Українці відкриті для гемблінгу, і його аудиторія зростатиме у геометричній прогресії – Євген Крюков

03 Лютого 2022, 09:55

Українці відкриті для гемблінгу, і його аудиторія зростатиме у геометричній прогресії – Євген Крюков

Нашій редакції вдалося поспілкуватись ще з одним ліцензованим оператором онлайн-казино – Vulkan Casino. Його СМО Євген Крюков розповів про дослідження української аудиторії, отримання ліцензії та складнощі роботи на ринку. Окремо експерт зупинився на змінах у законодавстві та формуванні культури гри в країні.

Чому вирішили вийти на ринок України? Які фактори вплинули на ухвалення цього рішення?

Рішення про вихід на український ринок продиктовано кількома факторами. Насамперед тут вже сформувався інтерес аудиторії до онлайн-казино. У період за два роки до легалізації гемблінгу кількість запитів у пошукових системах на тему «онлайн-казино» зросла втричі. Аудиторія давно шукала, де грати.

У 2021 році ми провели дослідження з Nielsen, у межах якого опитали широку вибірку гравців у містах із населенням понад 100 тис. осіб. Виявилося, що 22% з них грає вже понад 3 роки, 20% – від 2 до 3 років. Це свідчить про те, що аудиторія була добре прогріта ще до відкриття легальних онлайн-казино. Різниця була лише в тому, що раніше ці люди не мали змоги грати безпечно.

Цікаво, що 43% опитаних почали грати після того, як побачили за грою своїх знайомих. Українці відкриті для гемблінгу, вони пробують такий вид дозвілля, і його аудиторія зростатиме у геометричній прогресії. У цьому контексті ключового значення набуває створення позитивного користувацького досвіду.

Українські гравці показали і гнучкість у переході до онлайну. 44% наших респондентів мали досвід гри в наземних казино. І вони охоче перейшли в онлайн. Безперечно, тут є й аудиторія, яка пам’ятає часи до 2009 року, коли азартні ігри в Україні ще не були під забороною.

Друга причина нашого виходу на ринок – його надзвичайно активне зростання. У 2021 році вже 51% населення планети регулярно грав у азартні ігри (за дослідженням Aruvian Research). Grand View Research прогнозують, що з 2021 по 2027 рік середньорічні темпи зростання індустрії становитимуть 11,5%. Ми впевнені, що Україна стане частиною цього глобального тренду.

Наскільки легко вам вдалося отримати ліцензію порівняно з іншими юрисдикціями?

Наша компанія вперше запустила Vulkan Casino UA у 2021 році, але українська ліцензія в нас перша. Сьогодні це єдине легальне казино під брендом «Вулкан» в Україні.

Сам процес отримання ліцензії не викликав особливих труднощів. Робота з КРАІЛ досить зрозуміло організована на кожному з етапів, тому нам не доводилося стикатися з якимись особливостями. Ми пройшли стандартний шлях реєстрації та успішно стартували.

Як минув перший рік роботи на українському ринку? З якими труднощами чи проблемами ви зіткнулися?

Ми отримали ліцензію у квітні 2021 року. Не минуло й року роботи, отже, ще рано казати про конкретні результати.

Якщо говорити про складнощі українського ринку, то однією із найсерйозніших можу назвати чорні казино. Вони не лише забирають частину ринку у ліцензованих операторів, а й негативно впливають на репутацію гральної індустрії: формують оманливі очікування за допомогою своєї реклами, використовують ігри сумнівних провайдерів, порушують порядок виплати виграшів. Це абсолютно нерегульована територія. У результаті легальні оператори можуть залишити ринок, програвши у нездоровій конкуренції чорним казино.

Разом із регулятором ми маємо привчати аудиторію до легальної гри, переводити користувачів на ліцензовані платформи. Це допоможе відповідальним операторам закріпитися на ринку та дасть змогу зняти наліт аморальності з цього виду дозвілля.

Є ще одна складність, яка помітно відбивається на рівні конверсії, – потреба верифікації користувачів. Найчастіше саме це зупиняє гравців, вони так і не доходять до гри. Важливо говорити про це з користувачами та пояснювати, що вони можуть спокійно передавати свої дані та бути впевненими щодо їхньої безпеки, адже діяльність Vulkan Casino та інших легальних операторів перебуває під контролем КРАІЛ і регулюється законами України.

На вашу думку, чи потрібно вносити зміни до ліцензійних умов або профільного законодавства?

Для нас важливо, щоб нарешті вирішили питання з податками. Ми дуже чекаємо на прийняття закону № 2713-д, який дасть змогу усім операторам працювати на прийнятних умовах.

Варто переглянути закон про рекламу і хоч трохи зрівняти гральний бізнес у його можливості розповісти про себе з іншими галузями. Я не говорю про те, щоб дозволити рекламу повсюди, але можна встановити ліміти на різні канали комунікації. Наприклад, можна було б дозволити розміщення на бордах у межах міста у кількості, наприклад, 15 штук на оператора. Нехай будуть окремі правила, які забороняють розміщувати таку рекламу біля шкіл чи дитячих садків. Але це потрібно обговорювати. Важливо не просто заборонити більшість видів реклами, а гнучко її регулювати.

Необхідно й виховувати у суспільстві усвідомленість споживання. Будь-який продукт і послуга, які ми використовуємо надмірно, все, від чого формується залежність, погано впливає на нас. Навіть спорт може бути небезпечним. Наприклад, деякі екстремальні види спорту можуть викликати звикання до постійного отримання адреналіну, і це також може бути небезпечним, якщо не ставитись до цього відповідально. Ми виступаємо за відповідальне споживання в усіх аспектах життя. Також і за збалансовану присутність грального бізнесу в рекламних каналах.

