SBC Summit CIS: найцікавіше з івенту

13 Жовтня 2021, 17:20

SBC Summit CIS: найцікавіше з івенту

У Києві відбувся масштабний міжнародний івент, присвячений гральній індустрії країн СНД та України, а також дотичним галузям. Журналісти Login Casino UA вели прямий репортаж з конференції – дізнайтесь першими найважливіші інсайди грального ринку.

У перший день конференції відбувся виступ керівника Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей України Івана Рудого, голови Консультаційно-експертної ради Бориса Баума та представника Державної регуляторної служби Олексія Кучера. 

Також було багато виступів представників ринку:

  • Про беттінг та iGaming в Україні.
  • Про можливості для гемблінгбізнесу у Східній Європі та країнах СНД.
  • Про підготовку до регуляторних змін у Грузії, країнах Балтики та Центральної Азії.
  • Про відповідальний гемблінг.
  • Про останні тренди в галузі платежів.
  • Про те, яку краще обрати маркетингову стратегію для залучення гравців з регіону СНД.

09:45-10:00

Відкрив конференцію виступ олімпійського чемпіона та представника українського парламенту Жана Беленюка.

 

10:00-10:50

Виступили представники КРАІЛ, КЕР та регуляторної служби.

Борис Баум, голова КЕР:

«Друге голосування за законопроєкт № 2713-д відбудеться через три тижні – до 10 листопада».

«Час оподаткування становитиме 24 години для наземки, для онлайн – ведуть дискусії».

«Якщо з 1 січня законопроєкт № 2713-д набере чинності, то буде друга хвиля заявок у першому кварталі 2022 року».

«КРАІЛ – єдиний у світі регулятор, який розглядає документи за 10 днів».

«2023-24 роки – активно працюватиме з ринком щодо змін до закону і податків за результатами роботи».

«Зона “Дунайя” передбачає казино, але це насамперед великий курорт. Такі зони потрапляють не тільки під гральний закон».

«Звернень поки не було щодо гральних зон».

Олексій Кучер, державна регулятора служба:

«Гральному бізнесу пощастило, бо КРАІЛ на його боці».

«Держава на боці бізнесу, всі правила будуть простими і прозорими, служба за цим слідкує».

Максим Ляшко, ко-СЕО «Паріматч»:

«Україна є визнаним лідером з розробки ПЗ, ігор, дизайну, машинного навчання».

«Поєднання індустрій є запорукою потенціалу».

«За кордоном відбувається поєднання гемблінгових компаній з іншими – спорт, медіа і т.д».

«Україна має надзвичайний потенціал як гемблінг та IT-хаб».

11:00-11:40

Спікери від PIN-UP.UA – Тарас Шурубор, Cosmolot – Сергій Потапов та представник UGC Михайло Коваль розповіли про можливості для беттінгу та iGaming в Україні. Під час дискусії обговорили, що стейкхолдери легальної гральної галузі мають триматись разом, щоб найкращим чином скористатись ресурсами, які надає індустрія. Окрему увагу приділили новій регуляторній структурі та тому, яким зонам потрібно надати пріоритет, щоб прискорити зростання сфери. А також – наскільки наявні ліцензійні умови є привабливими для операторів.

12:00-12:40

Відбулася панельна дискусія «Перспективи для керівників вищої ланки за наявної ситуації в країнах СНД та Східної Європи».

Наталія Гілевич, СЕО «Паріматч Юкрейн»:

«Перспективи України значні, і ця подія в Києві – один з перших кроків до визнання».

«Найсильніша сторона – людський фактор, бо українські розробники відомі по всьому світу. Критичне мислення, креативність, вміння домовлятися».

«Розвиватися дозволить тільки синхронізація держави та бізнесу».

Дайніс Ніедра, COO Enlabs:

«Україна вже є геймінг-хабом та регіональним центром».

«Є люди, технології, розуміння бізнесу. Не вистачає тільки розуміння регулювання. Є багато проєктів [нашої] компанії, чекаємо податкових правок. У першому кварталі 2022 року готові заходити з одним-двома проєктами».

