Формати на стику кіберспорту та реального спорту зараз дуже життєздатні – Аліна Якіревич

21 Квітня 2020, 13:30

Формати на стику кіберспорту та реального спорту зараз дуже життєздатні – Аліна Якіревич

Як працюють букмекери за відсутності топових спортивних подій і в очікуванні обіцяної економічної кризи. Про це розповіла Аліна Якіревич, директорка з маркетингу компанії Fonbet, під час онлайн-конференції Betting in face of COVID-19.

Експертка зазначила, що наразі на букмекерський бізнес впливають два фактори: скасування спортивних подій та економічна криза, що настане після. І ефект від цього збережеться навіть на кілька років.

«Зараз ми обрали стратегію оптимізації витрат. Компанія працює віддалено практично місяць. Нові клієнти в нас з’являлися за рахунок залучення вболівальників, тобто людей, які зацікавлені в спорті. Наразі їхня кількість значно зменшилася, і ситуація, швидше за все, не зміниться, допоки не відновляться спортивні події. Відповідно, ми скоротили витрати з маркетингу на залучення нових клієнтів і сконцентрувалися на другій функції – утриманні», – розповіла Аліна Якіревич.

Нинішня ситуація змушує букмекерські компанії ще уважніше ставитися до своїх постійних гравців. Для цього, за словами експертки, варто використовувати CRM, робити персоналізовані пропозиції, а для особливо цінних клієнтів – індивідуальні програми.

«Є чемпіонати, що наразі тривають у Білорусі, Нікарагуа, Туркменістані, Таджикистані. Грає також баскетбол. Зараз робимо роз’яснення для клієнтів, як ставити на кіберспорт. Нещодавно відновився чемпіонат з бейсболу на Тайвані, тому зробили інформаційні розсилки про те, як ставити на бейсбол.

Ми бачимо, що наші лояльні клієнти швидко перелаштувалися й ставлять на нові чемпіонати. Для людини з великим досвідом ставок не є проблемою розібратися в новому чемпіонаті, наприклад Білорусі, та зробити прогноз. Такий беттор уже вміє користуватися статистикою, може подивитися данні по командах і почати роботи ставки. Нових клієнтів так залучити складно», – пояснює директорка з маркетингу особливості сьогоднішньої роботи компанії.

Водночас Аліна Якіревич вважає, що теперішні обставини стануть гарним каталізатором, щоб зробити те, до чого раніше не доходили руки або в чому не виникало гострої потреби. Також вона переконана в необхідності скорочувати витрати на рекламу до відновлення реального спорту.

Відповідаючи на запитання стосовно заповнення ліній, Аліна Якіревич називає в першу чергу кіберспорт.

Формати на стику кіберспорту та реального спорту зараз дуже життєздатні – Аліна Якіревич

«До речі, є така думка, що зараз дуже сильно зростає кіберспорт саме в значенні професійної сцени. Я не можу так сказати. Наразі скасовані всі “живі” топові кіберспортивні події, а там брали участь ті команди, на які найбільше ставили й які здебільшого залучали аудиторію. У нас Dota 2, CS:GO, League of Legends не зростають. Сильно зростає кіберфутбол і кібербаскетбол, тобто кіберсимулятори класичного спорту. Але наші цифри показують: щоб гравець, який ставив вчора на Лігу чемпіонів, зацікавився кіберфутболом, у ньому мають брати участь реальні футболісти чи баскетболісти, коментатори, зірки. Формати, які знаходяться на стику кіберспорту та реального спорту з реальними спортсменами чи медійними людьми, зараз дуже життєздатні», – деталізує експертка.

Стосовно реальних спортивних подій, то букмекери закономірно відзначають підвищену увагу до тих, які ще тривають. Наприклад, за даними Fonbet, на чемпіонат Білорусі зараз ставлять у 50 раз більше, ніж торік. Також у компанії говорять, що ¼ займає класичний футбол, ¼ припадає на кіберфутбол.

До речі, раніше експерти дали прогноз на дохід від спортивного беттінгу до 2023 року.

Власне, у кіберфутболу та кібербаскетболу є свої переваги: завжди грають топові команди, матчі проходять швидко, отже, не потрібно чекати на результат події аж 90 хвилин, як, скажімо, в реальному футболі.

«Звісно, коли відновляться реальні спортивні події, частка кіберфутболу в нас не буде 25%, але популярність збережеться. Багатьох, зокрема футбольні клуби, це змусить задуматися про створення свого складу команди з кіберспорту», – вважає Аліна Якіревич.

Зупиняючись на технологіях, цікавих букмекерським компаніям, експертка виділяє кілька. Скажімо, VR уже популярний у спорті. Наприклад, у «Формули 1» фактично є можливість показувати глядачу гонку, як її бачить сам гонщик. У NBA – додаток, який дає змогу бачити гру очима тренера. Для беттінгу такий продукт дуже цікавий, але наразі є доволі дорогим, тому фокус зосереджений на машинному зорі. Це допомагає краще зрозуміти, як саме завершиться матч, і розкласти його в цифровій площині – особливо актуально це, наприклад, для кіберспортивних дисциплін і настільного тенісу.

Формати на стику кіберспорту та реального спорту зараз дуже життєздатні – Аліна Якіревич

«Це те, що замінить скаутів, які раніше сиділи на стадіоні й відправляли букмекерам або агітаторам дані про події. Така технологія буде розвиватися, відповідно, букмекери зможуть отримати більше даних, а значить – більше швидких ставок і більше подій у лінії, точніші розрахунки, коефіцієнти тощо», – коментує представниця БК.

Ще один тренд – зміна звичок споживача, який уже в такій кількості не повернеться до наземних беттінг-клубів, тому БК варто приділити увагу своїм онлайн-продуктам, додаткам, CRM-системам і, можливо, переглянути бюджет діджитал-маркетингу, щоб зменшити витрати на онлайн-рекламу до відновлення топових спортивних змагань.

Нагадаємо, Олександр Кохановський пояснив, у чому особливості турнірних екосистем і вимоги до кіберспортивних дисциплін.

Читайте також: Про клієнтів наземного беттінгу після закінчення кризи

Читайте також: Букмекери мають уникати ситуацій, які формують їм негативний імідж – експерт

Ще більше цікавої інформації в зручному форматі: Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.

Коментарі:
Зараз читають
вгору