Які інструменти відповідальної гри ви запровадили? Як вважаєте, за допомогою яких заходів легальна індустрія може покращити репутацію бізнесу?

Ми виконуємо всі без винятку вимоги КРАІЛ щодо відповідальної гри. Для нас важливою є репутація та безпека наших користувачів, тому про опції тут навіть не йшлося.

Якщо говорити про репутацію гральної індустрії в цілому, то тут важливою є комплексна комунікаційна програма з каналами широкого охоплення, яка буде спрямована на покращення іміджу галузі. Необхідно давати аудиторії достовірну інформацію про гральний бізнес і розвінчувати міфи, які ширяться в суспільстві. І тут також важлива синергія операторів і регулятора.

Багато в чому репутація залежить від поведінки самих операторів. Якщо недобросовісні компанії, як і раніше, користуватимуться неуважністю та неусвідомленістю гравців, думка про індустрію погіршуватиметься. Важливо, щоб оператори вели чесну комунікацію та не розповідали, що казино – це легкий спосіб заробити гроші чи невинна розвага. Потрібно розуміти, що це ще один вид розваг. Так, це коштує грошей і дозволити собі таке дозвілля можуть не всі, але і казино – це не базова потреба. Щодо цього у Vulkan Casino принципово відкриті і чесні зі своїми клієнтами.

Щойно всі оператори почнуть працювати у межах законодавства, вести свій бізнес сумлінно, чесно говорити з гравцями, репутація грального бізнесу почне виправлятись. Звичайно, це не виключає постійної комунікації з боку онлайн-казино та КРАІЛ. Зараз ставлення людей до цієї індустрії дуже насторожене, тому щонайменша помилка може все погіршити.

Наскільки зручна для вас вимога щодо розміщення серверів операторів на території України?

Ми не бачимо тут жодних проблем і ставимося до цієї вимоги позитивно. Ми віримо, що така ініціатива регулятора стане стимулом розвитку галузі хмарних провайдерів в Україні.

Примітно, що в онлайн-сфері вже досить багато операторів. Завдяки чому плануєте конкурувати?

Ми багато працюємо над якістю сервісу, хочемо, щоб не лише на словах, але й на ділі користувачі могли виділити для себе переваги легендарного казино. Намагаємося, щоб атмосфера казино була доступна клієнтам, які обирають для себе онлайн-досвід.

Крім того, ми чесні зі своїми гравцями. Нам нема чого приховувати, тому що ми на 100% легальне онлайн-казино. Тому ми відкрито говоримо про свої переваги та опрацьовуємо недоліки, якщо такі з’являються.

І найважливіше – ми не будуємо ілюзій, що гра в одну мить змінить життя, подарує нереальний виграш і приведе до розкішного життя. Азартні ігри – це розвага з ризиками. Тому Vulkan Casino дотримується правил responsible gambling: гравець може встановити ліміти, заморозити обліковий запис на час або заблокувати його назавжди. Ми за те, щоб гра приносила задоволення, а не проблеми.

Як привчити українців до гри у легального оператора? Що може перешкоджати створенню культури гри?

Перше, що треба зробити, – закрити та покарати чорних операторів, які досі діють в Україні. Якщо цього не зробити, то у користувачів завжди буде ризик і спокуса грати там, де бізнес не регульований.

Друге – потрібно постійно роз’яснювати переваги гри у легальних операторів. Що онлайн-казино з ліцензією не можуть обдурити гравців і не виплатити кошти, оскільки фінансові звіти перевіряються регулятором азартних ігор. Що ігри, представлені на легальних сайтах, купуються у відомих в індустрії провайдерів – розробників, продукти яких отримують міжнародні ліцензії і проходять не один етап тестування за десятками критеріїв. І багато-багато іншого. Це велика систематична робота.

Зараз не вистачає профільних онлайн-ресурсів про гральну індустрію, які могли б правильно підтримувати чинних операторів із погляду їхньої медійності.

Нам дуже шкода, що наявні ресурси з великим охопленням слабо розвивають свою редполітику в цьому напрямі та вкрай рідко, знехотя публікують новини казино, їхні описи, інтерв’ю з експертами.

Це може бути пов’язане з тим, що медіа не до кінця розібралися в чинному законодавстві щодо грального бізнесу та вважають, що будь-яка згадка загрожує штрафами від держави. Та й розміщувати рекламу гемблінгу можна не на всіх ресурсах. Водночас редакційні матеріали про гральний бізнес можуть уберегти гравців від ризиків, пов’язаних із несумлінними операторами.

Розвитку культури гри перешкоджає все те, що ми вже оговорили. Це недосконале законодавство щодо податку на виграш, робота підпільних казино, недобросовісність деяких операторів і погана репутація галузі загалом.

Також варто зазначити, що для Vulkan Casino насамперед було важливо відмовитися від маніпуляцій. Ми відкрито говоримо про те, що таке казино, які ризики та наслідки можуть мати гравці за недотримання принципів відповідальної гри. Тому ми прагнемо змінити ставлення до індустрії, спираючись на чесність перед гравцями.

Читайте також: SEO-тренди на 2022 рік

Читайте також: Коли запрацює технічний регламент для сертифікації грального обладнання

Коментарі:
Зараз читають
вгору