Науковці Бристольського університету дослідили вплив реклами азартних ігор на дітей та молодь. Виявилося, що для цієї вікової категорії, яка є дуже вразливою до негативного впливу азартних ігор, реклама гемблінгу є особливо привабливою.
Велика Британія ухвалила закон, який регулює азартні ігри, ще у 2005 році. За цей час в країні склалася ситуація, коли в гемблінг грають переважно молоді люди – від 16 до 35 років. Місцеві соціологи запевняють, що 55 тисяч дітей у віці 15 років та навіть молодші вже мають гральну залежність.
І хоча в державі діє правило, що маркетинг азартних ігор не має бути особливо привабливим для дітей та молоді, дослідники впевнені, що реклама переважно направлена на молоде покоління. Кафедра маркетингу Бристольського університету провела дослідження, щоб дізнатися, який вплив реклама в соцмережах має на юних британців. Про це вони повідомили на своєму сайті Bristol.ac.uk.
Так, вони опитали 210 дітей віком від 11 до 17 років. Також дізналися думку 222 респондентів, яким на той момент було від 18 до 24 років, а також опитали майже стільки ж дорослих від 25 до 78. Цікаво, що дослідження проводилося в онлайн-форматі. Під час опитування респондентам показували рекламу і за допомогою спеціальних пристроїв зчитували емоції, викликані рекламними роликами.
Дослідження показало, що понад 45% 11-17-річних та ще 72% 18-24-річних британців бачать рекламу гемблінгу в соцмережах щонайменше один раз на тиждень. А чверть дітей та більше ніж третина молоді сказали, що стикаються із нею щодня.
Загалом реклама азартних ігор набагато привабливіша для молоді, ніж для дорослих. Зокрема, 19 із 24 рекламних оголошень про гемблінг викликали більшу цікавість у молодих респондентів, ніж у старшого покоління. Ще 15 із 24 прикладів реклами стали причиною того, що у дітей та молоді з’явилися позитивні емоції (щастя, захват тощо), а у дорослих такі почуття викликали тільки сім роликів.
До речі, дорослі в чотири рази частіше, ніж молодь та діти, відчували негативний спектр емоцій – гнів, напругу, дистрес під час перегляду рекламних оголошень про азартні ігри.
Схожа ситуація склалася довкола реклами азартних ігор у кіберспорті – вона привабливіша для дітей та молоді, а дорослі радше відчувають негатив щодо неї під час кіберспортивних змагань.
Після аналізу даних соціологи Бристольського університету рекомендували заборонити всю рекламу гемблінгу у кіберспорті. Особливо тому, що більшість фанатів віртуальних ігор молодші за 30 років, а значить вразливіші до жорстких правил контент-маркетингу. Необхідно, щоб всі рекламні оголошення мали чітке маркування, що мають комерційний контент. Можливо, потрібно буде запровадити інші норми, але перед цим треба буде обов’язково провести опитування серед дітей та молоді, рекомендують науковці.
Додатково дослідники вимагають розширити визначення «молодь» в рекламних кодах – з 16-17 років до 16-24. Адже респонденти від 18 до 24 років вважають рекламу азартних ігор більш привабливою, ніж інші вікові групи. А саме ця вікова категорія є найуразливішою до гемблінгу.
Бристольські науковці також рекомендують компаніям, які працюють у соціальних мережах, використовувати відповідні інструменти для того, щоб люди бачили рекламу гемблінгу тільки після того, як підтвердять, що вони розпізнають контент як рекламу та хочуть її бачити.
Нагадаємо: експерт розповів, як працює додаток Дія в онлайн-казино.
Читайте також: Як заробляти на ставках
Читайте також: Рейтинг букмекерів