Як створити успішну арбітражну команду

Автор: Рожкова Катерина
28 Лютого 2022, 14:57

Як створити успішну арбітражну команду

Під час круглого столу ZM CONF 5, який відбувся онлайн, експерти з арбітражу розповіли про те, як створити ефективну команду, та поділилися секретами роботи з Facebook, TikTok, Google та пушами. Зустріч експертів пройшла у форматі запитань і відповідей.

Ми зібрали 12 основних запитань та відповіді експертів на них.

Чи можна наразі створювати команду для роботи з Facebook без свого фарма? Та яка необхідна інфраструктура для роботи з Facebook?

Експерти вважають, що не потрібно починати будувати арбітражну команду, якщо у вас немає досвіду роботи з Facebook і також немає коштів, щоб підтримувати цю команду хоча б місяць. Адже ви не знаєте, коли соцмережу почне штормувати. Під час таких періодів інколи навіть розкручені команди закривають місяць у нуль. Зокрема, так вважає СЕО медіабаїнгової команди СТХ Марія Дорвей.

Вона розповідає, що коли зробила підрахунки, то виявилося, що на одного баєра потрібно близько $30-32 тис. на місяць.

«Це витрати на трафік, змінні витрати, і в цю суму також закладаємо випадки форс-мажорів, якщо з Facebook будуть якісь проблеми. Таку суму отримала з розрахунку, що один баєр “відливає” в середньому $1 тис. на день. Це його планка, незважаючи на те, яка вертикаль. Відповідно, просто помножуємо на 30 днів і додаємо якісь ризики», – говорить Дорвей.

Також вона додала, що її команда постійно займається мінімізацією роботи з акаунтами. Адже якщо у вас є акаунти, то ви «цар і бог». А якщо виникають якісь проблеми з креативом, то це зазвичай означає, що пізніше виникнуть проблеми з акаунтами. Тому дуже важливо, якщо ви лише створюєте свою арбітражну команду, порахувати, в яку суму обійшлась собівартість акаунтів, якби вони вироблялися всередині команди, та за скільки ви їх зараз купуєте.

«Ми так підрахували, і вийшло, що собівартість акаунтів десь від $9. Це фармакаунт від двох тижнів без ЗРД, тобто без заборони рекламної діяльності», – зауважує Дорвей.

З чого потрібно починати створювати свої команди, де брати кадри?

Свою історію розповів власник Private Team Ігор Алексєєв, який спочатку лив трафік соло. Але потім він зрозумів, що його досвіду та зв’язок вистачає на те, щоб масштабувати свою діяльність. Тоді він залучив до майбутньої команди свого друга. На його думку, важливо, щоб до команди увійшла людина, якій ви довіряєте. Саме це лягає в основу успішного бренду.

кадри

Інші спікери погодилися з тим, що спершу потрібно шукати кадри серед друзів і знайомих. Наступний крок пошуків: у чатах і під час конференцій. І лише вже потім експерти радять звертатися до звичайного ринку пошуку працівників – рекрутингових агенцій, спеціалізованих онлайн-майданчиків тощо.

Як можна мотивувати баєрів?

Спеціалісти вважають, що гроші не мають бути основною мотивацією. Найкраще працює підхід, коли працівники відчувають свою причетність до важливих процесів. Також працює метод, коли топменеджери підтримують особисті амбіції людини. І лише після цього починає працювати як мотивація висока зарплатня.

Власник медіабаїнгової команди ХLeads Денис Харламов наполягає на тому, що не потрібно стримувати гарного баєра. Якщо у нього є амбіції зростати професійно, стати найкращим у команді, то достатньо дати йому цю можливість. Можна навіть дати шанс проявити себе та дорости до крісла партнера компанії.

До речі, спікери зійшлися на думці, що тімліди різних відділів мають отримувати відсоток від прибутку компанії, а не лише свого конкретного напряму. Саме так побудовані бренди експертів, які були запрошені на дискусію.

