Казино є якорем, який притягує клієнтів до готелю – Ксенія Корзун

25 Листопада 2020, 15:52

Казино є якорем, який притягує клієнтів до готелю – Ксенія Корзун

Генеральна менеджерка ILP Group Ксенія Корзун розповіла про особливості продажу чи інвестицій у гральний бізнес при готелях. На її думку, під час пандемії інвесторам потрібна чіткість і зрозумілість, а саме казино в майбутньому може суттєво збільшити капіталізацію та вартість готелю завдяки привабливості для клієнтів.

Як розповіла експертка, один із її клієнтів звернувся до компанії з проханням допомогти взяти участь в аукціоні з продажу готелю «Дніпро». І саме після цього з’явилося розуміння, що інвестори звернули увагу на Україну завдяки казино, бо представник цієї компанії мав плани на створення казино.

Загалом, ринок готелів-казино доволі розвинений по всьому світу – США, Монако, Болгарія, Грузія, Макао. Водночас, за словами спікерки, готельєрам слід пам’ятати, що дохід від грального закладу – це окремий дохід, так само як і у випадках із номерами, ресторанами чи спа-процедурами.

Багато в чому казино формує собівартість готелю. Ксенія Корзун розповіла, що рано чи пізно до України прийде іноземний інвестор і вітчизняні готелі мають себе оцінити. Нині через пандемію багато правил ринку не працюють повноцінно, але всі хочуть чіткості, зрозумілості, бенчмарків і стабільності. І не факт, що інвестор вибере саме готель, відповідно, індустрія гостинності має бути готовою до конкуренції з іншими напрямками інвестицій.

готелі казино

«Інвестор дивитиметься на цифри дуже холодно. Він не буде милуватися виглядом з вікна чи пляжем. Інвестор хоче цифри, чіткість і зрозумілість. Головний фактор – це дохідність, яка вираховується з вартості, заплаченої інвестором, і доходу готелю», – уточнила представниця ILP Group під час свого виступу на Ukrainian Hospitality Conference 24 листопада.

В Україні ринок продажу готелів несформований, немає чітких цін – за номер, за локацію, за квадратний метр. Ксенія Корзун знову навела приклад клієнта, який не купив готель «Дніпро» – компанія все ще шукала варіант і вела переговори з представниками інших об’єктів, на основі чого отримали цифру в €150-200 млн за п’ятизірковий готель у Києві.

«Я вважаю такі ціни за “п’ятірку” в Києві завищеними. Це невиправдано дорого, і взагалі це безглузда ціна. Водночас можна подивитися на Лондон – там готель коштує €200-450 млн. Але це Лондон, де ціна нерухомості набагато вища, ніж у Києві. Тому власники в Україні хочуть неадекватних цін, які не підкріплені дохідністю», – повідомила генеральна менеджерка.

Якщо ж казати про казино, то його вартість завжди вираховується окремо. Іноді казино є якорем, тоді дивляться вже не на дохідність, а на престиж, значущість і популярність, оскільки гральний заклад притягує клієнтів. Навіть якщо саме казино і оператор не дуже успішні, може бути престижним бренд, який приваблює гостей. Як уточнила експертка, вони можуть приїхати, зупинитися в такому готелі і просто прогулятися в казино у вечірній сукні, хоч і не будуть грати.

У випадках, коли готель непопулярний і невідомий, а ось гральний заклад прибутковий і відомий, казино може коштувати навіть дорожче за сам готель. І під час продажу готелю казино позитивно впливатиме на його ціну. Це додаткові гості, прибуток, а іноді і стандарти обслуговування.

обслуговування

«Стосовно співвідношення ціни казино та готелю, тут можуть бути різні випадки. Наприклад, в Лондоні нині продається готель на Парк-Лейн, який коштує £1,4 млрд, а казино при ньому коштує лише £100 млн. Є й інші випадки – в Лас-Вегасі казино коштує дорожче, ніж готель. У Греції продається окремо готель і казино, вартість останнього складає 70% готелю. Тут все залежить від успішності обох бізнесів, необхідно досліджувати ціну», – навела приклад експертка.

Через це казино і готелі мають гарну синергію, оскільки гральний будинок є чудовою принадою для туристів, які поселяться в номерах. Ксенія Корзун додала, що в Україні не відбувається подій, які б могли привабити туристів із різних куточків світу, але казино може виправити цю проблему.

Сама ж взаємодія цих бізнесів має кілька моделей, які успішно працюють в усьому світі. Наприклад, у казино та готелю один власник, який розглядає це як єдиний бізнес, або ж казино і готель мають різних власників, що породжує взаємодію – оренда площі під казино, контракти тощо. В деяких випадках гральний заклад нічого не платить готелю, а навпаки – готель доплачує оператору за постійну генерацію прибутку у вигляді потоку нових гостей.

Нагадаємо, Олексій Євченко теж вважає гральний бізнес головною причиною інвестицій у готельний сектор України.

Читайте також:Гральний бізнес дасть значний імпульс до розвитку готелів

Читайте також:Казино в Європі, які слід відвідати

Дізнавайтеся про найцікавіше на наших сторінках у Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.

Коментарі:
Зараз читають
вгору