У середу, 2 лютого, у пресцентрі ІА УНІАН відбулася пресконференція від Державного агентства розвитку туризму (ДАРТ). На ній розповіли про деякі напрями з розвитку туристичної індустрії України. Зокрема, анонсували аудит туристичних ресурсів і поділилися інформацією щодо іноземних відвідувачів у 2021 році. Також про свої напрацювання розповіла і недержавна туристична асоціація.
Очільниця ДАРТ підкреслила, що вперше за багато років Україна почала приділяти достатньо уваги туристичній галузі. Всі гілки влади працюють як єдиний механізм для розвитку туризму в Україні. Також представниця агентства висловила подяку профільному комітету Верховної Ради, який активно допомагає і формує правильні ініціативи для законодавчої бази.
«Власне, коли ми почали цю роботу, то зрозуміли, що фактично в українському туризмі відбувалися хаотичні кроки, робилися якісь заходи, але вони не були об’єднані єдиною системою. Саме тому минулого року ми почали і вже створили певну базу аудиту туристичної галузі», – повідомила Мар’яна Олеськів.
Це не щось на кшталт фінансового аудиту, це аудит тих ресурсів, які на сьогодні є в Україні. Спікер зауважила, що найпопулярнішими точками для туристів є Київ, Одесса та Львів. Але, щоб відвідувачі проводили більше часу та залишали більше коштів, потрібно рухатися у напрямі розвитку великих макродестинацій. ДАРТ проранжувало українські регіони за індексом туристичної привабливості, який визначався за 20 показниками. Перші місця за цим індексом посіли південні регіони, а найбільший потенціал має знов-таки південь, центр (Київ) і захід України. Ретельніше пропрацьовано саме південь, тому агентство почне першим з нього. Аналізуватимуть кожну дестинацію та об’єкт, який є туристично привабливим. Після цього формуватимуть план щодо оновлення та розвитку цих об’єктів чи точок призначення.
Для інформування туристів минулого року провели дві рекламні кампанії – «Мандруй Україною» та Visit Ukraine Now – на внутрішній та зовнішній ринки відповідно. Під час роботи з іноземцями потрібно фокусуватися на тих місцях, які готові для їхнього прийому.
На 2022 рік планують проводити інтернет-кампанії з відеобанерами для залучення туристів до Києва, Чорнобилю, Одеси та Карпат. Іноземних туристів хочуть залучати з Польщі, Туреччини, Азербайджану, Казахстану, країн Перської затоки, Німеччини та Ізраїлю. Очільниця ДАРТ переконана, що майбутній літній сезон буде успішнішим, ніж попередній, оскільки країни арабського ринку планують збільшити кількість рейсів, тому можна очікувати і збільшення кількості туристів.
Поділилися і статистикою щодо іноземних відвідувачів. У середньому вони проводять в Україні 7-10 днів і витрачають за цей час $929. Найпоширеніша вікова категорія цих туристів – 25-34 роки (30%), 35-44 роки (26%) і 45-54 роки (20%).
Антон Тараненко, голова асоціації Visit Ukraine, розповів, що вони отримують велику кількість інформаційних запитів від провідних міжнародних ЗМІ щодо того, чи можна зараз іноземцям їхати в Україну з туристичною метою. Загалом у 2021 році вебпортал асоціації відвідало 3 млн осіб зі 100 країн світу. До топу країн, із яких люди цікавляться Україною, увійшли Німеччина, Великобританія, Польща, США, Італія, Туреччина, Росія, Молдова, Ізраїль, Чехія. У серпні 2021 року Visit Ukraine відкрила свій перший туристичний інфоцентр, 23% користувачів послуг якого були іноземні туристи. Найчастіше вони запитували про таке:
- де пункт вакцинації;
- мапу України чи окремого міста з цікавими об’єктами, закладами розміщення і харчування;
- тури до Чорнобилю;
- де краще зупинитися у місті;
- які цікаві події наразі у місті/країні, куди можна сходити з дітьми чи без них;
- виклик таксі або придбання SIM-картки.
Для залучення закордонних гостей асоціація у 2022 році планує додати на ресурс кілька нових мов, включно з арабською, розширити міжнародний маркетинг (країни Перської затоки, Індія, Китай, Азербайджан), взяти участь у міжнародних виставках ATM і WTM та створити найбільший в Україні банк турів.
ДАРТ зі свого боку планує:
- стимулювання прийняття закону про туризм;
- створення Анкети мандрівника;
- запровадження обов’язкового медичного страхування для іноземців;
- підтримку мережі туристично-інформаційних центрів;
- проведення маркетингових кампаній всередині країни та за кордоном.
Нагадаємо, спеціалісти розповіли про ключові вимоги до резидентів «Дія Сіty».
Читайте також: Які зміни необхідні українській гральній індустрії
Читайте також: Новини казино в Україні