«Гемблінговий ринок перестає бути хаотичним, має чітке регулювання, а тому стає зрозумілим широкому загалу» – Валентин Безверхий

20 Лютого 2023, 12:29

«Гемблінговий ринок перестає бути хаотичним, має чітке регулювання, а тому стає зрозумілим широкому загалу» – Валентин Безверхий

Гральний бізнес продовжує працювати та розвиватися попри повномасштабну війну. Як приклад, можна подивитися на PokerMatch – компанія продовжує організовувати покерні турніри, заходити на нові ринки, займатися благодійністю та укладати нові стратегічні партнерства. Про все це та про те, як пройшов 2022 рік для оператора, нам розповів Head of Poker компанії PokerMatch Валентин Безверхий.

Рік повномасштабної війни – що змінилось для вас за цей час? Яка ретроспектива?

Рік тому ми фонтанували ідеями – планувалось багато офлайнових серій, чемпіонатів.

У січні у нас був PokerMatch UA Millions Grand Opening. За 10 днів спортсмени з різних країн розіграли понад 19 500 000 грн призових. За призові змагались гравці зі США, Ізраїлю, Грузії, Норвегії, Латвії, Литви, Німеччини. Серед гостей були Леон Цукерник і Бертран Гроспельє. Згадуючи, розумію, що цей івент був дуже на часі, бо ми змогли зміцнити покерне ком’юніті, до якого в лютому і березні активно звертались.

До останнього ми не вірили, що повномасштабна війна (як вона є зараз) може торкнутись кожного. Не скажу, що все різко змінилось у процесах роботи, бо ми досить автономні, вся команда навчена ще за часів ковідних карантинів працювати онлайн, віддалено. Проте є низка факторів, які суттєво змінили й нашу поведінку – як команди бренду, так і бізнес-спрямування. Я був втішений злагодженістю колег – за два тижні від початку повномасштабного вторгнення, в березні 2022 року, ми відновили свій ритм роботи. Але спершу заборонили будь-який формат гри гравцям з рф. І так буде й надалі, рахунки росіян залишаться заблокованими. Різко, безапеляційно – так. 

З бізнесового погляду відмовитись від великого ринку – це важко, певна річ. Але ми завжди маємо план B і C для будь-яких кризових ситуацій і тому впорались. Якщо одні двері зачиняємо, то створюємо вікно можливостей деінде. Таким чином, вже у квітні 2022 року ми повернулись на довоєнні обсяги. Причин бачу дві – люди справді вже звикли на той час до війни, як це не дико звучить. Та і важливо, що ми чітко визначили свою позицію щодо росіян, тому лояльність українського гравця до нашого покер-руму лише зросла. Отже, і дохід компанії не лише відновився, а навіть трохи зріс. 

Помітно, що багато гемблінгових компаній минулого року поставили у пріоритет благодійність. Яка ситуація у вас?

За минулий рік ми запустили цікавий формат – об’єднали покер і благодійність, поставили на потік благодійні турніри. Почалося це з того, що деякі гравці нашого руму за власним бажанням почали переводили свої виграші на благодійні потреби, а компанія віддавала на благодійність частину рейку. Потім ми удосконалили процес, розробивши детальний план благодійної роботи – обрали декілька надійних фондів, запити яких ми закриваємо. Компанія зверху виграшу гравців щоразу додає певну суму, проявляючи так і свою солідарність із покеристами, і, власне, свою соціальну відповідальність. За минулий рік ми разом із гравцями зібрали понад 4 млн грн, реалізували низку проєктів, зокрема серії турнірів Victory Cup та Ukrainian Glory Cup. 

Загалом протягом 2022 року ми провели понад 100 тис. турнірів. Тепер сподіваюсь на переможні офлайн-турніри у звільнених містах України.

«Вікна можливостей», про які ви сказали, – що це на сьогодні?

Варто відзначити наше партнерство зі світовою ІТ-компанією Playtech, яка розробляє найкращий покерний софт у світі. До цього ми йшли п’ять років. Підписали контракт влітку минулого року. Паралельно з масштабним партнерством та переходом, власне, на новий софт, ми ще й на нові ринки виходили. Індія – країна, в яку ми обережно, детально вивчаючи менталітет та ігрові звички, заходимо з 2022 року. Нудьгувати ніколи, у нас активна робота за всіма напрямами – пошук нових партнерів, медіаамбасадорів, нові турніри тощо. 

Нові ринки, на які ви виходите, – це тільки Індія? Які подальші плани?

