Кіберспорт все ще лишається закритим для жінок

03 Січня 2022, 11:00

Кіберспорт все ще лишається закритим для жінок

Майже половина всіх фахівців, які працюють в екосистемі відеоігор, – жінки. Проте висвітлення цього сектору в медіа, особливо кіберспорту, зосереджено майже виключно на чоловіках. Більше новин кіберспорту читайте на нашому сайті. 

У всіх рекламних зображеннях щодо кіберіндустрії чоловіки перебувають у центрі уваги. Але за кадром майже половина тих, хто захоплюється кіберспортом, є жінками. Згідно з дослідженням, проведеним на замовлення Європейської федерації інтерактивного програмного забезпечення, 47% осіб, що працюють в індустрії відеоігор у Європі, – жінки. Про це повідомляє портал iGB.

За словами старшої власниці компанії Bayes Esports Ешлі Вашингтон, вона бачила жінок майже на всіх рівнях кіберспортивних організацій. У таких компаніях обов’язково можна знайти жінок, які займаються продажем чи розвитком продукту. Проте набагато рідше можна зустріти їх на керівних посадах. Це підтверджує тогорічне дослідження Global Gaming Gender Balance Scorecard, яке виявило, що у 84,4% ігрових компаній керівні посади обіймають чоловіки.

«Серед гравців теж не так багато жінок. Ймовірно, з тих же причин, які утримують жінок від топового рівня в кіберспорті. До того ж у компаніях є тенденція надавати перевагу тим, хто довше пропрацював в індустрії», – вважає Вашингтон.

Вона вбачає корінь цієї проблеми у тому, що кіберспортивна індустрія ще досить закрита для жінок.

Генеральний директор компанії Interactive Gaming Group, що спеціалізується на стримінгу, Крістіна Нікулає говорить, що було досягнуто певного прогресу в питанні усунення гендерного дисбалансу. Так, цього року деякі жінки були призначені на посади генеральних директорів, наприклад Тріша Сугіта з кіберспортивної організації Flyquest.

«Дуже тішить більш широка присутність жінок у кіберспорті. Але я вважаю, що потрібно зробити ще багато для інклюзивної та різноманітнішої атмосфери», – підкреслює Нікулає.

Відеоігри орієнтовані на чоловіків

За словами спікерів, традиційно відеоігри завжди призначалися більше для чоловічої аудиторії. Деякі речі в самих іграх створені саме для чоловічого погляду, наприклад, напівоголені персонажі жінок. Це вже стало нормою для кіберспорту.

кіберспорт

Згідно з торішнім дослідженням недержавної організації The Anti-Defamation League, яка відстоює рівноправ’я серед населення, 41% жінок і 37% респондентів ЛГБТ повідомили про переслідування на основі особистих даних під час онлайн-ігор.

Нікулає також говорить про сексизм стосовно жінок-стримерів під час гри або потокових передач. Вона впевнена, що корпорації кіберспорту і, зокрема, керівництво компаній у змозі боротися з агресивною поведінкою та сексистським ставленням щодо жінок.

Але інші повідомлення зі світу відеоігор показують, що проблема не лише у кіберспорті. Так, у серпні співробітники американської компанії-розробника ігор Activision Blizzard, яка виробляє Call of Duty та World of Warcraft, влаштували страйк після судового позову. В ньому йшлося про культуру «чоловічого братства» у компанії.

У позові, поданому Департаментом справедливої зайнятості та житлового будівництва Каліфорнії, докладно описується отруйна культура сексистської та принизливої поведінки, з якою стикаються працівники жіночої статі, включно з недоречними коментарями про їхні фігури та нижчу початкову зарплату, ніж у колег-чоловіків.

Згідно з дослідженням групи американських вчених Джона Т. Холдена, Томаса Бейкера та Марка Едельмана, проведеним у 2019 році, реклама відеоігор насамперед спрямована на чоловіків. Адже в неї переважно представлені чоловіки та ефект єдності, який створює такий підхід у рекламі, що спричиняє дискримінаційне ставлення до жінок у цьому секторі.

Все ж таки світ змінюється

Щоб зробити індустрію кіберспорту більш гостинною для жінок, недостатньо просто приймати на роботу більше жінок. Як зазначають експерти, їм би хотілося бачити галузь, де визначають фахівця за його здібностями, а не за статтю.

кіберспорт

Проте індустрія кіберспорту зазнала низку змін за останні кілька років. Наприклад, у світі спостерігається тенденція, коли докладають більше зусиль, щоб зробити кар’єру в галузях науки, технологій, інженерії та механіки (STEM) привабливішою для всіх статей. Є як глобальні ініціативи, як-от Girls in Tech, які мають представництва по всьому світу, так і локальні, як-от Isle of Man’s Love Tech.

Також стає все більше проєктів, де програмуванню навчають дівчаток з раннього віку або жінок, які хочуть змінити професію.

За словами Вашингтон, це стосується технологій у цілому, але такі ініціативи зможуть призвести до збільшення інтересу жінок до гральної індустрії.

Нагадаємо, за прогнозами аналітиків, за 7 років ринок кіберспорту досягне $7 млрд.

Читайте також: Ігри, на яких можна заробити реальні гроші

Читайте також: Хмарний сервіс

Коментарі:
Зараз читають
вгору