Чому бізнес має інтегрувати криптоплатежі

27 Березня 2023, 17:09

Чому бізнес має інтегрувати криптоплатежі

Віртуальні активи принесли низку суттєвих змін на фінансовий ринок. Але головними перевагами можна назвати децентралізацію, швидкість та надійність криптоплатежів. Вже багато користувачів у всьому світі стали активно використовувати криптовалюти як для збереження заощаджень, так і для покупок. Але які перспективи використання таких фінансів між бізнесами? Про це і розповів СЕО WhitePay Гліб Удовиченко під час тематичного вебінару від European Business Association.

Чому Україна є комфортним майданчиком для криптовалютної спільноти

Зі слів Удовиченка, це доволі серйозна тема, яку всі часто обговорюють. Але найсерйознішим фактором є те, що в країні все швидко змінюється – фінтех, фінанси, курси валют. Тому просто немає іншого вибору, ніж пристосовуватися до цього, адаптуватися та імплементувати нові технології і системи оплати, робити все швидше, скорочувати ризики. І саме для цього існує криптовалюта, яка передбачає децентралізацію від банківських установ та всіх можливих фінансових моніторингів і ризиків.

Україна в контексті криптовалют

Тут Гліб Удовиченко навів короткий перелік тез, які виділяють Україну та її місце на світовому крипторинку:

  1. У контексті війни Україна є першою у світі за обсягом транзакцій у криптовалюті.
  2. За даними Chainalysis, Україна піднялася з 10-ї сходинки рейтингу на третю за останні три роки.
  3. Частка людей, які користуються криптовалютою, за минулий рік зросла з 5,5 млн до 6,5 млн осіб.
  4. З липня 2019-го по червень 2020-го в країні надіслали та отримали криптовалютних транзакцій на суму $8 млрд.

Читайте також: Вихід на новий ринок очима SEO-фахівця

Що спонукає український бізнес звертатися до криптовалют

Страхування від коливань курсу

Багато людей мали великі суми в криптовалюті ще до початку війни, але нині їхня кількість тільки збільшилася. І всі ці тримачі крипти не хочуть повертатися до фіатної валюти та купувати товар за гривню чи готівку, вони хочуть робити це в криптовалюті. Не варто забувати і про геджування ризиків, на крипторинку можна прийняти будь-яку валюту, загеджувати її в USDT, а потім вивести в фіат, заплатити податки. Водночас на період до виведення тримач геджує себе від ризиків валютної різниці.  

Ніякого фроду

З прикладу діяльності своєї компанії спікер також відзначив відсутність фроду, бо в крипті можна зробити транзакцію тільки в один бік.

Чому бізнес має інтегрувати криптоплатежі

«Інші опції, як скасувати платіж, зробити чарджбек або отримати листа від банку з повідомленням про те, що це була крадена картка, і проханням повернути кошти, – такого не трапляється. Тобто немає ризику фроду взагалі. Якщо у вас великий онлайн-магазин із технікою, то відсоток фроду в Європі і США становить близько 4%. У нас трохи менше завдяки більш інноваційній банківській системі. Але, в принципі, це [фрод] є великою проблемою, бо втрачати до 6% від обороту, прибутку чи замовлень ніхто не хоче», – навів деталі експерт.  

А відсутність чарджбеків дає змогу бізнесу не втрачати кошти на комісіях, бо повернення відсутні.

Отримав і вивів

Ще однією перевагою крипти є миттєвість платежів. Так, мерчант може вивести кошти на банківський рахунок протягом 10-30 хвилин. У традиційному банківському еквайрингу є свої rolling-періоди, не можна вивести більш ніж 80-90% від коштів на балансі, і це можна зробити тільки через два місяці від поточної транзакції. Такі обмеження є практично в усіх банках, десь вони більші, десь менші. Наприклад, в Азії такі обмеження доходять до шести місяців, тобто якщо бізнес отримав оплату за свій товар, то ці кошти можна вивести лише через шість місяців. І навряд чи це можна назвати прийнятним у наш час, коли за пів року курс може кардинально змінитися. На думку спікера, це сильно застарілі правила і технології, які потрібно змінювати.

Водночас не слід забувати, що крипта дає змогу проводити і швидкі та дешеві міжнародні платежі, чим традиційні банки похвалитися не можуть.

Все в одному місці

Компанія фахівця надає користувачам онлайн-кабінет, де є можливість контролювати як онлайн-еквайринг, так і еквайринг за терміналами. Тобто розміщуючи оплату криптою на сайті, підприємець зможе приймати онлайн- і офлайн-платежі та контролювати це в одній системі. Те саме стосується й інвойсів – їх виставлення повністю автоматизоване, але за потреби це можна робити і в ручному режимі.

Чому бізнес має інтегрувати криптоплатежі

Автоматичний обмін

Оскільки платіжна система спікера є частиною пов’язаною із нею біржі, то вона бере на себе будь-які ризики, пов’язані із волатильністю. Наприклад, якщо ініціалізується транзакція на 0,1 BTC, то компанія має зобов’язання передати отримувачу $2,6 тис. на момент початку транзакції. А після оброблення транзакції мерчант отримає на рахунок суму ініціалізації. Таким чином, отримувачу не потрібно перейматися щодо курсу криптовалюти та її волатильності.

