Інвестування в букмекерську компанію: методи, переваги та недоліки

16 Грудня 2020, 09:29

Інвестування в букмекерську компанію: методи, переваги та недоліки

Індустрія букмекерства до останнього часу була великим бізнесом, і лише цього року її позиції суттєво похитнулися через пандемію, яка призвела до тимчасового скасування багатьох спортивних подій. Чудовим прикладом масштабності цієї вертикалі слугує США – в 2019 році американці зробили ставок на суму в $150 млрд, що змусило частину інвесторів розглядати ставки на спорт як новий для себе напрям.

Висока дохідність

Щоправда, 2020 рік вніс певні корективи – раніше інвестування в ринок ставок на спорт мало нульову кореляцію з іншими напрямами інвестицій. Наприклад, ринок акцій чи житла міг впасти через якусь кризу, а окремі акції – постраждати через різні події. Зі свого боку, спортивний беттінг не страждав від цих факторів, аж допоки хвиля локдаунів не залишила бізнес без основного джерела прибутку – спортивних подій, які залишаються серед бетторів лідерами за рівнем і обсягом ставок.

Разом із тим букмекери отримали серйозний поштовх до змін: перехід в онлайн, збільшення витрат гравців на азартні ігри загалом і диверсифікація продуктів допомогли компаніям вижити. Наразі індустрія онлайн-беттінгу в США завдяки легалізації повертається до життя після урядової заборони, яка тривала з 1992 до 2018 року. Нині 18 штатів вже узаконили онлайн-букмекерство, а ще 24 розглядають таку можливість. І це підштовхнуло інвесторів звернути увагу на напрям ставок на спорт, оскільки легальний ринок, на відміну від нелегального, може серйозно вплинути на позиції трейдингових компаній.

Варто звернути увагу, що букмекерські компанії займають перші місця в рейтингах за індексом ваги капіталізації. Зокрема, ринкова вартість Flutter Entertainment складає $25,6 млрд, а DraftKings – $18,9 млрд. Водночас в РФ загальний обсяг угод у букмекерській сфері за 2018 рік сягнув 677 млрд рублів (приблизно $9 млрд).

Читайте також: Кіберспорт – майбутнє беттінгу

Переваги інвестування в букмекерство

інвестування в букмекерство

Легальність. Саме ставки на спорт стають одним із перших видів гемблінгу, який легалізують у різних юрисдикціях. Популярність спорту автоматично підтримує популярність індустрії ставок на спорт. Це видно на прикладі США, де онлайн-беттінг узаконюють, залишаючи онлайн-казино чи інші азартні ігри поза увагою. Окрім того, завжди можна інвестувати в закордонні компанії, які перебувають у юрисдикціях із легальним беттінгом.

Висока мобільність. Інвестиції у вже існуючу букмекерську компанію – це нематеріальний актив, яким легко керувати та переводити в інші ресурси. В цьому випадку немає відчутної прив’язки до фізичного місця, лише до країни, де зареєстровано контору.

Відсутність обмежень на суми інвестицій. Внесок не обов’язково має бути великим, оскільки нині існує безліч невеликих проєктів, які готові прийняти невеликі кошти від інвесторів. До таких можна було віднести, наприклад, БК, які спеціалізуються лише на одному напрямі, як-от кіберспорт. Але нині цей сектор залучає значну частину інвестицій завдяки тому, що під час пандемії лише кіберспорт залишився активним через свої адаптивні можливості. І ще необхідно пам’ятати про залежність розмірів прибутку від розмірів інвестицій.

Читайте також: Стандарти FATF із запобігання відмиванню коштів через казино

Недоліки беттінг-інвестицій

Першим із них є сезонність доходів. Особливо це помітно в напрямі ставок на командні види спорту – футбол, баскетбол, хокей. Такі події зазвичай прив’язані до певного періоду року та мають свої піки активності гравців.  

Другим ризиком є короткотермінові непередбачувані обставини, які можуть негативно позначитися на рентабельності. Наприклад, масові одночасні виплати, коли неочікувано зіграв високий коефіцієнт, чи великий відтік клієнтів через репутаційні або технічні помилки оператора. Такі події можуть суттєво знизити дохід за певний період. Однак більш досвідчені компанії завжди мають резервний фонд для мінімізації збитків. І знову ж таки, зайве не нагадати, що пандемія стала справжнім форс-мажором для букмекерів, оскільки це була навіть не короткотермінова проблема, а справжня довгострокова криза, яка нівелювала проведення таких масштабних подій, як Олімпійські ігри в Токіо та Євро 2020.  

ставки на спорт

До третього недоліку можна віднести необхідність специфічних знань про ставки на спорт. Так, вони потрібні і в інших сферах інвестицій, а не тільки для азартних ігор, але у випадку з беттінгом інвестору потрібно набути певного досвіду та знань щодо роботи букмекерських компаній, перш ніж вкладати кошти.

Читайте також: Роль мобільних додатків у букмекерстві

Методи інвестування в ставки на спорт

Найпростішим із них є купівля акцій БК чи об’єднання взаємопов’язаних компаній. Фізична чи юридична особа вкладає свої кошти в оборот спортсбуку, що дозволяє залучити нових гравців і збільшити оборот коштів. Далі ж інвестор буде отримувати свої дивіденди.

Проте можна спробувати й інші варіанти. Зокрема, розробити та запустити власний беттінговий стартап, який полягатиме в створенні особливої бізнес-моделі з просування компанії. Також є можливість вкласти фінанси в компанії, які займаються обслуговуванням букмекерів – розробкою і поширенням ПЗ, чи то ігрові продукти, чи то бази даних. Ще один варіант – створити чи надати фінансову підтримку партнерській мережі, яка виступає посередником у питанні залучення клієнтів і підвищення трафіку на сайтах, за що й отримує свої комісійні.

На що потрібно звернути увагу

Під час обрання компанії для інвестиції особливу увагу слід приділити її параметрам. До них відносяться мінімальний розмір вкладень, очікуваний час окупності, розмір дивідендів або фіксований відсоток від виручки. Зазвичай букмекери обговорюють ці нюанси індивідуально з кожним інвестором.

відсоток від виручки

Отже, якщо особа вирішила вкласти свої кошти таким чином, їй варто ретельно проаналізувати динаміку акцій за останні роки, щоб вирахувати їхні пікові моменти зростання і спаду. Цю інформацію можна знайти на сайтах фондових бірж. Необхідно враховувати і репутацію букмекера – тут допоможуть різні рейтингові списки, які складають незалежні вебресурси. І останнє – це легальність роботи і наявність дозвільних документів. Вважається, що міжнародним ліцензіатам потрібно довіряти менше, ніж ліцензіатам локальних юрисдикцій. Проте, з іншого боку, «міжнародники» платять набагато менше податків, що може позитивно вплинути на суму дивідендів.

Читайте також: Як працюють бонуси казино

Читайте також: На що пропонували ставити букмекери під час скасування спортивних подій

Коментарі:
Зараз читають
вгору