Sports Talk Club: як пройшла конференція на тему розвитку жіночого спорту в Україні і світі

23 Квітня 2021, 09:50

Sports Talk Club: як пройшла конференція на тему розвитку жіночого спорту в Україні і світі

22 квітня в онлайн-форматі пройшла пресконференція Sports Talk Club, участь у якій взяли представниці жіночого футболу та баскетболу і менеджерка жіночого футбольного клубу «Лестер Сіті». Наш кореспондент послухав виступи і готовий розповісти найголовніше, детальніше у свіжих новинах спорту.

Sports Talk Club: жіночий спорт – тренд майбутнього

22 квітня о 15:00 у PM Hall пройшов черговий Sports Talk Club, організований компанією Parimatch у рамках проєкту PM Education. Зустріч проходила в онлайн-форматі, на неї були запрошені три спікерки, які мали розкрити тему попиту на спортивні події з боку жіночої аудиторії. Кореспондент Login Casino побував на конференції і готовий поділитись враженнями та основними моментами заходу.

Цього разу гостями були:

  • Jade Morgan, генменеджерка жіночого футбольного клубу Leicester City (Англія); 
  • Олександра Лобода, телеведуча, блогерка;
  • Євгенія Спітковська, баскетболістка, менеджерка жіночого БК «Будівельник».

Трансляція відбулася на каналі FootballHub і почалась із невеликим запізненням. Вступне слово взяв представник Parimatch Вадим Місюра, який одразу заявив, що вони вперше як організатори з таким хвилюванням готувались до теми.

«Жіночий спорт стає буденним, тому ми маємо звертати увагу не тільки на його красу і хочемо розкрити ситуацію зі спортом в Україні», – наголосив він.

Модератор зустріч Максим Мотін навів деякі статистичні факти про зростання популярності спортивних подій серед жіночої аудиторії. За його інформацією, ESPN (телеканал) провів дослідження та виявив, що кількість жінок, які стежать за трансляціями, становить 41% від усієї аудиторії. І здається, їхня кількість буде лише зростати. Принаймні в Україні ця тенденція добре прослідковується. 

Так, за даними сайту Tribuna, за три роки жіноча аудиторія збільшилася у два рази (з 15 до 30%). Це означає, що найближчим часом все більше спонсорів та брендів будуть зацікавлені спонсорувати жіночий спорт, бо чоловічий втрачає свою монополію. Опитування в Англії показали, що 40% жінок віком 16-35 років хочуть грати в футбол. При цьому в країні жінкам дозволили грати у футбол лише в 60-х роках XX ст. Подібного зростання зацікавленості футболом невдовзі можна очікувати і в Україні, і перші кроки для цього зроблені. Так, у сезоні 2021/2022 кожен клуб УПЛ повинен мати свою жіночу команду.

жіночий спорт

З тим, що найближчим часом Україні варто чекати зростання популярності футболу, погодилась Олександра Лобода:

«Перспективи великі, виділяються кошти. Пару тижнів тому з’явилась інформація, що СК “Дніпро” створює свою команду. Популярність привабить спонсорів, більше глядачів. Футбол зможе вийти на новий рівень».

Про перспективність жіночого спорту, але вже баскетболу, висловилась Євгенія Спітковська. Вона зауважила, що чоловічий баскетбол цікавить більшу кількість глядачів, але жіночий не менш привабливий та, на її думку, в Україні більш перспективний.

Олександра Лобода: ставлення до жінок у футболі змінилось

Далі конференція проходила у форматі невеликих презентацій та запитань модератора до виступаючих. Розпочала ведуча Олександра Лобода. Вона у футболі вже 10 років. За її словами, на початку шляху спортивного журналіста вона стикнулась із неоднозначним ставленням до дівчат. 

«Зі мною відбувались ситуації, коли мені не дозволяли працювати перед матчами. Це був 2013 рік, я готувалась до включення, і за день до заходу мені сказали, що я не буду працювати перед матчем, бо це “не на фарт”. Зараз вже ставляться простіше. Часто бачимо дівчат, що працюють на матчах і перед матчами. Ми, дівчата, довели, що жінки у футболі – це красиво, і ми не поступаємось», – розповіла Лобода.

Ведуча розповіла про своє невелике дослідження в «Інстаграмі» (74,3 тис. підписників). Вона провела опитування серед аудиторії, запитавши, чому для них чоловічий футбол цікавіший, ніж жіночий. Результат виглядає таким чином:

  • 31% – жінки менш динамічні;
  • 27% – жіночий футбол немає де дивитись;
  • 21% – про нього не говорять;
  • 16% – не жіноча справа;
  • 5% – немає особистостей і кумирів.

Але майже до кожного пункту в Олександри було своє зауваження. Так, вона нагадала, що у багатьох клубів є канали в YouTube, а УАФ транслює навіть товариські матчі збірної. Реальною проблемою ведуча вважає те, що про жіночий футбол зараз мало говорять. Водночас не можна сказати, що серед жінок в усьому світі немає лідерів. В Україні, певно, так і є, але серед світових зірок можна згадати Меган Рапіно (володарка «Золотого м’яча» 2019 року), вона є відомою спортсменкою, а в «Інстаграмі» у неї понад 2 млн підписників.