Як можна впоратися з делегуванням обов’язків у команді?

Розказати, як влаштована команда зсередини, на власному прикладі взявся Денис Харламов. Так, у його компанії є одна людина, яка опікується фінансами та працює віддалено. Бухгалтер веде розхідники за кожним баєром. Один раз на два тижні в команді проводять звірку витрат: що витратили на акаунти, що на домени чи на замовлення з креативів. Цей самий бухгалтер формує зарплатний фонд. Проте у нього немає доступу до грошей, їх переводить власник компанії.  

«Відповідно, у нас один загальний ТГ-акаунт на всю команду. І коли один баєр купив акаунти та їх “завантажили”, то знизу одразу той, хто закупив, пише своє ім’я. А бухгалтер заносить ці акаунти у трати того баєра відповідно до ціни. Все оцифроване та прозоре. Баланс на ботах поповнюю я», – пояснив Харламов.

як влаштована команда зсередини

Він також додав, що на віддаленій роботі є верстальник, кодер, перекладач і копірайтер. Загалом у штаті, окрім баїнгу, нікого немає. Харламов наполягає на тому, що так вигідніше для компанії. Адже гарних спеціалістів і за меншу зарплату можна знайти в регіонах.

Проте слід уважно добирати людину на посаду бухгалтера. Експерт каже, що це має бути особа, яку ви знаєте роками і довіряєте їй.

«Але я б радив взяти до офісу кодера, щоб швидше вирішувати якісь питання, коли з’являються великі завдання», – говорить Харламов.

Хоча не всі експерти дотримуються таких правил організації роботи. Так, Ігор Алексєєв вважає поганим рішенням переводити робітників на віддаллений формат. Проте є інша проблема – коли всі працюють в офісі, то фармери, трудячись поряд з баєрами, починають нахабніти. Адже вони, на думку фармерів, заробляють за складнішу роботу менші гроші, саме тому фармери часто «переростають» у баєрів. Та це природний процес.

«З цим ми дуже довго намагалися впоратися. Але згодом зайві люди відсіялися та лишилися тільки ті, яким подобається робити саме те, чим вони займаються. Проте були випадки, коли спеціалісти з контенту, креативу та продажу підходили до мене і просили навчити лити трафік. Адже вони бачать, що грошей баєр заробляє більше, а його робота здається доволі легкою», – говорить Алексєєв.

Така ситуація не зовсім здорова, вважає Марія Дорвей. За її словами, людина, яка акцентує увагу на тому, що хтось у команді отримує в десять разів більше, починає ставати токсичною та отруює атмосферу в команді через заздрощі. Тоді вона радить розбивати «рожеві окуляри», щоб показати, що ті гроші так легко не заробляються.

«У нас було кілька подібних випадків. Так, були фармери, які хотіли працювати арбітражниками. Я їх під’єднала до одного з баєрів, який працює з TikTok. Баєр мав видавати їм зв’язку, а фармерам потрібно було просто заливати на TikTok. За це вони мали б отримати 10% від чистого профіту. Зрештою жоден із них не захотів наприкінці експерименту продовжувати лити трафік», – говорить Дорвей.

маркетинг

Керівниця маркетингового відділу компанії Zeydoo Уляна Морева вважає, що в такому разі слід мотивувати тих самих креативників чи інших членів команди. Наприклад, за гарно зроблену роботу видавати премії чи відсоток після продажу. А також корисним буде показувати значущість всіх спеціалістів, щоб вони почувались потрібними.

Чи корисна конкуренція баєрів?

СЕО та засновник медіабаїнгової команди Marlerino Group Владислав Гармаш розповів, що в його компанії під деякі трафік-джерела створюють різні команди, щоб зробити штучну конкуренцію, хоча вони ллють ті ж самі вертикалі. У такому разі робітники не починають сваритися, але стають креативнішими, щоб їхня команда стала кращою.

Але конкуренція має й зворотний ефект. Тому важливо не перегнути палку, вважає Харламов.

