У маркетингу грального ПЗ потрібно пробувати щось нове і не варто стояти на одному місці

11 Січня 2023, 10:27

У маркетингу грального ПЗ потрібно пробувати щось нове і не варто стояти на одному місці

У сфері провайдерів азартних ігор постійно висока конкуренція і кожній компанії потрібно вигадувати свій рецепт того, як зайняти місце під сонцем. Але є також і загальні речі, які має враховувати кожен провайдер. Про тенденції маркетингу грального ПЗ, покоління гравців і майбутнє гемблінгових стримів розповіла Марина Калініна, CMO Gamzix.

Розкажіть, які головні тенденції в просуванні слотів з’явилися у 2022 році та чи збережуться вони у 2023-му?

У зв’язку з війною ми бачимо міграцію на захід компаній, які орієнтувалися на СНД, і загалом зараз відбувається велика експансія на різні ринки. Як я помітила, минулого року не з’явилося нових тенденцій, радше посилилися вже наявні. Що стосується В2С-просування, це стримери та інфлюенсери, співпраця з медіа та надання різних бонусів на медіамайданчиках. Що стосується B2B, то це глибша співпраця з партнерами, виставки, нагородження. Усе це, безумовно, збережеться цього року, тому що процес міграції та експансії не швидкий, до того ж це досить дієві способи.

Тобто можна сказати, що минулий рік відзначився міграцією компаній через війну?

Загалом так. Ця експансія почалася трохи раніше, почали потихеньку виходити на ринки Африки, Азії, Латинської Америки, але 2022 року через війну ті компанії, які колись були орієнтовані більше на СНД, намагаються піти на інші ринки.  

За вашими спостереженнями, наскільки складно просунути свій продукт для операторів під час кризи? Можливо, у вас є кейс на цю тему?

Ми зараз дійсно перебуваємо всередині великої кризи, яка ще триватиме. Знаєте, як ось про обмін валюти можна сказати, що купувати долар потрібно завжди, то те саме актуальне і для просування продукту. Цим потрібно займатися завжди, якою б не була ситуація у світі. Головне – постійно тестувати різні гіпотези і не стояти на місці. Це, в принципі, складніше, ніж в умовний спокійний час, бо постійно щось відбувається, але це можна назвати і плюсом.

Щодо кейсу, то цього року ми зрозуміли, що потрібно робити якісь вірусні речі за мінімальних витрат. У нас дуже популярною став собака з гри Rich Granny, яка вийшла в липні. Що ми зробили – на виставках стали привозити м’які іграшки цього собаки, що викликало ажіотаж. І вже дві виставки поспіль люди стоять у чергах, щоб забрати її або виграти. Завдяки такому елементу гри багато людей дізналося про наш продукт. Тож завдання полягало в пошуку та застосуванні чогось нестандартного.

З кожним роком стає помітне зростання популярності слотів і креш-ігор, а ось класичні ігри казино втрачають позиції. Як вважаєте, скільки часу може пройти до того, як класика стане нішевим продуктом?

Ми виходимо з логіки, що класика тримається на спогадах гравців про те, що були ігрові автомати, які стояли всюди. Я думаю, що зміни відбудуться, коли зміняться покоління. Зараз середній вік гравця приблизно 35-40 років. І ось коли сучасному поколінню зумерів буде стільки ж, тоді класичні ігри підуть кудись у минуле, але не факт, оскільки навіть слоти ще намагаються робити схожими на класичні, але з більш соковитою графікою. Але ось класика втратить популярність під час зміни поколінь гравців.

Ви згадували, що міленіалам і зумерам потрібен зовсім інший ігровий досвід в онлайн-казино. У чому саме він полягає, можливо, на прикладі вашої продукції?

Це покоління, які виросли на комп’ютері, PlayStation, Xbox і подібних речах, тому для них важливі поліпшення, зокрема графіки, складових частин ігор. Наші ігри, особливо нові, відповідають цим вимогам. Якщо подивитися на Rich Granny, Bonanza Donut, Buffalo, то вони мають соковитий вигляд, доволі яскраві за графікою та містять механіки, які можуть зацікавити молодого гравця.

Якщо раніше гра в слоти була такою, що можна поставити автоспін і йти пити чай, то зараз це відходить. Гравцеві головне, щоб слот був напханий різними фічами, щоб можна було поклацати, подивитися, як це працює.

З вашого досвіду, наскільки висока зараз конкуренція між провайдерами грального ПЗ? Можливо, можете дати кілька порад на тему, як компанія-початківець або стартап може представити себе на ринку і вижити?

Конкуренція дуже висока, якою вона, в принципі, завжди і була. Як я вже говорила, головне – це щось робити. Потрібно стежити за трендами, потрібно вивчати ринок, найімовірніше, компанії-новачкові велосипед винайти не вийде. Тому потрібно починати з того, що вже працює, а потім у міру досягнень виходити з новими ідеями. Водночас не потрібно зупинятися на чомусь одному і думати, що якщо це зайшло, то воно працюватиме завжди. Пошуки чогось нового – це єдиний ключ до успішної конкуренції з такою кількістю компаній.

Ви говорили, що у 2023 році можливий старт афіліатного маркетингу для провайдерів. Чи спостерігалося це явище на ринку минулого року? Як вважаєте, що може підштовхнути цю вертикаль маркетингу до інтенсивного розвитку?

