СЕО fintech-компанії LeoGaming Альона Дегрік Шевцова розповіла LoginCasino.com.ua про особливості опрацювання платежів гемблінг-індустрії, поширені помилки та дотримання принципів AML. Також експертка навела приклади роботи компанії з індустрією геймінгу і поділилася очікування від законопроєкту «Про цифрові активи».
Розкажіть, завдяки чому Центральний банк України визнав LeoGaming системно значущою організацією?
Це платіжна система, яка згідно з рішення Центрального банку є системно значущою організацією для України. Отже, її роль, кількість транзакцій і частка ринку перевищують певний показник, який Нацбанк позначив критерієм важливості. Це передусім передбачає вимоги, яким система повинна відповідати, як-от забезпечувати безперебійність платежів.
Головним же фокусом нашої компанії є транзакції та робота з мерчантами, які займаються онлайн-іграми та гемблінгом – після того як закон про легалізацію азартних ігор набрав чинності.
Тобто в майбутньому ви плануєте співпрацювати з операторами грального бізнесу?
Після набрання чинності закону з урахуванням нашої сфери – геймінгу – цілком природно, що ми сфокусувалися на роботі з мерчантами, чия діяльність потрапляє під визначення грального бізнесу в Україні. У нас підписані угоди майже з усіма мерчантами, які вже отримали й оплатили ліцензію. Особливість роботи в цьому напрямі полягає в коректному присвоєнні MCC-коду від платіжної системи на користь мерчанта – в гемблінгу таким є код 7995. В Україні можна на пальцях однієї руки порахувати банки та платіжні системи, які вміють правильно це робити, мають юридичне підґрунтя та внутрішній регламент роботи з гральним бізнесом, а також дотримуються правил і норм AML.
Які складнощі можна виділити в роботі платіжних систем із гральним бізнесом?
На мою професійну думку, наявності досвіду і знань регламенту роботи міжнародних платіжних систем Visa і MasterCard достатньо, щоб коректно відображати транзакції в роботі з продуктом чи мерчантом. Насправді також потрібно уважно вивчати матеріальну частину та розбиратися. У роботі на ринку приймання і переведення грошових коштів можна зіштовхнутися з рядом помилок, які робить не мерчант, який створює продукт, а платіжна організація, яка неправильно використовує Visa чи MasterCard. І надалі це точно призведе до штрафних санкцій, а вони є не помилкою оператора чи мерчанта, а помилкою працівників платіжної системи, які не змогли правильно позначити мерчанта, вказати вид його діяльності, описати середній чек і відстежити, чи є ймовірність/неймовірність чарджбеків. Тому найголовніше в цій роботі – професіоналізм і досвід.
Чи потрібно вам як постачальнику платіжних послуг користуватися директивами AML під час роботи з гемблінгом?
Ці директиви є основоположними. Вони перебувають в AML-документах кожної фінансової компанії України, оскільки за цим передусім слідкує Національний банк України, який видає фінансові ліцензії компаніям, і Державна служба фінансового моніторингу України. Зараз кожен охочий може зайти в реєстр досудових рішень, ввести ряд фінансових компаній і знайти певну кількість кримінальних справ за статтею № 209 Кримінального кодексу України «Легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом», а також статтею ККУ № 258-5 «Фінансування тероризму». З цими явищами доволі ефективно бореться Національний банк, він постійно звертає увагу та розповідає нам як системно важливій платіжній системі про методи шахраїв. Також на початку 2021 року я відвідала Вашингтон за офіційним запрошенням американських колег та взяла участь у їхніх воркшопах щодо імплементації сучасних норм політики з боротьби із відмиванням грошей і боротьби з фінансуванням тероризму. На цій зустрічі американські партнери розповідали про популярні методи, які використовують шахраї в сфері онлайн-гемблінгу та беттінгу, щоб заволодіти чужими коштами та відмити їх через гральний бізнес. Я можу сказати, що найголовнішим в AML є максимально швидке виявлення, реагування та відключення.
Який платіжний засіб буде найпопулярнішим серед українських гравців?
Це питання не майбутнього часу, а теперішнього. Деякі оператори, які отримали ліцензію і заплатили за неї, активно запускають свої сайти, проводять політику ідентифікації гравця відповідно до вимог закону і надають послуги.
