувалися запити гемблінг-операторів і букмекерів під час карантину?

Дозвольте зазначити дві основні тенденції. По-перше, попит на ігровий контент значно підвищився, що навряд чи можна назвати дивним, оскільки оператори розуміють, як залучати й утримувати аудиторію, а ігровий контент – основа основ у цьому процесі. Втім, не єдина, і це теж вкрай важливо розуміти.

По-друге, оператори почали активно цікавитися програмним забезпеченням для онлайн-казино. Як ті з них, хто тільки починає свій бізнес, так і ті, хто має намір змістити акценти свого проєкту з беттінг-напрямку на онлайн-гемблінг. Слоти, ігри з живими дилерами, карткові ігри, лото – той самий універсальний контент, який значно збільшує рамки потенційно зацікавлених користувачів, роблячи охоплення цільової аудиторії значно ширшим.

А що стосується віртуального спорту? Наскільки виріс попит на нього під час відсутності традиційного спорту? Чи стало більше замовлень на такий продукт?

Буде неправильно сказати, що значно, але попит, безумовно, виріс. У нашій компанії ми неодноразово обговорювали з колегами, в чому полягає основний ризик операторів, і дійшли висновку, що в більшості своїй оператори не впевнені, чи зможе віртуальний спорт замінити реальний аналог. І тут, мені здається, доречна така паралель: коли ви приходите по продукт від певного виробника і з'ясовується, що він припинив свою діяльність, у чому полягає ваш наступний крок? Вибираєте нового, так? Ось і тут, віртуальний спорт – це відмінний варіант, який у період відсутності конкуренції з традиційними дисциплінами спорту є безпрограшною пропозицією.

Закономірно, що підвищуються і вимоги до продукту віртуального спорту. Цим питанням, наскільки мені відомо, зараз активно займаються розробники контенту. Так, можливо, віртуальний спорт і не був готовий вийти на передній план так швидко, але вся нинішня ситуація – серйозний шанс для віртуального напрямку перейти на новий рівень своєї еволюції.

Цікаво було б дізнатися, які з ваших пропозицій почали користуватися більшою популярністю в період пандемії? А на які, навпаки, попит впав?

Мені видається дещо неправильним говорити про зміни з точки зору глобальної аналітики саме зараз, адже минуло не так вже й багато часу, щоб об'єктивно оцінити ситуацію. Ми лише можемо відзначити кілька тенденцій. Як би не здавалося парадоксально, але попит на беттінг-продукцію продовжує активно рости. Можливо, задля отримання вигідної комерційної пропозиції. У дні, коли багато підприємців ризикують втратити свій бізнес, люди звертають увагу до онлайн-індустрії. Тому послуги, пов'язані з запуском, підтримкою та розвитком онлайн-казино, – одні з найбільш популярних. Крім того, щоб захопити гравця своєї платформою, оператори зацікавлені надавати якісний і різноманітний ігровий контент, і наш API-протокол, що інтегрує ігри від провідних розробників індустрії, – продукт, який користується найвищим попитом.

Повернемося до букмекерів. Чи стали вони активніше розвивати свої лінії ставок на фентезі-спорт і eSports?

Знаєте, насправді ситуація дуже неоднозначна. Всі тільки й говорять про те, що кіберспорт, віртуальний спорт і фентезі-спорт покликані замінити в період коронавірусу реальний спорт, що є абсолютною правдою, однак ми не спостерігаємо в букмекерів підвищеної активності при просуванні того ж, наприклад, кіберспорту. І нас подібна ситуація вкрай дивує, оскільки від грамотно вибудуваної маркетингової стратегії залежить, на що букмекер робить свій акцент і до якої аудиторії звертається.

З іншого боку, хочу відзначити тих беттінг-операторів, які відповідально підійшли до питання просування своєї продукції, додавши додаткові стимулюючі інтерес акції та промо для залучення й утримання як нових, так і досвідчених користувачів. Більш того, вже є проєкти, що пропонують коефіцієнти на найрізноманітніші події, як, наприклад, результати пандемії, хто придумає вакцину проти вірусу та багато інших. Крім того, один із беттінг-постачальників, з яким ми плануємо стати партнерами, вже активно почав займатися новими напрямками для пропозиції найбільш актуального продукту. Тому тим букмекерам, хто ще не почав приділяти увагу просуванню своїх послуг, зараз варто активізуватися. Колишня модель індустрії, заснована виключно на подіях зі світу реального спорту, на жаль для них, зараз не працює. І чи буде працювати знову на колишньому рівні?

Чи буде? Адже це життєво важливе питання, стосовно якого нам хотілося б дізнатися вашу думку.

