Крепс – особливості, правила, історія

25 Червня 2020, 17:21

Крепс – особливості, правила, історія

Гра в кості, або ж крепс, відома людству з часів Давнього Єгипту та Римської імперії. Також ця гра була дуже популярна минулого століття, хоч нині дещо й здала свої позиції. Читайте в нашому матеріалі про особливості, правила та ставки на гру в кості.

Загальні правила

Ігровий стіл, як і в рулетці, представляє собою поле з секторами для розміщення ставок. Суть гри в киданні двох шестигранних кубиків і випаданні числових результатів – від 2 до 12. Кожен гравець за столом кидає кості по черзі й отримує певну кількість очок, яка випадає на двох верхніх гранях кубиків.

Відмінною рисою гри в кості є велика варіативність для ставок, але про це трохи пізніше. Сама гра може проходити в кілька раундів, кількість і тривалість яких різниться залежно від результатів кидків. Гравцю варто знати лише, що деякі ставки можна зробити до початку першого раунду, а деякі – після.

Перший раунд (Come out Roll) починається з кидка кубиків – якщо випадає 2, 3, 7, 11, 12, тоді раунд одразу закінчується. Гравець, який викинув 2, 3, 12, програє, ця ситуація називається Craps, якщо ж випало 7 чи 11, то це називається Neutral і гравець може продовжити гру. Після цього виплачують всі виграшні ставки, а програні забирає дилер. Далі знову починається перший раунд.

Якщо ж після кидка результати 4, 5, 6, 8, 9, 10 (значення The Point), то на поле з цією цифрою кладуть спеціальну фішку, де написано ON. Це означає, що пункт визначено і раунд продовжується (Point Roll). Надалі результати рахують після кожного кидка костей, які будуть продовжуватись, поки не випаде пункт (гравець виграє) чи 7 (гравець програє і поступається чергою наступному гемблеру). Це означає, що раунд закінчився і фішку перевертають на бік, де написано OFF. Стартує новий раунд із першими кидками.

Читайте також:Бінго – гра без вікового цензу

Які бувають ставки?

Тепер перейдемо до розгляду ставок. Варто відзначити, що гра в кості передбачає їх залежність від раунду та кількості отриманих очок:

  • Pass Line – на етапі Come out Roll. Виграє, якщо випадає 7 чи 11, програє при 2, 3 чи 12 і продовжує грати, якщо випало значення The Point. У цьому разі ставку виплачують, якщо The Point випадає раніше, ніж 7. Оплата 1:1.

крепс

  • Don’t Pass Line – протилежна вищеописаній ставці. Її роблять теж на етапі Come out Roll, виграє при 2, 3, повертається гравцю при 12, програє при 7 і 11 і залишається в грі, коли встановлюють The Point. Далі виграє, якщо 7 випадає раніше, ніж The Point. Оплата 1:1.
  • Наступні дві ставки є найпопулярнішими, оскільки, по суті, це ставка на виграш або програш, і ймовірність успіху тут 1:2.
  • Come – ставку можна зробити на будь-якому етапі на наступне значення The Point, яке викине гравець. Виграє, якщо при наступному кидку сума кубиків буде 7 чи 11, програє – 2, 3, 12. Будь-яке інше число визначають як Come Point і переміщують на відповідне йому поле. У цьому разі виграє, якщо Come Point випаде раніше, ніж 7. Ставка грає до кінця раунду, прибрати чи змінити її не можна. Оплата 1:1.
  • Don’t Come – роблять після визначення The Point. Виграє 2, 3, програє – 7 чи 11, повертається гравцю, якщо випало 12. Коли випадає інше значення, то його визначають як Don’t Come Point і переміщають на відповідне поле. В цьому разі гравець виграє, якщо 7 випаде раніше, ніж Don’t Come Point. Оплата 1:1.
  • Pass Line Odds – додаткова ставка для підвищення Pass Line після визначення The Point. Виграє за тих же результатів, що і Pass Line. Оплата така: 4 чи 10 – 2:1; 5 чи 9 – 3:2; 6 чи 8 – 6:5.
  • Don’t Pass Line Odds – додаткова ставка для підвищення Don’t Pass Line після визначення числа The Point. Виграє за тих же результатів, що і Don’t Pass Line. Оплата така: 4 чи 19 – 1:2; 5 чи 9 – 2:3; 6 чи 8 – 5:6.
  • Come Odds – ще одна додаткова ставка, яку можна зробити для підвищення ставки Come (зазвичай не більше ніж втричі) після визначення The Point. Виграє в тих же випадках, що і ставка Come. Оплата така: 4 чи 10 – 2:1; 5 чи 9 – 3:2; 6 чи 8 – 6:5.
  • Don’t Come Odds – додаткова ставка для підвищення Don’t Come, яку роблять після визначення The Point. Виграє за тих же умов, що і ставка Don’t Come. Оплата така: 4 чи 10 – 2:1; 5 чи 9 – 2:3, 6 чи 8 – 5:6.
  • Win – ставка на будь-яке число, для отримання виграшу воно має випасти перед 7. Оплата така: 4 чи 10 – 9:5; 5 чи 9 – 7:5; 6 чи 8 – 7:6.

