Деніса Марчекова: «Уряди Чехії та Словаччини не дуже зацікавлені у виданні ліцензій операторам»

16 Лютого 2021, 15:21

Деніса Марчекова: «Уряди Чехії та Словаччини не дуже зацікавлені у виданні ліцензій операторам»

Нещодавно в парламенті Чехії розглядали питання щодо спрощення процедури ідентифікації клієнтів для операторів азартних ігор. Чи ухвалили цей законопроєкт, із якими проблемами стикаються оператори на ринках азартних онлайн-ігор Чехії та Словаччини сьогодні й які зміни відбудуться найближчим часом? Про це редакція LoginCasino.com.ua поговорила з головою Чесько-словацької асоціації інтернет-гемблінгу Денісою Марчековою.

Ви є головою Чесько-словацької асоціації інтернет-гемблінгу. Скажіть, будь ласка, у чому полягає робота цього органу?

Асоціація була створена в Празі у відповідь на потребу в новому сучасному європейському регулюванні в обох країнах. Обидва уряди прагнули привести нормативні акти у відповідність до чинних аспектів законодавства ЄС та запровадити справедливі ринкові умови для всіх місцевих компаній, а також міжнародних компаній, які працюють у сфері беттінгу та гемблінгу.

Ми репрезентуємо операторів азартних онлайн-ігор, а також постачальників програмного забезпечення для азартних ігор – як уже ліцензованих, так і зацікавлених у виході на ринок Чехії та/або Словаччини.

Проте сьогодні обидва ринки борються з деякими регуляторними обмеженнями, які роблять ліцензовану площину ринку менш привабливою, особливо для іноземних операторів. Протягом останніх кількох років існували певні аспекти, що обтяжували гемблінг-бізнес. Наприклад, у Чехії була вимога особистої ідентифікації клієнтів F2F (Face to Face), яка з'явилася в рамках закону про боротьбу з відмиванням коштів у 2017 році, або трудомісткі зобов’язання щодо звітування, які з’явились із введенням нового закону про азартні ігри.

Натомість Словаччина встановлює нереально високі фінансові умови для операторів, які бажають здобути ліцензію. Уряд розраховував отримати мільйони євро надходжень до державного бюджету, але дотепер у Словаччині взагалі не було іноземних операторів, які б захотіли пройти процес легалізації, тому країна не отримала жодних грошей.

Наша мета полягає в офіційному спілкуванні з місцевими стейкхолдерами, щоб у співпраці з ними напрацювати пропозиції для лібералізації законодавства. У результаті ми допомагаємо скоротити кількість сірих операторів, які працюють на цих ринках без ліцензії. До того ж ми допомагаємо збільшити надходження до бюджету від грального бізнесу, а також забезпечуємо захист місцевих гравців.

Сектор онлайн-гемблінгу, на відміну від наземних закладів, протягом минулого року пережив сплеск популярності (окрім беттінгу). Чи ця теза стосується ринків Словаччини і Чехії? Якщо так, то чи збільшилась кількість гравців у цих країнах?

На жаль, у мене відсутня така інформація. Втім, навіть якби і була, то треба розуміти, що вона не є повною. Адже на сьогодні в Словаччині та Чехії відсутні ліцензовані оператори іноземного походження в онлайн-секторі, окрім чотирьох у Чехії (лише певні онлайн-покер-руми). Відповідно, повної картини на сьогодні просто не існує.

Як ви оцінюєте перспективи розвитку інтернет-гемблінгу у Словаччині та Чехії?

Ми сподіваємось, що всі сторони, зацікавлені в розвитку онлайн-гемблінгу, зрозуміють, що лише ефективне регулювання з розумним оподаткуванням може допомогти поліпшити захист споживачів та обмежити неліцензований сірий ринок.

У нас є чітке розуміння та докази, що більшість як чеських, так і словацьких гравців зацікавлені в послугах легальних операторів. Інтерес до легальної площини в цих країнах становить від 80 до 90% від кількості гравців. Схожі показники демонструють Великобританія, Швеція, Данія, Іспанія та багато держав ЄС.

Нещодавно стало відомо про «П’яту директиву про боротьбу з відмиванням грошей», яка має лібералізувати вимоги для ідентифікації гравців. Поясніть, що конкретно нові правила змінять у секторі азартних ігор для клієнтів та операторів та чи були вони затверджені парламентом.

Цю директиву потрібно розділити на дві частини. По-перше, урядова версія закону про боротьбу з відмиванням коштів отримала підтримку нашої асоціації, але, на жаль, не була врешті затверджена в останньому читанні у парламенті. Ту директиву підготувало Міністерство фінансів і надало операторам азартних ігор можливість дистанційної ідентифікації гравців замість F2F.

По-друге, паралельно було представлено правила для віддаленої ідентифікації клієнтів банків (це не стосується операторів азартних ігор), цю частину ухвалили, оскільки вона знайшла підтримку в ЄС. За цими правилами діятимуть фінансові й урядові установи. Але банківський сектор опосередковано також пов’язаний і з третіми сторонами, до яких, звісно, входить і гральний бізнес.

Цей механізм поки ще не запущений і працює у пілотному режимі. Зараз банки проходять сертифікацію. Але після запровадження нових правил фінансові установи зможуть укладати угоди з приватним сектором і самі проводитимуть віддалену перевірку клієнтів, що потенційно може бути формою дистанційної перевірки для клієнтів операторів азартних ігор.

На вашу думку, чи продовжать ринки азартних ігор онлайн у Чехії та Словаччині зростати у 2021 році? І якщо так, то в якій країні це відбуватиметься динамічніше?

Інтернет-сектор загалом точно продовжить зростати, зокрема внаслідок нинішніх обставин пандемії, проте важко передбачити, чи це вплине на зростання пропозицій від легального сектору в Чехії або Словаччині. Особливо враховуючи той факт, що обидва уряди не надто зацікавлені надавати ліцензії операторам, які хочуть офіційно вийти на ринок Чехії чи Словаччини. Як наслідок такого ставлення, думаю, сірий ринок продовжить рости.

Які завдання на 2021 рік ви та ваша команда ставите перед собою у сфері інтернет-гемблінгу на ринках Чехії та Словаччини?

Зараз Міністерство фінансів Чехії готує звіт для уряду щодо регуляторного впливу держави на ринок. Ми виступаємо партнерами міністерства у цій процедурі.

Моя команда зараз надає Мінфіну різну інформацію стосовно функціонування чеського ринку, а також збирає відповідні дані з інших країн ЄС, де регулювання працює добре та ефективно.

Тож ми сподіваємось, що цей звіт покаже слабкі сторони регулювання та відкриє двері для розумних змін до грального законодавства. Окрім цього, надалі нашим головним завданням буде співпраця операторів із банківським сектором, щоб якнайшвидше запровадити віддалену ідентифікацію гравців.

Читайте також: Чехія виграла у судовій справі, яку порушив гральний оператор

Читайте також: Онлайн-казино України

Коментарі:
Зараз читають
вгору