Sports Talk Club

Також великою проблемою в Україні зараз є відсутність спонсорів. Олександра пригадала історію про свою знайому, яка працює тренером у дівчат. За її словами, вона пів року шукала спонсорів, які могли б профінансувати подорож команди на міжнародні змагання за кордоном.

Jade Morgan про жіночий «Лестер Сіті»: хочемо відкривати талановитих дівчат і надихати жінок

Слово взяла генеральна менеджерка жіночої команди «Лестер Сіті». Вона була створена 2004 року, а у 2020-му нарешті отримала статус професійного клубу і завоювала право виступати в Прем’єр-лізі. В цілому Морган презентувала дуже цікавий кейс, але через синхронний переклад не можна було уловити всі тонкощі побудови команди.

Головне з того, що було зрозуміло з розповіді менеджерки:

  • попри те, що команда зовсім молода, у неї грандіозні плани;
  • наразі у «Лестера» є все необхідне для функціонування команди, в тому числі і своя тренувальна база для жінок;
  • вони активно співпрацюють зі спонсорами, зокрема з чоловічою командою «Лестера»;
  • Морган вважає, що зараз гарний час для того, щоб долучитися до розвитку жіночого футболу;
  • нині вони працюють над створенням бренду та впізнаваної айдентики клубу. Матчі поки відвідує небагато людей (у середньому 500-1000 людей), але у наступному сезоні їхня кількість має збільшитись через перехід до Прем’єр-ліги.

Лестер Сіті

Євгенія Спітковська про головні проблеми жіночого баскетболу в Україні

Ексбаскетболістка, а зараз менеджер баскетбольного клубу «Будівельник» розповіла про свій шлях у спорті та оцінила проблеми і перспективи спорту. За її словами, Україні є чим пишатися. Збірна стала чемпіоном Європи у 1995 році, зайняла четверте місце на Олімпіаді 1996 року, а зараз досягає найбільших успіхів у баскетболі формату 3×3. Останній результат – третє місце на чемпіонаті Європи. Також команда збирається показати себе на Олімпійських іграх. Сама Євгенія закохалась у гру ще в другому класі і навіть не думала, що стане професійною спортсменкою.

Серед головних проблем жіночого баскетболу вона бачить такі:

  • відсутність конкуренції;
  • нестачу інформації в медіа;
  • проблеми зі спонсорами, зараз баскетбол підтримують лише ті хто, його дуже любить;
  • слабка інфраструктура;
  • мала кількість дитячих команд;
  • міграція сильних гравців за кордон.

Згадала Євгенія і про одну з найуспішніших українок, яка чудово підпадає під останній пункт проблем. Ідеться про Аліну Ягупову, баскетболістку «Фенербахче», яка у минулому році стала MVP Євроліги. Ілюструючи різницю, яка зараз є між жіночим та чоловічим баскетболом, Спітковська навела приклад Сью Берд і Леброна Джеймса. У спортсменів майже рівні досягнення за кількістю титулів, але зарплата Сью менша у 174 рази. Так, за 2020 рік Берд заробила $215 тис., а Леброн – $37,44 млн. Тож поки про рівність важко говорити, але, як зауважила Євгенія, ніхто зі спортсменів не починає займатися спортом через гроші.

Також Спітковська наголосила на тому, що баскетбол стає все цікавішим для людей:

«Баскетбол буде розвиватись. Зацікавлені батьки. Багато запитів на секції. Але в той же час багато людей навіть не знає про те, що дівчатам можна займатись баскетболом».

жіночий баскетбол

Дізнатись, де розташований найбільший стадіон Європи, можна на нашому сайті.

Майкл Шер: те, що роблять жінки на полі, – треба бачити

Крім заявлених учасниць, на глядачів чекав невеликий сюрприз – було запущено інтерв’ю з експертом Майклом Шером, який приділяє багато уваги жіночому футболу. Він народився в Києві, але вже давно працює за кордоном, головним об’єктом його інтересу є якраз футбол. Він вважає, що жінки вміють грати у якісний футбол і їх гру треба бачити. Серед найсильніших команд він називає жіночі підрозділи «Манчестер Юнайтед», «Манчестер Сіті», «Арсеналу», «Челсі» та «Ліона». Жарти про те, що місце жінки на кухні у 2021 році, він вважає «ідіотизом». У Майкла є дочка, яка цікавиться футболом, і з трьох років він бере її на ігри, як на чоловічий, так і на жіночий футбол.

Він вважає, що цікавість футболом буде тільки зростати. Зараз, на його думку, спонсори вкладають гроші не лише для того, щоб підвищити свою впізнаваність, але й для того, щоб показати свої цінності. Умовно кажучи, вкладаєшся у жіночий футбол – підтримуєш жінок, даючи їм рівні можливості у досягненні таких самих результатів, що і в чоловіків.

Раніше ми писали зарплати футболістів в Україні.

Читайте також: Тайсон може повернутись до «Металіста»

Читайте також: Тренер «Шахтаря» може переїхати до Катару

Коментарі:
Зараз читають
вгору