Сергій Потапов, CEO Cosmolot:

«Проникнення технологій в Україні – 100%, і як конкурентів розглядаємо Netflix, Google».

13-00-14:00

Відвідувачі конференції мали змогу пообідати та вільно поспілкуватись між собою.

14:00-14:40

Експерти обговорили підготовку до регулятивних змін у Грузії, країнах Балтики та Центральній Азії.

Заза Барамідзе, консультант, Random Systems Georgia:

«У Грузії багато регуляторних змін трапилося, нові види дозволів, також нова система моніторингу. Шлях, яким прямує Грузія, зменшить кількість міжнародних операторів».

Геді Гелбакіані, керівний партнер Gelbakhiani Legal Services:

«Зміни у 2020 році: регулятор наказав провайдерам отримати дозволи на роботу. Так контролюються продукти, які йдуть за кордон. З одного боку, ці регуляції зачіпають дрібні компанії, з іншого – вони доволі легкі, і все буде добре, якщо правила залишатимуться прозорими».

Майкл Ботчер, засновник Storm International:

«Грузія оточена країнами, де гемблінг заборонений, тому індустрія така розвинута. А ось Україна – цікавий випадок. Потрібно спілкуватися з бізнесом, перш ніж ухвалювати закони. В України є потенціал і можливості щось зробити, але потрібно, щоб уряд розвивав сферу. Потрібно закрити нелегалів і просто дати бізнесу заробляти».

15:00-15:40

Експерти обговорили питання відповідальної гри: де ми зараз і куди прямуємо.

Хелен Кін, генеральний директор Shangri La:

«Менеджери казино мають вивчати звички проблемних гравців: збільшення ставок, великі витрати, нервова поведінка. В такій ситуації потрібно запропонувати самообмеження і психологічну допомогу. [В нашому казино] Тренінги проводять раз на 6-12 місяців. Персонал дивиться відео, щоб запам'ятати ознаки проблемного гемблінгу, і вчиться, як поводити себе з такими гравцями».

16:00-16:40

Останні тренди платіжних систем обговорили експерти на панельній дискусії про поєднання платежів із користувацьким досвідом.

Макс Крупишев, СЕО та співзасновник CoinsPaid:

«Локальні бренди не зацікавлені в крипті. А ось бренди з широкою географією звертаються до криптопровайдерів для розв’язання платіжного питання по всьому світу».

Деніел Столберг, голова напряму бізнес-стратегій Utorg:

«Є бренди, які йдуть лише в крипту. Роблять ігри і платформи тільки на крипті, залучаючи туди нову категорію клієнтів. Великі бренди рухаються в довгострокові моделі відповідно до регуляції, яка неминуча. Потрібно вчасно підлаштовуватися, але і вміти відстоювати свої інтереси».

Олександр Бондаренко, СЕО Wooppay:

«Бачимо більш жорстку регуляцію і вимоги. Через це альтернативні платіжки актуальні. В СНД видно ріст платежів через мобільні – понад 30% через компанію зробили зі смартфонів. Люди цілеспрямовано поповнюють баланс для такої оплати».

17:00-17:40

Відбулася остання у перший день конференції дискусія на тему маркетингової стратегії для країн пострадянського простору. Експерти обговорювали, як краще залучати гравців.

Лука Капанадзе, CCO Betlive:

«Пандемія тяжко далася бізнесу в Грузії. Довелося змінити деякі маркетингові стратегії, але після першого року ринок почав підніматися. GGR почав зростати, тому з маркетингового погляду нічого не змінилося, а бізнесу добре».

Юрій Тітков, CEO mr. fish:

«Гравці під час пандемії масово звернули увагу на онлайн, оскільки уряди ввели локдауни. Це спостерігалося по всьому світу. Головна річ, яка змінилася в онлайн-гемблінгу – говорили, що мобільна ера скоро настане, але під час ковіду стало зрозуміло, що вона вже настала».

Алекс Гармаш, CEO Ad Target:

«Цифрові канали стали домінувати, але гравці, які раніше працювали в онлайні, зайняли нішу наземної реклами, яка суттєво впала на ринку».

Коментарі:
Зараз читають
вгору