Загалом же в Україні 60% платежів йдуть через термінали самообслуговування, або ж ПТКС за нормативними документами. Інші 40% проходять через інтернет-еквайринг, тобто через Visa та MasterCard. Але з урахування безготівкової економіки та платежів Національного банку, яким ми свято слідуємо, можу припустити, що в 2022 році частка поповнень через картки Visa та MasterCard буде в рази вищою, ніж через термінали.
Перейдемо до геймінгової вертикалі – які особливості роботи в цьому напрямі?
Зі свого досвіду роботи можу сказати, що тут доволі важко проходити банківський комплаєнс, політику фінансового моніторингу і доводити, що це платежі напряму digital goods. В українській мові, на жаль, ще не має такого визначення, яке означає купівлю чогось корисного в Інтернеті, тобто якоїсь речі, яка є в грі і яка є предметом покупки.
Один із наших знакових контрактів був із компанією Wargaming на старті нашого бізнесу в 2011 році. Тоді виникла ситуація, коли ми мали заповнювати умови контракту й оплачувати інвойс на користь World of Tanks. Наш керівник у департаменті зовнішньоекономічної діяльності «Приват Банку», бо ми обслуговували їхніх клієнтів, зателефонував і запитав, чи справді ми працюємо з Міністерством оборони Білорусі. Нас це запитання тоді поставило в глухий кут, і я вирішила з’ясувати, чому виникла така асоціація. Нам кажуть: «Ви ж за реальні танки платите, бо такі великі суми йдуть». Тому я порадила тоді перечитати контракт – так, працюємо з Білоруссю, але танки не справжні, а віртуальні.
Нині ж всі ми бачимо показники кіберспортивної індустрії та дисципліни, які стали популярними. Зокрема, це League of Legends від компанії Riot Games. Ми є ексклюзивними партнерами компанії Riot Games в Україні, ця компанія стала лейтмотивом і натхненником для розвитку кіберспорту як індустрії. Якщо подивитися кількість переглядів відкриття Олімпійських ігор і кіберспортивних подій з League of Legends, то ви здивуєтесь, адже кількість переглядів кіберспортивного турніру була сумірною з найбільшою подією традиційного спорту..
А які ігри є лідерами серед поповнень і покупок з-поміж українських гравців?
Абсолютним лідером у країні є майданчик Steam, через який можна купувати офлайнові і поповнювати популярні онлайн-ігри – класичні Dota 2 або Counter-Strike: Global Offensive.
Чи збільшилася кількість платежів через вашу систему через пандемію?
Без сумніву, головний фінансовий тренд, який зафіксував фінрегулятор, – це активний перехід українців на безконтактні платежі та розрахунки в Інтернеті. Детальнішу інформацію можна побачити в статистиці нижче.
Додамо, що, крім терміналів і додатків, користувач може швидко та зручно оплатити гру з мобільного рахунку одного з мобільних операторів.
Які шанси, що український геймер у майбутньому зможе розрахуватися за гру криптовалютою?
Якщо розглянути це питання глобально, то така можливість вже існує кілька років, особливо в регіоні Північної Америки.
У випадку з Україною ми очікуємо на позитивний результат голосування Верховної Радої за закон «Про цифрові активи», який активно популяризує Міністерство цифрової трансформації. Насправді цей закон буде революцією серед населення. І для нас із вами криптовалюта стане таким же звичайним методом прийому платежів, як оплата з мобільного телефону чи готівкою. І стосуватиметься це не тільки сфери відеоігор, а будь-якого комерційного сервісу, як-от купівля залізничного квитка чи оплата дитячого садочка.
У яких напрямах планується подальший розвиток LeoGaming?
Нині у нас тісна колаборація з месенджерами, ми працюємо з Telegram – інтегруємо його API. Також ми розширюємо нашу співпрацю з Viber, з яким працюємо останні три роки. Як ментор міжнародної платіжної системи LEO бачу подальший розвиток у більш масових напрямах – це те, куди потрібно дивитися і куди потрібно йти.
У власників iPhone альтернатив Apple Pay немає. Вендор не дає доступ стороннім розробникам до модуля NFC, відповідно, реалізувати безконтактну оплату іншим чином не можна.
Читайте також: Представник First Casino поділився планами на український ринок
Читайте також: Сергій Лось: «Пандемія сприяла попиту виробників грального обладнання на ринок України»