«Коли в компанії з боку керівництва створюється надто сильна конкуренція з використанням бордів із найкращими працівниками чи афішуванням показників тієї чи іншої команди, це може буде небезпечним і створити токсичну атмосферу. У своїй компанії я намагаюся створити дружну команду. Наприклад, ставлю якусь планку із заробітку, і якщо її досягнуть, то я виділяю чималу суму грошей. А працівники вже самі вирішують, чи то влаштувати корпоратив на ці гроші, чи то купити щось в офіс. А тим, хто за місяць налив більше за всіх, теж перепадають якісь бонуси. Переважно це щось з техніки, якесь дуже зручне крісло тощо. У такому разі люди не починають ворогувати, але це додає веселощів у роботі», – говорить Харламов.  

Як правильно обирати тімлідів? Чи краще виростити їх самим?

У цьому питанні немає одного правильного рішення. Просто у кожному випадку є свої нюанси. Так, якщо ви візьмете керівника з іншої компанії, то спочатку ваша команда сприйматиме його трохи насторожено. Адже у вашій команді, найімовірніше, є дуже висококваліфіковані працівники, які є майстрами своєї справи, але у менеджменті вони не сильні. Тому таких працівників може доволі сильно ображати те, що ви обрали на посаду керівника не їх, а зовсім чужу людину. Так вважає Ігор Алексєєв.  

тімлід

«Але й вгадати з тімлідом зі сторони теж не завжди вдається. Я сам так кількох перебрав. Тому найкраще обрати серед “своїх”, у яких є задатки лідера», – говорить Алексєєв.

Він зазначив, що на секторі Facebook у керівництві одного тімліда – 10 баєрів.

Інші експерти зазначили, що знайти гарного керівника дуже важко. Як зауважує Харламов, гарний тімлід не має бути також класним баєром. Саме тому не варто шукати таких спеціалістів лише в ніші закупівельників трафіку. Але такий фахівець все ж таки має розумітися на специфіці роботи, адже інакше команда відмовиться його сприймати.

Чи доцільне використання поліграфу щодо своїх працівників під час масштабування компаній?

Таку практику використовували не всі експерти, які були на круглому столі. Та й одностайної думки щодо детектора брехні під час дискусії не було.

Так, Владислав Гармаш розповів, що в його компанії якось відправили на поліграф десь 15 працівників на керівних посадах, які мали доступ до фінансів. На основі результатів пізніше були прийняті рішення щодо покращення організації роботи бренду.

За його словами, це часта практика у великих фірмах, навіть під час співбесіди. До речі, відмова людини пройти поліграф майже завжди означає, що її або не візьмуть на роботу, або розірвуть контракт про співпрацю.

«Ті люди, які були на керівних посадах або були наближеними до них, досить негативно відреагували на рішення щодо поліграфа. Вони сприйняли це як образу та недовіру до них, хоч вони вже давно працюють у компанії. Тому необхідно правильно донести ідею людям, щоб показати, що не ти сумніваєшся в них, а це просто базова практика. Проблема не в конкретній особі, а звичайна профілактика», – говорить Гармаш.

співбесіди

Саме тому Алексєєв радить використовувати детектор брехні на постійній основі. Тоді люди реагуватимуть на нього спокійніше. До того ж такий підхід змусить працівника відкинути будь-які думки про нечесну роботу.

А ось Уляна Морева вважає, що це неєвропейський підхід щодо організації роботи в компанії. На її думку, це так чи інакше є вторгненням у приватний простір людини. Адже під час поліграфу часто використовують запитання стосовно приватного життя, щоб перевірити реакцію людини на початку. До того ж поліграф не всесильний, тому його можна обійти, якщо попередньо потренуватися та підготуватися.

Чи є якісь вікові бар’єри під час пошуку кадрів в арбітражну команду?

Спікери зазначають, що середній працівник у їхніх компаніях дуже сильно «помолодшав» за останні кілька років.