Види гри в крепс

  • Lose – ставка на будь-яке число, для отримання виграшу не має випасти перед 7. Оплата така: 4 чи 10 – 5:11; 5 чи 9 – 5:8; 6 чи 8 – 4:5.
  • Hard Way – ставка на те, що гравець викине однакові значення на кожному кубику – 2+2, 3+3, 4+4 чи 5+5. Оплата: 3+3 чи 4+4 – 9:1; 2+2 чи 5+5 – 7:1.
  • Big Six – ставка на те, що 6 випаде раніше за 7. Оплата 1:1.
  • Big Eight – ставка на те, що 8 випаде раніше за 7. Оплата 1:1.
  • Field – ставка, яку роблять на будь-якому етапі гри і вона виграє, якщо в наступному кидку випадає 2, 3, 4, 9, 10, 11 чи 12. Оплата: 3, 4, 9, 10, 11 – 1:1; 2 чи 12 – 2:1.
  • Any Craps – ставка, що виграє, коли в наступному кидку результат становить 2, 3 чи 12. Оплата 7:1
  • Craps Two – ставка не те, що в наступному кидку випаде 2. Оплата 30:1.
  • Craps Twelve – в наступному кидку випаде 12. Оплата 30:1.
  • Craps Three – в наступному кидку випаде 3. Оплата 15:1.
  • Any Seven – ставка на те, що в наступному ході гравець набере 7. Оплата 4:1.
  • Eleven – в наступному кидку результат буде 11. Оплата 15:1.

Найбільш вигідними для гравця є ставки Pass Line Odds, Don’t Pass Line Odds, Come Odds і Don’t Come Odds, але їх можна робити лише на додачу до ставок Pass Line, Don’t Pass Line, Come і Don’t Come. Комбінування цих ставок є найбільш розповсюдженою стратегією гри в крепс.

Читайте також: Правила гри в рулетку

Види гри в крепс

На сьогодні можна виділити чотири варіації гри в кості:

  1. Приватний крепс – у нього грають двоє чи більше гравців, гральний стіл із розміткою не потрібен. Гемблер кидає кубики та після програшу чи пасу передає хід іншій людині.
  2. Крепс з банком – потребує наявності грального столу, розмітка якого дещо відрізняється від стандартної. Казино отримує лише певну частку від ставок.
  3. Нью-йоркський крепс – те саме, що і крепс із банком, але гравці можуть робити відсоткові ставки.
  4. Відкритий крепс – правила ті ж, що і в класичному крепсі, однак учасники гри можуть домовлятися про ставки не тільки з дилером, а й між собою. Цей різновид зазвичай відсутній у казино.

Гра в кості – історія

Гра в кості

Сама гра в кості була відома ще за часів Стародавнього Єгипту чи Риму, а до 19-го століття в арабських країнах вона існувала під назвою «Азар». Вважають, що в сучасному вигляді крепс виник на території США – його винайшли афроамериканські раби Нового Орлеана. Ця гра є більш спрощеним аналогом «Азара». Раніше казино зловживали шахрайськими кубиками для забезпечення власної вигоди. Тому в 1907 році виробник гральних кубиків Джон Вінн запропонував змінити правила, щоб вони забезпечували більш чесну гру. Так було запроваджено ставки Pass і Don’t Pass. З того часу правила гри не змінювали, і казино досі використовують цю варіацію.

Читайте також: Що таке подвійний результат

Читайте також:Гра бакара – стратегія і правила для початківця

Коментарі:
Зараз читають
вгору