За та проти заборони реклами гемблінгу в Молдові

23 Вересня 2021, 13:17

За та проти заборони реклами гемблінгу в Молдові

Автор ініціативи впевнений, що без реклами гемблінгу зменшиться кількість хворих на лудоманію в країні, а побоювання ЗМІ відкидає, адже в Молдові так само гучно критикували заборону рекламувати тютюн.

У Молдові не вщухають суперечки довкола заборони реклами гемблінгу. Експерти та представники дотичних галузей розділилися на два табори.

Очолює групу тих, хто вважає заборону реклами необхідною, автор законопроєкту Думітру Алайба. Він впевнений, що саме реклама азартних ігор спонукає підлітків починати грати і зрештою в країні збільшується проблема лудоманії. Депутат вважає, що Молдова – одна з найліберальніших країн в Європі щодо рекламування цієї сфери, тому варто почати це змінювати.

Алайба стверджує, що в умовах, коли країна є однією з найбідніших на континенті, а гемблінг процвітає, недоречно ставити інтереси декількох компаній вище за здоров’я людей. Він також додав, що коли в Молдові так само забороняли рекламу сигарет, теж було дуже багато прогнозів, що ЗМІ збанкрутують, а бюджет країни сильно постраждає. Але реальність показала, що нічого страшного не сталося.

Депутата підтримують представники психосоціальних центрів, які займаються реабілітацією залежних від азартних ігор. Вони говорять, що у підлітків пристрасть до гри розвивається дуже швидко, і в цьому найбільше допомагає саме реклама. Експерти стверджують, що в інших країнах попереджають про ризик стати залежним, однак в Молдові цього не роблять.

Категорично проти законопроєкту Вадим Дерменджи, який є гендиректором Moldovan Lottery. Він запевняє, що в бюджеті з’явиться діра, а на міжнародній арені країна здобуде негативну славу. Також Дерменджи вважає, що від ухвалення такого закону виграє чорний ринок азартних ігор, а тиск на сектор лотерей та ставок на спорт може заважати зусиллям з регулювання легальної сфери.

Молдовський бюджет також втратить чимало коштів. У 2017 році Національна лотерея витратила на рекламу 74 млн леїв (понад 4 млн доларів), а держава отримала 12 млн леїв (678 тис. доларів) у вигляді податку на додану вартість. Наразі Нацлотерея є одним з найбільших рекламних гравців країни.

Молдовський бюджет

За даними СEO Publicis Media Moldova Дорела Самоіле, найбільше постраждають телеканали. За його підрахунками, їхній рекламний бюджет на цей рік становив близько 1 млн євро. А якщо врахувати, що весь обсяг рекламного ринку 13 млн, то це надзвичайно велика сума. Проте Самоіле додав, що з погляду бізнесу негативний вплив від заборони реклами буде відчутний недовгий період.

Журналісти вважають, що після ухвалення закону свобода слова буде під загрозою. Головний редактор телеканалу Prime Анна Бунтарюк говорить, що реалізація ініціативи суттєво зріже бюджет каналу. Коли через карантин багато компаній відкликали свій рекламні гроші, то це дуже боляче вдарило по фінансуванню засобів масової інформації. Тепер же, бідкається Бунтарюк, держава хоче затиснути їх з іншого боку.

Фіндиректор TV8 Васіле Герман нагадав, що незалежні ЗМІ існують завдяки рекламі. Бюджет лише його телеканалу складається на 45% з грошей за рекламу. Без таких надходжень свобода слова стане уразливою.

А от директор RTR-Moldova Євгеній Сергєєв говорить, що такі побоювання безґрунтовні. До речі, його телеканал працює без реклами гемблінгу. За його словами, й раніше працювали без реклами лотерей, а з’явилася вона після введення держмонополії на гемблінг (у 2017 році – ред.).

Нагадаємо, що молдовські ЗМІ проти заборони реклами гемблінгової діяльності.

Читайте також: Ліцензійні казино України

Читайте також: Новини лотереї

Коментарі:
Зараз читають
вгору