Як і в будь-якій ситуації, де необхідно прогнозувати, так і тут існує, на мій погляд, як мінімум два головних сценарії. Перший, він же найбільш імовірний, такий: події реального спорту знову повертаються в наше життя і, відповідно, на вершину користувальницького попиту. Віртуальний спорт і кіберспорт, безумовно, продовжують свій розвиток, проте в тіні таких традиційних спортивних дисциплін, як футбол, хокей, баскетбол.

Другий, досить реальний, однак за певних умов: карантин і своєрідна «паралізація» життя триватиме довше, скажімо, кілька місяців – аж до осені. Віртуальний спорт і кіберспорт розвиваються в активному темпі, пропонуючи максимально можливу якість і тим самим формуючи нову реальність. Адже якщо задатися питанням, чому класичний спорт досі користується попитом, то очевидною відповіддю стане «історично склалося». Але історія пишеться в режимі реального часу, і наша компанія це, звичайно ж, розуміє. Тому ми постійно займаємося розширенням нашого ігрового контенту в рамках віртуального спорту і пильно стежимо за кіберспортом – дисципліною, яка, швидше за все, одного разу міцно займе своє місце на ринку спортивних заходів. І як раз-таки цю думку ми прагнемо донести до наших клієнтів. Більш того, деякі з них, хто не розглянув варіант із віртуальним спортом одразу, вже зв'язалися з нами, щоб проінтегрувати контент цього сегменту.

У будь-якому разі, як би не розвивалася нинішня ситуація, я твердо переконаний, що значущість віртуального спорту та кіберспорту, безперечно, зросте. Оскільки покоління, які йдуть за міленіалами, проводять чимало часу у віртуальному просторі, формуючи нову культуру.

Але скільки часу, на ваш погляд, потрібно гральному бізнесу, щоб повністю оговтатися від наслідків пандемії?

Упевнений, що однозначної, а що ще важливіше, точної відповіді не існує ні в кого, оскільки гральна індустрія – це не тільки наземний, а й онлайн-сектор. Поки перший практично повсюдно паралізований через вжиті заходи (карантин, закриття кордонів), другий сектор якщо не процвітає, то точно спостерігає активний розвиток з приходом нових гравців і з більш тривалим періодом користувацької активності. Однак навіть в онлайн-гемблінгу все не так вже й очевидно. Як ми знаємо, беттінг-сектор опинився у вельми скрутному становищі через тісний зв'язок зі спортом. Іншими словами, з'являються додаткові зовнішні чинники, які можуть вплинути на ситуацію, і цих факторів насправді значно більше.

Наслідки тих подій, що ми спостерігаємо сьогодні, важко передбачити або спрогнозувати, а вже тим паче визначити час, який буде потрібен, щоб все повернулося на свої місця. Але скільки б часу індустрії не було потрібно, щоб ліквідувати втрати та наслідки кризи, завжди існує альтернатива, як домогтися максимуму. Як ми вже говорили, кіберспорт, віртуальні дисципліни, ігри з живими дилерами – це те, без чого індустрія як сьогодні, так і в майбутньому не зможе функціонувати належним чином. Адже ці напрямки незмінно розвиваються, еволюціонують та, що більш важливо – вже зайняли своє місце в iGaming-просторі. Як відомо, майбутнє починається зараз, тому я б порадив усім операторам не відкладати інтеграцію цих продуктів.

Як нетворкінг-спонсор Betting in face of COVID-19 чого очікуєте від події?

Насправді, поки всі говорять про неоднозначне становище беттінг-індустрії в зв'язку з призупиненням найпопулярніших спортивних турнірів, дуже цікаво було б дізнатися про те, як на практиці букмекери справляються в ситуації, що склалася. З конкретними прикладами і такими даними, як, наприклад, статистика користувацької активності, найбільш популярні ставки. І, безумовно, вкрай інтригує можливість почути думки експертів стосовно майбутнього індустрії: чи залишиться затребуваним на колишньому рівні віртуальний спорт, коли відновляться спортивні змагання; чи варто робити ставку на кіберспорт, що не відчуває впливу зовнішнього світу; як беттінг буде розвиватися та видозмінюватися загалом. Іншими словами, з нетерпінням чекаю прикладів з практики, актуальних даних і прогнозів експертів.

Нагадаємо, в рамках заходу, організованого компанією Smile-Expo, експерти говоритимуть про вплив пандемії на гемблінг-індустрію.

Читайте також:Національна федерація кіберспорту про те, чого в Україні не вистачає для розвитку віртуального спорту

Читайте також: Прогноз стосовно рівня падіння прибутків гральної індустрії

Коментарі:
Зараз читають
вгору