Зараз афіліати здебільшого працюють тільки з казино, а не з провайдерами. Логіка проста – вони ллють трафік. Я думаю, що ривок буде в тому разі, якщо самі провайдери вийдуть на контакт з афіліатами зі своїми партнерськими програмами. У нас як у провайдера є опція надання промоматеріалів, які ті самі афіліати можуть використовувати для креативів. Це відео та банери. Тому що афіліати у своїх креативах використовують якісь найпопулярніші ігри, які постійно повторюються. І наше завдання – дати їм свої матеріали і сказати, що у нас класно і є своє відео з «Big win». Також ми можемо через посередництво з казино роздавати бонуси через афіліатів, наприклад промокоди з фриспінами, які поширюватимуться і залучатимуть у наші ігри. Тут завдання вже полягає у виході на афіліатів за допомогою казино.

Чи можна сказати, що криптовалюта втратила свої позиції в індустрії iGaming з огляду на обвал ринку та історію з FTX? Чи крипта все-таки буде популярною через свої переваги над фіатними валютами?

Я вважаю, що крипта більше не втратить своєї актуальності. Так, ми бачимо падіння ринку та історію з FTX, але коливання крипторинку – це норма. Потрібно використовувати стейблкоїни, які менше схильні до коливань. А що стосується бірж – то потрібно користуватися децентралізованими біржами, які не належать будь-яким компаніям. Бо навіть такі великі біржі, як Binance чи Coinbase, належать приватним компаніям, а отже – вони не можуть бути до кінця безпечними. А ще потрібно додати проблеми з банками та платежами, з якими стикаються казино та гравці і які стали частими через регулювання.

Криптовалюту все-таки легше і заносити, і виводити, тому вона буде актуальною, незважаючи на проблеми.

З вашого досвіду, чи можна сказати, що в гральній індустрії відбулися якісь серйозні зміни у В2В-комунікації? Якщо так, то які?

Загалом із 2019 року всі перейшли більше на онлайн-комунікації через пандемію. Через це всі виставки та події перейшли, як я вважаю, з бізнесу в нетворкінг. Тобто менше вирішується бізнес-питань, а більше відбувається спілкування зі старими знайомими, знайомства з новими людьми. Це непогано, компанії на виставках все ще мають себе показувати і брати участь.

Також я помітила, що В2В-комунікація в LinkedIn почала будуватися через особистий бренд менеджера компанії. Зараз йде велика кількість експертних постів від топів або менеджерів середньої ланки, що також привертає увагу до їхнього продукту.

Наскільки охоче оператори купують технологічно просунуті слоти (c VR, AR)? За яких умов такі слоти зможуть набрати більшої популярності з урахуванням того, що обладнання все ще коштує досить дорого? Або, можливо, така продукція буде популярна саме в мобільному геймінгу, де VR не такий дорогий?

Наразі такі слоти все ще непопулярні якраз через дорожнечу обладнання і невелику кількість такого типу ПЗ. Вони не дуже закріплені у провайдерів плюс технології VR і AR все ще на початковій стадії, тому не варто очікувати хорошої якості наразі. Однак це все одно майбутнє, яке неминуче.  

Чи буде популярнішою VR на мобільній або на десктопній версії? Скажімо так, у будь-якому разі мобільні версії популярніші, не тому що дешевші, а тому що мобільний геймінг популярний сам собою. На десктоп, гадаю, додаватимуть такі слоти, хоч вони й матимуть меншу популярність.

За вашими спостереженнями, як бани на Twitch і YouTube вплинули на ситуацію з інфлюенсерами? Чи можна сказати, що стримінг слотів, як і раніше, буде хорошим маркетинговим інструментом, навіть якщо він переїде на маловідомі платформи?

Так, це дійсно проблема, ми відчули на собі всі ці бани стримерів. Я вважаю, що інфлюенсери залишаться гарним способом просування, бо в них є найголовніше – аудиторія. А їхня аудиторія – це завжди наші потенційні клієнти. Відповідно, це все питання часу, маловідомі платформи за певних зусиль стануть відомими, тож проблема зникне. І вже зараз видно, як деякі казино взяли ситуацію у свої руки і почали пропонувати платформу для стримерів. Також, окрім платформ, стримери почали набагато більше співпрацювати безпосередньо з казино й агрегаторами і на стримах можна прямо виходити на казино. Тож розв’язання усіх цих проблем тільки питання часу.  

Але чи можна сказати, що такий підхід має вужчу спрямованість тільки на аудиторію стримерів, оскільки потрапити на гемблінговий стрим YouTube/Twitch і зацікавитися могла абсолютно стороння людина?

Наразі справді виникає така проблема, адже, коли ми були на Twitch і YouTube, ми могли залучати різну аудиторію, а не лише глядачів тематичних стримів. Якщо ми переходитимемо лише на гемблінгові стримінгові сервіси, а так зараз, найімовірніше, і буде, то ми залучатимемо тільки тих, хто цього стримера дивиться. Можливо, проводитиметься реклама стримінгового сервісу або покращуватиметься різноманітність видів стримінгу на цьому сервісі. Якщо буде не тільки гемблінг, а ще щось, то, можливо, вийде залучити й іншу аудиторію.

Читайте також: Як виживає наземний бізнес під час воєнного стану

Читайте також: Ключові цифри українського ІТ за 2022 рік

Коментарі:
Зараз читають
вгору