Кіберспорт в Україні: історія заснування та перспективи

Автор: Анна Нагребельна
28 Листопада 2019, 11:57

Кіберспорт в Україні: історія заснування та перспективи

У світі кіберспорт вже довів свою перспективність і здатність стати повноцінною індустрією. В Україні цей рух стихійно зародився наприкінці дев’яностих і в організований ринок почав перетворюватися з 2001 року. Однак держава його досі не визнала офіційним видом спорту, що уповільнює розвиток.

Сьогодення українського кіберспорту

Наразі українські кіберспортсмени грають за команди та отримують зарплатню. Змагання проходять на місцевому рівні та в інших країнах. З 2018 року організацією та проведенням турнірів опікується Федерація кіберспорту України. Фінансування цієї галузі відбувається з боку приватних компаній. В Україні щороку проходить кілька міжнародних кіберспортивних змагань: ASUS Open, Intel Challenge Supercup, Star Ladder, The Kiev Major тощо.

Серед команд, які вже не один рік показують гарні результати, варто виділити Natus Vincere. У 2011 році її учасники виграли The International. Дисципліна турніру — гра Dota 2, організатор — розробник ігор Valve.

У цій команді інтернаціональний колектив, куди входять українці та гравці інших країн. Тут функції розподілені між кількома складами: наприклад, є американські та європейські.

За словами саме кіберспортсменів, цей напрямок — явище глобальне, тому створювати виключно національну команду недоцільно.

Українські геймери вже грають за відомі колективи, такі як Virtus.Pro, Gambit Esports та інші. До того ж почали з’являтися перші трансфери кібергеймерів. Українськими зірками кіберспортивних дисциплін сміливо можна назвати Хвоста, Zeus, Kira, Edward і Dendi.

Однак, незважаючи на існування цієї індустрії, вітчизняне законодавство досі не визнало кіберспорт. Президент Федерації кіберспорту України Артур Єрмолаєв сподівається, що це тимчасово, оскільки комп’ютерний геймінг занесений до реєстру офіційних спортивних дисциплін у переважній більшості країн. І для геймерів він є повноцінним способом заробітку.

Сьогодення українського кіберспорту

Привабливість комп’ютерного спорту для бізнесу

Розвиток кіберспорту безпосередньо залежить від інвестицій, тим більше коли на рівні держави у ньому на сьогодні зацікавленість практично нульова. Хто і як може заробляти на комп’ютерних іграх? Перш за все, це бізнес, який шукає виходи на молоду та прогресивну аудиторію, захоплену кіберспортом: турнірні організації, а також ті, хто реалізує супутні товари (ігрові девайси, ноутбуки, комп’ютери тощо) та працює з гравцями (онлайн-ресурси, кастингові організації).

Наразі український кіберспорт здебільшого заробляє на участі в міжнародних турнірах. І він дуже цікавить букмекерські контори як перспективний напрямок прибутку. Ставки на кіберспорт уже приймають великі українські букмекери. За словами Артура Єрмолаєва, у такий спосіб вони прагнуть зацікавити молоду аудиторію, адже вона все менше звертає увагу, наприклад, на скачки, собачі перегони тощо. Ці види тоталізаторів поступово виходять з моди.

Найбільш популярними іграми для букмекерів сьогодні є Counter Strike, Dota, League of Legends, Fortnite і PUBG. Напевно, надалі цей перелік розширюватиметься.

Історичні особливості кіберспорту в Україні

Історичні особливості кіберспорту в Україні

У дев’яностих комп’ютерні клуби по всій країні стали майданчиками для формування української геймерської спільноти. Звісно, азарт переростав у аматорські турніри. Поступово цей рух збільшувався, а змагатися почали на гроші. Першими іграми з можливістю одночасної участі кількох осіб були Doom 2 і Quake. На початку 2000-х з'явився Counter-Strike. Це справжня революційна подія, що збільшила частоту проведення змагань.

Лідером з організації турнірів був Київ. Спочатку матчі з кіберспорту проводили раз на місяць, пізніше — практично кожні вихідні. Для цього орендували комп'ютерні клуби в нічний час. Такі заходи збирали до кількох сотень гравців з уболівальниками.

До української столиці почали приїжджати геймери з інших міст, щоб продемонструвати свої вміння. Тоді й сформувалася еліта кіберспорту в Україні.

Незабаром у місті провели World Cyber Games 2001 — перший міжнародний чемпіонат, організатором якого стала компанія Samsung. Відбіркові тури проходили по всій Україні. Зрештою зібралися 84 команди. Організатор оплачував поїздку переможців на фінальні змагання — для українських кіберспортсменів починалася нова епоха. У 2003 році Україна прийняла ASUS Open, його проводили чотири рази на рік задля кращих із кращих геймерів. Звісно, це вимагало відповідної підготовки. І з’явилася справжня індустрія — з тренерами, менеджерами й організаторами.

В Україні почали формувати команди досвідчених геймерів, котрі брали участь у міжнародних турнірах. У 2011 році український кіберспорт довів свою життєздатність, коли наша команда здобула перемогу на The International із призовим фондом $1,6 млн.

Читайте такожХешрейт (Hashrate)

Читайте такожБукмекери можуть допомогти «відбілити» репутацію кіберспорту — думка експерта

Коментарі:
Зараз читають
вгору