Рекламу азартних ігор не можна забороняти – Микола Мельник

03 Лютого 2022, 13:40

Рекламу азартних ігор не можна забороняти – Микола Мельник

Микола Мельник розкритикував рішення Молдови та Грузії повністю заборонити рекламу гемблінгу. Він вважає, що український бізнес більш ініціативний, тому сам запустив процес регулювання цієї сфери ринку. Це дає шанс Україні створити успішніший ринок азартних ігор, ніж у сусідніх країнах.

Ринок реклами азартних ігор потребує адекватного регулювання, а повна заборона реклами може спричинити лише негативні наслідки. Про це розповів у своєму блозі на порталі «Цензор.Нет» експерт аналітичної групи «Левіафан» Микола Мельник.

На думку Мельника, українці у своїй ментальності звикли з осторогою і навіть доволі агресивно сприймати все нове. Саме тому реформа гемблінгу в країні не викликала шаленого захвату чи хоча б підтримки у суспільстві. Ідею легалізації не критикував тільки лінивий. Загалом це можна зрозуміти, оскільки за понад 10 років існування тільки в незаконній площині індустрія азартних ігор встигла сформувати до себе негативне ставлення. Адже за ці роки люди бачили лише брудні гральні зали десь у підвалах із сумнівним контингентом.

Експерт говорить, що з моменту легалізації такі ігротеки стали з часом зникати. А ось навала реклами гемблінгу не поспішає долучитися до цього процесу – вона буквально на кожному кроці.

Блогер зазначає, що «азартної» реклами навіть побільшало. І це відбувається попри те, що в Україні запровадили доволі жорсткі правила для просування гемблінг-продуктів. Водночас правоохоронні органи воліють не помічати проблеми, а державний регулятор не має відповідних функцій.

Країни-сусіди також зіткнулися з такою ситуацією. У деяких вирішили боротися з потоком нескінченної реклами гемблінгу дуже радикально – взагалі заборонити її. Так вирішив зробити уряд Молдови. Проте виявилося, що такий крок не призвів до бажаного результату, – реклами не поменшало, а в Інтернеті її стало більше. Звісно ж, левова частка такого маркетингового продукту належить незаконним операторам.

Мельник зауважує, що нішу реклами від ліцензіатів просто зайняли тіньові азартні ігри.

Відповідних висновків поки що не зробила і Грузія, де також вирішили піти шляхом тотальної заборони реклами гемблінгу. Закон розпочне діяти вже з березня поточного року. А поки що спонсори масово розривають контракти зі спортивними клубами та букмекерськими конторами. За скромними підрахунками, грузинський спорт уже втратив третину прибутків, а це загрожує йому переходом до аматорського рівня.

реклама гемблінгу

Ось чому повна заборона реклами азартних ігор не вихід, адже це спричиняє лише негативні наслідки. Напрошується лише один висновок: ситуацію зможе врятувати здорове регулювання, де будуть зважені інтереси держави, бізнесу та населення. Саме таким шляхом має піти Україна.

Є чимало сподівань, що станеться саме так. Адже український бізнес завжди був ініціативнішим за державні органи. Тому оператори самі взялися до регулювання цієї сфери. Так, члени Ukrainian Gambling Council ухвалили меморандум про рекламу азартних ігор. Таким чином вони погодилися спільно виконувати норми щодо самообмеження використання реклами.

Наступним кроком має стати створення спільного плану дій проти тіньового сектору. У цьому зацікавлені всі компанії, оскільки незаконні гральні зали створюють негативне сприйняття довкола ринку.

На етапі, коли український легальний гемблінг лише починає свій шлях, не все відбувається гладко, як того б хотілося. На жаль, досі є певні недоопрацювання з боку держави. Але бізнес сам зацікавлений у створенні здорового регулювання, тому в Україні є всі шанси ефективно розвивати індустрію гемблінгу.

Нагадаємо, КРАІЛ чекає на пропозиції щодо покращення основного закону про гемблінг.

Читайте також: Ліцензійні умови азартні ігри

Читайте також: Виграти гроші онлайн без вкладень

Коментарі:
Зараз читають