Як повідомлялося раніше, оператори почали працювати над документом із саморегулювання реклами азартних ігор. Голова Всеукраїнського союзу розвитку букмекерства Михайло Коваль повідомив, що меморандум практично готовий, і розповів про деякі з його положень, найголовнішими з яких є встановлення межі між рекламою та спонсорством.
Під час круглого столу «Тенденції соціальної відповідальності грального бізнесу», який відбувся 29 липня у пресцентрі ІА «Українські новини», спікер наголосив, що ринок активно бере участь у створенні меморандуму. І фактично він готовий на 99%, залишилося лише ухвалити «техніко-юридичні правки». Наразі цей документ вже погоджений з операторами.
Меморандум являє собою внутрішній, саморегулюючий документ для всіх учасників ринку. Він не змінює та не додає нових норм.
«Він просто визначає правила гри для учасників ринку, щоб у всіх було одне розуміння трактування норм. Бо неможливо детально прописати в законодавстві, навіть на рівні підзаконних актів, дорожню карту і правозастосування тих чи інших норм про рекламу», – повідомив Михайло Коваль.
Тому і потрібен внутрішній документ, який зрозумілий всім учасникам ринку. Меморандум розв’язує дві проблеми – розмежовує рекламу і спонсорство, адже це різні напрями.
Голова Всеукраїнського союзу розвитку букмекерства пояснив, що за законодавством спонсорство дозволено в ті години, коли заборонена реклама, – з 6:00 до 23:00. І спонсорська інформація, ролики, анонси дозволені в денний час. Відповідно, інформація про бренд оператора, який є спонсором, може з’являтися зранку, опівдні чи ввечері.
«І для цього потрібне розуміння учасників ринку, що можна в спонсорський ролик чи інформацію ставити, а що – не можна. Тут бувають різні приклади використання спонсорської інформації із застосуванням елементів чи звуків гри», – роз’яснив експерт.
Для наземного сегменту розписали трактування поняття «інформаційна вивіска», адже цій вертикалі потрібно вказувати інформацію про розміщення закладу, що теж не є рекламою.
Ринок визначає такі позиції і фіксує їх у меморандумі, прописуються певні «джентльменські угоди», наприклад – не можна використовувати звуки монет чи чогось іншого для імітації виграшу. У сфері зовнішньої реклами буде обмеження на інформацію про спонсора – вона займатиме 35-40% від усієї площі.
«Щоб не було випадків, коли там 1% про спонсора, а 99% – торговий знак. Звісно, це викликає недовіру до новоствореного ринку», – підсумував Михайло Коваль.
Меморандум матиме обсяг у сім-вісім сторінок, і під час його створення дискусії між учасниками ринку велися над юридичними питаннями, тоді як основні положення ніхто не оспорював.
Нагадаємо, що Ганна Буяджи проаналізувала проєкту технічного регламенту для грального обладнання.
Читайте також: Найгучніші договірні матчі
Читайте також: КРАІЛ видала нову ліцензію на зал ігрових автоматів