З грудня 2022 року ми сформували представництво бренду в Індії – PokerMatch India. До того, як я й казав, ми ретельно готувались. Це не був гучний запуск, ми ще в процесі цього. Проте задоволені партнерством з MIPL – Match Indian Poker League, це перша і єдина Ліга з покеру в Індії. Тепер гравцям із цієї частини планети доступні усі прояви нашого покер-руму. Наразі ми готуємось до кваліфікацій, які стартують 1 березня 2023 року. Закріпившись на індійському ринку, розвинувши сітку присутності в цьому регіоні, поговоримо про подальшу експансію загалом.

З чим ви стикаєтесь зараз, під час війни? Як змінилась поведінка гравців?

Спочатку стикнулись із хейтом від росіян та проросійськи налаштованих гравців, але швидко з цим впоралися. А з «регулярного негативу» – це реалії життя в Україні зараз. Низка факторів – ракетні обстріли, мобілізація на фронт, переміщення людей в Україні та за кордон, відключення світла та перебої зі зв’язком. Це все безпосередньо впливає на активність гравців. Довгі сесії зараз є непопулярними. Проте маємо цікаве спостереження – ми досить часто отримуємо відгуки від захисників на передовій стосовно гри на платформі, про те, як працює рум тощо. До того ж вони часто донатять свої виграші на ЗСУ та благодійність. 

Ми досить оперативно пройшли процес переходу на новий софт (у партнерстві з Playtech) – iPoker Network. І таким чином інтегрувались у європейську спільноту. Щоб полегшити перехід гравців, розробляли багато гайдів, інструкцій, збільшили присутність клієнтського сапорту для комфорту користувачів. Цей пласт роботи в декілька місяців я оцінюю як успіх нашої команди. 

Як ви оцінюєте розвиток покеру в Україні, Європі та світі загалом?

Бум гемблінгу складно не помітити. Люди фактично живуть у своїх смартфонах, тому наше завдання – максимально полегшити комунікацію гравця із застосунком покер-руму, надати відчуття комфортної гри, наче за реальним столом. Покер в Україні активно розвивається. Українські покеристи продовжують розвиватись, нарощують професіоналізм та силу, а ми так само їх активно підтримуємо. Цього року очікуємо перемог на чемпіонаті світу з матч-покеру, підтримуємо як спонсор нашу збірну. Увага до всього українського зараз у світі збільшена, тож потрібно не втрачати час та промотувати наратив, що українські спортсмени – переможці. Про це активно говорять на весь світ і наші стримери та амбасадори. 

Із новинок – це запуск криптовалют як доступного способу оплат і виплат у покер-румах, деякі оператори вже запустили це в реалізацію у своїх мобільних застосунках. Загалом мобільність, розвиток технологічності прискорились і завдяки переміщенням гравців. Досвід роботи і в карантин, і у війну наочно демонструє, що ти можеш грати з будь-якого куточка планети, потрібен лише швидкісний Інтернет. Це так само зручно і зрозуміло, як користування соціальними мережами. 

Також окремим вектором можна назвати гейміфікацію. Гемблінг все більше йтиме в гейміфікацію, ставатиме швидшим і цікавішим. Уже зараз можна побачити тенденції, коли користувач вибирає майданчик для гри не через те, що там кращі умови, а через те, що є якась унікальна фіча, можна прокачувати свій рівень, персонажа, отримувати досягнення і т. ін.  

Гемблінговий ринок перестає бути хаотичним, має чітке регулювання, а тому стає зрозумілим широкому загалу, залучаючи нових споживачів. Відповідальна гра – це не порожні слова, це принцип, якого мають дотримуватись абсолютно всі оператори. Регулювання цієї сфери наочно показує, що розвиток цього ринку в Україні є потрібним, доступ до розваг і спорту в будь-якій його формі має бути прозорим. Окрім того, не секрет, що гемблінг є великим платником податків, що суттєво збільшує бюджет країни. 

Отже, регулюючи та постійно проводячи просвітницьку роботу, ми відходимо від стереотипів 90-х років, показуючи і доводячи, що покер – це спорт, вигравати в якому круто. Радує і те, що попри війну ми можемо розвивати наш ринок, розвивати український покер, демонструвати світові, що українські покерні компанії і покер-руми сильні.

Читайте також: Як гральному бізнесу працювати з інфлюенсерами та бренд-амбасадорами

Читайте також: Підсумки гральної індустрії у 2022 році

Коментарі:
Зараз читають
вгору