Ті мільярди податків, які недоотримав бюджет, є історією з нелегальним гральним бізнесом, а не з білим ринком – Антон Кучухідзе

03 Березня 2023, 16:13

Ті мільярди податків, які недоотримав бюджет, є історією з нелегальним гральним бізнесом, а не з білим ринком – Антон Кучухідзе

Останнім часом інфополе грального бізнесу в Україні дещо оживилося. Зокрема, КРАІЛ обрала новий склад Консультаційно-експертної ради, а уряд скасував пільгове оподаткування для грального бізнесу. Докладно про всі ці процеси нам розповів очільник UGC та голова КЕР при КРАІЛ Антон Кучухідзе.

Розкажіть, які плани КЕР має на 2023 рік? Які напрями будуть у вас у пріоритеті?

Тут, у принципі, все зрозуміло і все передбачено в положенні про Консультаційно-експертну раду КРАІЛ. Я можу сказати, що ключовий пріоритет – це бути продовженням КРАІЛ у вигляді дорадчого органу. Ми не збираємося перетягувати на себе якусь медійну активність із погляду комунікацій з ринком чи з медіа.

Усі мають чітко зрозуміти, що КЕР – це помічник КРАІЛ, а не якась окрема історія, як у передньому скликанні, коли членство в КЕР намагалися використати для здобуття якогось привілейованого становища на ринку чи додаткового впливу.

Хоча що в минулому, що в поточному положенні про КЕР передбачено, що це консультативно-дорадчий орган експертів. Відповідно, пріоритети роботи ті самі, а найбільшим пріоритетом є покращення роботи індустрії азартних ігор.

І враховуючи, що ми помічник КРАІЛ, ми вирішили і затвердили на нашому другому засіданні план діяльності на цілий рік. За основу ми взяли план нормативно-правової діяльності КРАІЛ на 2023 рік і заявили про свою готовність надавати експертизи щодо кожного проєкту нормативно-правового акту. Далі ми прописали, що за необхідності можуть підніматися питання, які можуть стосуватися нормативно-правового регулювання або інших технічних питань.

Також всередині КЕР визначилися, що у разі необхідності можуть бути створені робочі групи для залучення більшої кількості експертів до дискусії навколо різних питань, які стосуватимуться технічних регламентів, НПА чи боротьби з нелегалами. Тому ось такий головний пріоритет.

Яке ваше бачення діяльності оновленого складу ради як її голови?

Мій посил на першому засідання був простим – давайте не піаритися на статусі члена КЕР. Тому мій меседж як голови ради до моїх колег полягав у тому, що ми маємо стати технократом у межах КЕР, ми всі з однієї індустрії. Однак так чи інакше ми можемо представляти десь спільні, суміжні або різні бізнеси. І зрозуміло, що може бути конфлікт інтересів. Конфлікт інтересів, згідно з положенням про КЕР, заборонено, тобто жоден член ради не може діяти так, щоб потрапляти в ситуацію конфлікту інтересів.

Тому я і закликав бути технократами, об’єднувати зусилля щодо того, що ми спільно можемо узгодити та передати до КРАІЛ. Всі інші різні позиції та бачення ми домовилися реалізовувати за рахунок інших юридичних механізмів. Тобто поки я вдячний колегам, що КЕР є саме дорадчим і консультативним органом, а не платформою для піару.

Для грального бізнесу скасували пільгові податки. Чи може це означати, що уряд все-таки повернеться до розгляду № 2713-д в найближчому майбутньому?  

Ринок не змінює свою позицію, UGC не змінює свою позицію за прийняття законопроєкту № 2713-д. Оскільки саме прийняття цього законопроєкту систематизує податкове навантаження в державі та відкриє шлях для іноземних інвесторів.

Тому ми хотіли б розглядати будь-які речі і водночас бачити, що якщо щось скасовується, то це наближає № 2713-д, а не навпаки – все скасовується, легальний гральний бізнес ставлять у нерівні конкурентні умови з іншими сферами діяльності, а паралельно ще й законопроєкт за податками не приймають.

Нині активно обговорюють викриту схему ухилення сплати від податків гральним бізнесом. Як ви можете прокоментувати цю ситуацію?

По-перше, давайте об’єктивно – це йде цілеспрямована атака на банки окремими політичними групами, водночас є суб’єкти як із влади, так і з опозиції. І вони хотіли вдарити по конкретних банках, а гральний бізнес взяли як привід, не більше і не менше.

Бо цифри, які озвучуються окремими «знавцями» ринку, «великими політичними експертами» й «експертами»-нардепами з грального бізнесу, є хибними. Адже ці мільярди гривень стосуються не білого ринку, у нас немає таких обсягів. Ті мільярди, які держава недоотримує, – це все нелегальщина. Однак за рахунок політичних маніпуляцій спеціально подається інформація таким чином, щоб тінь нелегального ринку падала на ліцензіатів.  

Уявіть собі, в Україні найбільші ліцензійні платежі в Європі. Жодна компанія не зацікавлена загравати з державою щодо податків та ліцензій, бо ліцензію відберуть дуже швидко. Тому потрібно вміти відрізняти політичну заяву, яка не підкріплена судовим рішенням про ухиляння кимось від сплати податків, коли ми говоримо про білий ринок.

І треба розуміти, що ті обсяги недотриманих коштів, які декларуються окремими народними депутатами, – стосуються чорного ринку. Ось нехай вони ухвалять законопроєкт № 2713-д, зайдуть топові міжнародні компанії в Україну і виб’ють всю нелегальщину та наведуть лад на ринку разом із першими ліцензіатами. Це буде вигідно і для держави, і для бізнесу.

Які очікування в операторів від 2023 року?

Нині очікування виходять із реальності. Тому очікування такі, що потрібно якось вижити в цей період, бо і в онлайн-операторів трафік впав. А у наземного сегменту стан справ ще гірший: немає туристичного потоку, люди з держави виїхали, у прифронтових містах зали не відкрилися, інвестиції окупити не вдається, проблеми зі світлом.  

Іншими словами, всі ті проблеми, які є у держави, автоматично відбиваються на сфері легального гемблінгу. Тому очікування – вижити, щоб держава нарешті почула та ухвалила законопроєкт № 2713-д, від чого у виграші будуть усі.

Відомо, що UGC поновила свою психологічну допомогу гравцям. Чи можете розповісти, наскільки часто звертаються на цю гарячу лінію? Таких звернень побільшало чи поменшало проти попереднього року?

Так, 17 жовтня 2022 року нам вдалося відновити гарячу лінію щодо психологічної підтримки проблемних гравців. З 2021 по 2022 рік лінія працювала у нас десь 3-4 місяці, як і з 2022 по 2023 рік. Якщо порівнювати ці два періоди роботи, то кількість звернень зменшилася в 12 разів. Це свідчить, що активність користування знизилася, і за чотири місяці з 2022 по 2023 рік ми отримали лише три звернення. І то, це були випадки, коли близькі родичі зверталися щодо проблем у родича-гравця. А до повномасштабного вторгнення у нас було близько 50 звернень.

Тому це вкотре доводить, що ніякої пандемії лудоманії в Україні не існує. Такі тези штучно роздуваються як окремими політиками, так і лотерейною групою, щоб демонізувати азартні ігри та повернути одну-єдину «державну» лотерею.

Читайте також: Як PokerMatch продовжує працювати та розвиватися під час воєнного стану

Читайте також: Олег Конончук про стан справ наземного сегменту

Коментарі:
Зараз читають
вгору