Великобританія: жорстке, та чи справедливе регулювання гемблінгу?

Автор: Анна Нагребельна
04 Грудня 2019, 09:22

Великобританія: жорстке, та чи справедливе регулювання гемблінгу?

Наприкінці листопада британський регулятор відзначив, що загалом обсяг виручки гральних закладів ненабагато, але скоротився. Також у гемблінг-сфері стало працювати менше людей. З огляду на останні посилення вимог до ринку азартних послуг цілком можливо, що показники не в усьому виправдають сподівання операторів. Подивимося, звідки гральному бізнесу чекати перепон.

Дозволений гемблінг – види та нагляд

У Великобританії до переліку легальних, а тому ліцензованих азартних ігор входять такі:

  • казино;
  • бінго;
  • усі види ставок;
  • ігрові автомати;
  • лотереї;
  • онлайн-гемблінг.

Комісія з азартних ігор Великобританії (UK Gambling Commission, UKGC) є офіційним регулятором, який контролює переважну більшість гемблінг-ринку країни. Виняток – спортивний беттінг (букмекерські ставки на спорт) підконтрольний Sports Betting Intelligence Unit. Це особливий підрозділ, створений 2010 року в рамках UKGC.

З огляду на те, що саме Великобританію експерти називають серед країн, на які варто орієнтуватися Україні під час побудови легального грального ринку, регулятор тут є дійсно ефективним органом. Проте хоч у Сполученому Королівстві роками діють усталені норми для гемблінг-операторів, держоргани роблять умови все жорсткішими. Це пов’язано в тому числі з появою нових напрямків в поширенні азартних ігор, зокрема онлайн-сегменту, та скаргами гравців на невиплату виграшу.

Крім того, UKGC отримала критику за бездіяльність у боротьбі з поширенням терміналів FOBT із прийому фіксованих ставок на вулицях. Ще однією причиною для негативних відгуків про UKGC стало закриття букмекерської онлайн-компанії BetBulter.

Водночас здебільшого дії регулятора спрямовані на створення паритету на ринку: щоб тут було зручно операторам, держава отримувала податки, а суспільство відчувало себе повністю захищеним.

Азарт «затискають»?

Серед цьогорічних тем для жвавого обговорення на британському гральному ринку варто виділити кілька глобальних для гемблінгу напрямків, що впливають на умови його існування в країні.

Азарт «затискають»?

Передусім скажемо про рекламу. Наразі Комітет із питань рекламної практики Великобританії (САР) і Комітет з рекламної практики мовлення (ВСАР) повідомили про проведення чергових консультацій стосовно зміни діючих правили щодо лотерей. Зокрема, є пропозиція заборонити показ реклами скретч-карт і онлайн-продукції з особами до 25 років у головних ролях.

Також під заборону можуть потрапити кредитні картки, точніше, їх використання для поповнення депозитів у гральних закладах.

Відчутним обмеженням стало рішення про зниження мінімальної ставки FOBT зі £100 до £2. Це призвело до того, що букмекери почали втрачати 60% прибутку та масово закриватися. Станом на кінець листопада понад 1000 пунктів припинили роботу, ще майже така ж кількість схиляється до згортання діяльності до 2021 року.

За попередніми підрахунками, в результаті таких подій без роботи залишиться 11 тис. британців, а букмекерські компанії змушені вже зараз переглядати свої плани на найближчі роки.

Онлайн-сегмент як виклик для регулятора

На початку листопада з’явилася інформація про те, що UKGC закликала підвищити стандарти регулювання й експлуатації азартних ігор в Інтернеті. Це стосувалося операторів, які базуються на Мальті, а також місцевого регулятора.

Виступаючи на конференції на Мальті, виконавчий директор Комісії з азартних ігор Великобританії Ніл Макартур озвучив деякі цифри. Зокрема, у 2018-му регулятор перевірив гемблінг-операторів, які працюють онлайн. У результаті 45 із них держорган запропонував подати план дій щодо підвищення стандартів, сім операторів сплатили штрафи на загальну суму £18 млн, п’ять компаній і троє керівних працівників здали свої ліцензії.

Онлайн-сегмент як виклик для регулятора

Макартур додав, що гемблінг-компанії з мальтійською ліцензією наразі займають восьму частину (тобто 12,5%) регульованого британського ринку, тоді як у 2014 році їх було менше (10%).

Крім того, за його словами, наступної весни має з’явитися галузевий кодекс для ігрового дизайну, де можуть міститися:

  • методи, що галузь планує використовувати за розробки додатків та онлайн-ігор;
  • інформація про ризики, пов'язані з кожним продуктом і спосіб їх зменшення;
  • чітке пояснення того, що неприпустимо.

Стосовно реклами Макартур зазначив, що попередній звіт Gamble Aware показує зростання витрат на рекламу, зокрема, соціальні медіа сприяють залученню дітей, молоді та дорослих грати в Інтернеті. Відповідно, операторам потрібно відповідальніше ставитися до залучення клієнтів і зосередитися на вивченні потреб існуючої аудиторії.

Отже, рамки для учасників азартного ринку в Сполученому Королівстві стають все вужчими. Поки що оператори ведуть діалог із регулятором, але вже говорять про наджорсткі вимоги. Уважно спостерігатимемо, як розвиватимуться події наступного року.

Раніше ми розповідали про те, як у різних країнах борються з гральною залежністю.

Читайте також:Де знаходяться найбільші казино в Європі

Читайте також:Як британець зацікавився українським лотерейним ринком

Коментарі:
Зараз читають
вгору