Останнім трендом у кіберспортивному спонсорстві є колаборації між командами, – Ігор Котков

11 Квітня 2021, 11:12

Останнім трендом у кіберспортивному спонсорстві є колаборації між командами, – Ігор Котков

ІТ-юрист розповів про види спонсорства в кіберспортивній індустрії та поділився останніми кейсами щодо правил турнірних організаторів. Більше подій кіберспортивної галузі можна прочитати в розділі Новини кіберспорту.

Першим способом, за допомогою якого спонсори можуть досягти своєї аудиторії, є укладання угоди зі стримінговою платформою, наприклад із Twitch або YouTube. Відповідно, реклама брендів з’являтиметься під час трансляції кіберспортивних подій.

Другий спосіб – домовленість із турнірами. Ігор Котков зазначив, що тут електронний спорт має велику кількість кейсів.

«Наприклад, Mercedes вже є традиційним спонсором турніру ESL ONE з Dota 2. І щоразу найкращий гравець цього турніру отримує новенький автомобіль», – навів приклад спікер під час виступу на вебінарі «Кіберспорт очами юристів», який відбувся 7 квітня.

Третій спосіб – укладання договору зі студією, яка транслюватиме кіберспортивний турнір. Це дасть змогу більш влучно зацікавити аудиторію. Як приклад, якщо спонсор хоче рекламувати свої товари на бразильський ринок, то йому потрібно обрати португальську студію. Зазвичай студії транслюють події кількома мовами, тому можна використовувати необхідну для охоплення цільової аудиторії.

Четвертий спосіб – безпосередньо угоди з командами. В цьому напрямі існує багато варіантів кооперації. А також для спонсора є цікава можливість – укласти угоду з певним гравцем.

«Гравець NAVI Роман Кушнарьов є амбасадором бренду Head & Shoulders. І амбасадорів у кіберспорті стає все більше і більше», – зауважив Ігор Котков.

Також фахівець розповів про постачальників одягу в кіберспорті. В традиційному спорті ними є відомі бренду взуття й одягу, але ця тенденція переходить і в електронний спорт. Так, один із французьких колективів уклав угоду з Adidas, а південнокорейська команда – з Nike.

«І тут теж цікаво, чи потрібно прописувати в цих медіаконтрактах умови щодо того, чи може гравець з’являтися на турнірі в одязі від іншого бренду. Тут варто зазначити, що в традиційному спорті матчі тривають годину-дві, тоді як кіберспортивні події можуть тривати і тиждень-два. І кіберспортсмени більше бачаться з фанатами», – додав фахівець.

команда з Dota 2

Останнім трендом стали різні колаборації між кіберспортивними командами. Зокрема, французький футбольний клуб PSG уклав угоду з LGT Gaming і тепер команда з Dota 2 грає під назвою PSG LDT. Така сама історія трапилася з Monako Gambit.

У напрямі реклами спонсорів на турнірах Ігор Котков навів приклад Fortnite World Cup 2019, на якому всім командам заборонили виступати у власних джерсі, бо на них були логотипи інших брендів, що не сподобалося організаторам. У 2019 році був цікавий кейс з ESL Katowice з CS:GO – там багато команд мали грати без реклами своїх партнерів-букмекерів. Але ESL цього не забороняла, в правилах було написано, що команди мають попереджувати заздалегідь про використання логотипів беттінгових компаній. А деякі з команд не читали правил, тому і не попереджували організатора.

Нагадаємо, під час підписання кіберспортсменом контракту треба розуміти різницю між кіберспортивною організацією та командою.

Читайте також: Дія City допоможе розвитку українського кіберспорту

Читайте також: АМКУ оштрафував Google

Коментарі:
Зараз читають
вгору