Після початку повномасштабного вторгнення ці фактори стали дуже нагальними, оскільки не потрібно прив’язуватися до банків, і криптоспільнота збирала й активно збирає пожертвування до волонтерських організацій, які допомагають народу України та ЗСУ. Водночас завдяки відсутності кордонів у криптоплатежів кошти приймали зі всього світу і передавали волонтерам за лічені хвилини, не залучаючи жодних третіх осіб до цих фінансових операцій.

Ще до війни компанія Гліба Удовиченка працювала з фондом Tabletochki і створювала для нього проєкт криптодонатів. А в червні 2022 року відбулася інтеграція з президентською платформою UNITED24.

Читайте також: Ключові показники ІТ-індустрії України за 2022 рік

Закордонний досвід

Всі вищенаведені тези спікера підтверджують також закордонні опитування та дослідження. Зокрема, Priority Metrics Group провела опитування бізнесів зі сфери B2B, які працюють із криптоплатежами. І за результатами стало зрозуміло, що бізнес очікує від крипти зручності, зниження комісій, задоволеності клієнтів. Поза тим 100% опитаних використовують крипту для плати постачальникам, а 97% використовують чи планують використовувати віртуальні активи як засіб оплати за свої послуги.

Чому бізнес має інтегрувати криптоплатежі

Джерело: pmgco.com

За даними опитування, більшість компаній використовують біткоїн, ефір і Dogecoin, які є топ-3 криптовалют серед бізнесу. Дещо меншою популярністю користуються Stellar, Cardano, Polkadot, Neo.

Чому бізнес має інтегрувати криптоплатежі

Джерело: pmgco.com

Головними причинами, які спонукали їх почати використовувати криптовалюту, бізнеси назвали таке:

  1. Бажання випробувати нові технології.
  2. Легкість і швидкість використання.
  3. Безпечність і надійність транзакції, особливо під час транскордонних переказів.
  4. Низькі комісії.
  5. Інвестиційний потенціал.
  6. Запит на це з боку клієнтів та постачальників.

Помітно також, що іноземні джерела висловлюють ті ж самі тези про переваги криптоплатежів, що й українські учасники ринку – відсутність фроду, більша швидкість операцій, можливість легких закордонних переказів, адаптивність.

Читайте також: Підсумки грального ринку України за 2022 рік

Крім того, багато акцентів робиться саме на міжнародних переказах, бо це, вочевидь, наболіла тема. Зокрема, криптоплатежі йдуть прямо від відправника на гаманець отримувача і в процесі не задіяно жодних посередників на відміну від банківських переказів. Це гарантує як вищу швидкість, так і нижчі комісії. Тому віртуальні активи та блокчейн можуть суттєво підвищити прозорість, допомогти компаніям керувати своїми фінансовими потоками та дотримуватися нормативних вимог. Останнє досягається завдяки тому, що кожна транзакція реєструється в блокчейні, вона доступна до перевірок і, що найважливіше, – в неї неможливо внести будь-які зміни.

Ризики

Разом із цим не варто забувати і про ризики, пов’язані з використанням цифрових валют. Передусім ідеться про їхню волатильність та недостатньо розвинуте регулювання. В контексті біткоїна можна побачити, що його ціною можуть маніпулювати великі інвестори. Чого лише варті стрибки його вартості через пости Ілона Маска та карколомне падіння після історії з біржею FTX. Тому стабільним активом криптовалюти назвати не можна.

На додаток до цього в світі ще немає чітких регуляторних меж індустрії, через що багато компаній можуть вагатися щодо рішення про інтеграції біткоїна чи іншої криптовалюти як засобу оплати. Однак не варто забувати про стейблкоїн, як той же USDT, який є найвідомішим стейблкоїном та третьою за популярністю криптовалютою у світі.

Використання таких монет дасть бізнесу змогу суттєво знизити ризики волатильності, щоправда, на заміну йому може прийти ризик зміни курсу долара. Тому на 100% застрахованим у цій сфері бути не можна, хіба що користуватися платіжними рішеннями, які надаватимуть клієнту страхування від волатильності.

Чому бізнес має інтегрувати криптоплатежі

Висновок

Можна помітити, що криптовалютні платежі мають великий потенціал у сфері бізнесу та B2B-розрахунків. Насамперед завдяки тому, що вони дають низку переваг, які відсутні в традиційному банкінгу. І ці переваги, – а саме простота, швидкість, надійність та прозорість, – дають можливість бізнесу співпрацювати із замовниками, клієнтами чи партнерами набагато простіше та якісніше. Разом із цим потрібно зважати, що такі платежі мають і недоліки у вигляді ризиків високої волатильності та зміни курсу валют. Тому, якщо компанія вирішила перейти на такий формат розрахунку, їй потрібно якісно проаналізувати всі фактори та знайти такого постачальника платіжних послуг, який зможе надати певні гарантії щодо страхування транзакцій.

Запопередніми розрахунками аналітиків Juniper Research, розмір платіжного ринку B2B у 2022 році становив $88 трлн, а до 2027-го він має зрости на 26% і досягти $111 трлн. А за опитуванням Deloitte, практично 75% ритейлерів планують розпочати приймати криптовалюту як платіжний засіб у наступні два роки. Тому потрібно уважно відслідковувати ситуацію та спостерігати за тим, як криптоплатежі займуть своє місце на цьому ринку та якою буде їхня частка.

Читайте також: Все про відмінності трудового договору та гіг-контракту

Читайте також: Як працювати з бренд амбасадорами у гральному бізнесі

Коментарі:
Зараз читають
вгору