Операторам варто відповідальніше ставитись до виконання рекламного закону – Артем Кузьменко

16 Червня 2021, 11:02

Операторам варто відповідальніше ставитись до виконання рекламного закону – Артем Кузьменко

Партнер юридичної фірми Eterna Law надав коротку характеристику основним положенням закону щодо реклами азартних ігор. Зокрема, він описав дозволені й заборонені форми, розказав, чому КРАІЛ ще не штрафує ліцензіатів, та пояснив, що таке бренд оператора азартних ігор.

Артем Кузьменко розповів, що коли робоча група працювала над законопроєктом про легалізацію грального бізнесу, було багато пропозицій обмеження реклами. Однак закон вийшов неідеальним, і залишилося багато питань, зокрема стосовно реклами. Але є і позитивні аспекти – регулювання реклами азартних ігор в Україні доволі лояльне і не містить великої кількості обмежень, якщо порівнювати з іншими юрисдикціями.

Так сталося, оскільки планувалось, що нові оператори будуть отримувати ліцензії, виходити на ринок України, тому їм необхідні якісь можливості для просування своїх брендів і компаній.

Спікер нагадав, що зовнішня реклама заборонена повністю, а ті оголошення, які можна побачити нині – юридичні хитрощі, бо рекламують не бренд азартних ігор, а інші речі, наприклад радіопередачу.

«Але, якщо всі пам’ятають, то буквально два-три місяці тому зовнішньої реклами було занадто багато. Вона була на відеоекранах і на більшості бордів, тому багато площі було зайнято. Сьогодні ми бачимо реклами набагато менше, принаймні ряду брендів, хоч деякі продовжують її робити», – повідомив Артем Кузьменко під час свого виступу на Kyiv iGaming & Affiliate Conference, яка відбулася 16 червня.

Юрист зазначив, що більшість операторів, які рекламуються і продовжують це робити, вже отримали ліцензію і перебувають під впливом КРАІЛ. Штрафувати їх не почали, але регулятор звернув увагу, що потрібно бути обережними в рекламуванні. Комісія поки не збирається накладати санкції на ліцензіатів, але найближчим часом можна буде побачити перші кроки в цьому напрямі, відповідно оператори мають дотримуватися закону, або готуватися до судових процесів з оспорювання штрафів.

Реклама казино

Реклама на радіо і телебаченні заборонена, крім нічого часу – з 23:00 до 6:00. Також реклама заборонена в друкованих ЗМІ, крім спеціалізованих видань.

Крім того, спікер акцентував увагу на тому, що являє собою бренд організатора азартних ігор. Коли оператор отримує ліцензію, подає інформацію про свій бренд в КРАІЛ. Відповідно, якщо широко трактувати закон, то подані бренди де-факто і є тими брендами, які рекламують зараз на радіо, телебаченні і на зовнішніх засобах.

«Але вони говорять, що рекламують не бренд, не казино, не букмекерську контору, а радіопередачу. Тому можуть бути питання до кваліфікації, оскільки цей бренд заявлено на ліцензію, тому я думаю, що КРАІЛ теж буде реагувати з часом жорсткіше», – наголосив Артем Кузьменко.

Однак закон практично не пропонує обмежень для онлайн-реклами. Дозволено все, крім розповсюдження реклами на вразливих до азартних ігор осіб та осіб, які молодші 21 року. Тому в онлайні оператори мають можливості розвиватися та рекламуватися.

«Але знову ж таки через те, що відбувається зараз на рекламному ринку, включно із зовнішньою та онлайн вертикаллю, вже є позиція регулятора і ряду народних депутатів щодо більш жорстких умов для реклами азартних ігор. Відповідно, я вважаю, що потрібно відповідально ставитись до виконання закону, бо обмеження можуть все закрутити і стане геть складно», – акцентував Артем Кузьменко.

Спонсорство

Спонсорство не заборонене, є тільки положення, за яким не можна спонсорувати заходи, котрі переважно спрямовані на осіб молодших 21 року. Тому це можна легко відфільтровувати – дитячі передачі спонсорувати не можна, спортивні заходи можна всі і різної спрямованості. Багато операторів нині займаються саме спонсорством, адже це дозволений шлях.

Артем Кузьменко звернув увагу на останні дискусії – як-от брендування багажної стрічки в аеропорту «Бориспіль» від казино Shangri La. Стрічка розташована всередині аеропорту, тому це внутрішня реклама, яка не заборонена. Тому таку рекламу можна розміщувати всередині аеропортів, торгівельних центрів чи вокзалів.

Однак не можна брендувати транспорт – автобуси, маршрутки чи вагони метро. Це якраз чітко заборонено законом.

Нагадаємо, що КРАІЛ нещодавно залишив без розгляду три заяви на ліцензії з B2B та онлайн-покеру.

Читайте також: Чому деякі оператори не задоволені українським гемблінг-ринком

Читайте також: Де відкрилися перші ліцензійні казино України

Коментарі:
Зараз читають
вгору