Щойно закінчилося останнє засідання чергового пленарного тижня, але депутати в другому читанні так і не розглянули доопрацьований проєкт закону № 2285-д, який має узаконити азартні ігри в Україні.
Документ планували розглянути вчора, 18 червня, проте нардепам не вистачило на нього часу. Сьогодні, 19 червня, історія повторилася. Відповідно, проєкт закону № 2285-д мають перенести на наступний пленарний тиждень, що почнеться 30 червня (згідно з календарем плану проведення сесій ВР).
Наразі на сайті Верховної Ради розміщений проєкт закону від 10.06.2020 р., який і мали розглядати депутати. Відповідно до цього документу, до азартних ігор віднесено ті, що передбачені ліцензію для казино (наземних закладів і онлайн), букмекерську діяльність (зокрема, в Інтернеті), ігрові автомати в залах ігрових автоматів (у спеціальних гральних зонах), онлайн-покер.
Розмір плати за ліцензію прив’язаний до рівня мінімальної зарплати (мін. з. п.) станом на 1 січня. Звернемо увагу, що з 01.01.2020 р. мінімальна заробітна плата в Україні дорівнює 4723 грн, але днями міністр соціальної політики Марина Лазебна повідомила про її можливе зростання вже з 1 липня цього року на понад 500 грн.
У тексті законопроєкту до другого читання зараз передбачена така вартість ліцензій:
1. Казино наземні:
- в Києві – еквівалент 60 тис. мін. з. п.;
- в інших населених пунктах і за їх межами – еквівалент 30 тис. мін. з. п.;
- гральний стіл із рулеткою – еквівалент 175 мін. з. п.;
- гральний стіл без рулетки – еквівалент 90 мін. з. п.;
- ігровий автомат – еквівалент 6 мін. з. п.
2. Азартні ігри казино в Інтернеті – еквівалент 6500 мін. з. п.
3. Букмекери:
- діяльність – еквівалент 30 тис. мін. з. п.;
- букмекерський пункт – еквівалент 30 мін. з. п.;
- парі тоталізатора на іподромі (виключно для іподромів) – еквівалент 1 мін. з. п.
4. Азартні ігри в залах ігрових автоматів
- діяльність – еквівалент 7,5 тис. мін. з. п.;
- ігровий автомат – еквівалент 6 мін. з. п.
5. Онлайн-покер – еквівалент 5 тис. мін. з. п.
6. Ліцензія на діяльність у сфері азартних ігор – 300 мін. з. п.
Крім того, передбачено створення в Україні до п’яти спеціальних гральних зон (за рішенням КМУ) та окремі умови для інвестиційних проєктів.
У законі зазначено, що він має набрати чинності одразу після опублікування, крім підпункту 2 п. 6 розділу – у частині, яка стосується ст. 2032 Кримінального кодексу України, оскільки передбачено, що він почне діяти тільки через місяць з дня публікації.
Також низка статей набуде чинності після встановлення уповноваженим органом переліку компаній (установ, лабораторій), які проводять сертифікацію грального обладнання, але не пізніше 1 січня 2021 року.
Положення про Державну систему онлайн-моніторингу будуть діяти з дня введення в експлуатацію такої системи, однак не пізніше ніж через два роки з дня набрання чинності закону № 2285-д. Після цього в операторів буде ще шість місяців, щоб підключити до неї гральне обладнання. Далі протягом 10 днів у систему будуть завантажені всі дані, які передбачає цей закон. Потім почнуть діяти штрафні санкції за порушення такої норми.
Допоки система онлайн-моніторингу не запрацює, букмекери, казино в мережі Інтернет і оператори ігрових автоматів сплачують щорічну вартість ліцензії в потрійному розмірі.
Після набрання чинності закону № 2285-д ЗУ «Про заборону грального бізнесу в Україні» перестане діяти. Також змін зазнає ще низка законодавчих актів.
Залишилося дочекатися остаточного ухвалення законопроєкту № 2285-д і порівняти, наскільки змінилися умови в остаточному варіанті.
Про події, які стосувалися азартних ігор відтоді, як Україна стала незалежною, читайте в нашому окремому матеріалі.
Нагадаємо, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) перевірило закон про легалізацію азартних ігор і виокремило корупційні ризики.
Читайте також:Податкова служба не знає, що їй робити з оподаткуванням грального бізнесу – Олена Мочалова
Читайте також: Новини казино від експертів
Підписуйтеся на наші сторінки в Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.