«Якщо 10 років тому це були люди, яким було близько 26 років, то тепер це 19-20-річні. І вони дуже гарні працівники. Проте я людей, яким за 30 років, не беру. Просто така людина не “впишеться” у команду», – говорить Харламов.

З ним погоджується Гармаш. У його компанії є працівники від 23 до 25 років. Щодо старших поколінь, то спікер вважає, що вони не встигатимуть за молодшими.

Проти вікових обмежень виступив Ігор Алексєєв. Він наполягає на тому, що на вік не варто зважати, а лише на досвід, бажання та мотивацію кандидата. Тому у свою компанію він брав людей, яким за 30 років.

Нещодавно Telegram запустив рекламу. Чи може він стати повноцінним джерелом трафіку?

Експерти вважають, що Telegram у найближчому майбутньому розкручуватиметься серед арбітражників дедалі більше.

Проте чимало на цій платформі ще не відпрацьовано. Наприклад, дуже довго перевіряються акаунти. Так говорить Алексєєв. Його команда пробувала запуститися в Telegram, коли там вже з’явилася реклама. Водночас на модерацію йде акаунт, із якого запускають. Але там поки що немає обмежень й акаунти довго «висять» і чекають на перевірку. Зворотного зв’язку від Telegram теж немає.  

Як довго оптимізується рекламна кампанія та чи потрібно щоразу перезапускати її з нового дня під час запуску фінансових опитувань із пушів?

смарт-опитування

З пушами потрібно все робити вручну. Але без перезапусків щодня, говорить Уляна Морева.

За її словами, коли запускаєте пуші, особливо під час роботи зі смарт-опитуваннями, слід запускати близько 50 креативів зі зв’язками з різними гео та заголовками. Тут потрібно дивитися на те, що краще працює, та вимикати те, що погано. І поступово нарощувати обсяги, додавати нові креативи, нові гео та заголовки. 

Як зараз поводяться білі додатки у Facebook? Як вони себе показали під час тестування?

Очільниця маркетингового відділу компанії Zeydoo Уляна Морева розповіла, що під час тестування білих додатків на авторегах і на трастових дорогих акаунтах результати були однакові. За її словами, у неї дуже якісний власний акаунт. Але його все одно за кілька років п’ять разів банили під час верифікації. Хоча вона використовувала абсолютно білий додаток і всі правила були дотримані. Проте, на жаль, Facebook інколи може звичайні дії вважати підозрілими.

«Можна випускати дві кампанії на день або просто внести зміни в кампанії, та це вже “Фейсбуку” не подобається. Тому і якість акаунтів важлива, але не слід забувати про те, як часто запускається реклама. До речі, наша компанія працює як з Android, так і з iOS. Вони однаково зараз працюють. Лише можу додати, що на iOS вартість конверсії значно виросла через останні зміни. Але якщо у додатку стоїть спеціальний запит на дозвіл використовувати IDFA, то проблем не має бути», – говорить експертка.

Що є нового у джерелі UAC?

UAC

СЕО та засновник медіабаїнгової команди Marlerino Group Владислав Гармаш вважає UAC гарним об’ємним джерелом. Він зазначив, що його компанія працює не з країнами СНД, а з Tier 1, 2 та 3.

«UAC – це дуже перспективне джерело, яке дає змогу робити великі обсяги та тримати гарну якість», – говорить Гармаш.

На думку експерта, ком’юніті наразі недооцінюють UAC, хоча він набагато кращий за Facebook. Можливо, через те що руки типового арбітражника до цього виду джерела ще не дісталися. З цією думкою Гармаша погодилися й інші експерти, які були учасниками круглого столу. Водночас, на їхній погляд, працювати з UAC неважко, але є трохи більше роботи стосовно креативів.

Нагадаємо, як не змінювати нічого в роботі трафіку, але збільшити ROI.

Читайте також: Ripple криптовалюта

Читайте також: Цікаві факти про біржу

Коментарі:
Зараз читають
вгору