Олександр Нечай: «Упродовж ще місяця-півтора наземний гральний сегмент не запуститься»

18 Лютого 2021, 09:20

Олександр Нечай: «Упродовж ще місяця-півтора наземний гральний сегмент не запуститься»

Український гральний ринок фактично почав працювати. Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей уже ухвалила перші позитивні рішення про видання ліцензій онлайн-казино. Також затверджені кілька дозволів для приміщень, де зможуть працювати гральні заклади. Очікуємо на перші ліцензії для наземних казино. І один із головних моментів, що є актуальним після проходження ліцензування, – працівники.

Оскільки в Україні в останні понад 10 років гемблінг працював у сірій зоні, чимало кваліфікованих співробітників виїхали за кордон. З ким починатимуть роботу наземні казино? Про це LoginCasino.com.ua розповів Олександр Нечай, представник Premier Gaming Management – керівної компанії, головна діяльність якої полягає в проєктуванні, управлінні й обслуговуванні грального бізнесу. Про те, яка ліцензія казино потрібна, читайте в окремому матеріалі.

Олександре, легалізація грального бізнесу в нашій країні спонукала низку співробітників казино повернутися в Україну. Наскільки велика їхня кількість і наскільки відповідає нинішнім потребам ринку?

Наразі ми маємо ще не до кінця запущений ринок. Чимало людей, які б хотіли брати в ньому участь, перейшли в режим очікування. Дати якусь реальну оцінку поки неможливо. Зараз ми можемо говорити тільки про тенденції.

Працівники дійсно повертаються. І чимало. Водночас ми не розуміємо, скільки наземних казино почне працювати найближчим часом. Приблизно п’ять готові запуститися практично одразу після того, як отримають ліцензії. Деякі зроблять рестарт того, що існувало понад десять років тому, інші говорять про часткове відкриття.

За нашими прогнозами, впродовж ще місяця-півтора наземний сегмент не запуститься.

Працівників, які заявляють, що готові повернутися до роботи в казино, і дійсно це зроблять, за нашою оцінкою, для старту достатньо. Однак це люди, які працювали в наземних казино ще до 2009 року. Чи влаштують вони працедавців – питання відкрите.

Наприклад, працівники повертаються з Грузії, але це не єдина країна, куди наші фахівці поїхали працювати. Зараз за кордоном чимало гральних закладів зачинено. І тому українські працівники не можуть ані працювати там, ані просто чекати, коли ситуація зміниться, оскільки потрібні гроші на життя. Так, вони повертаються в Україну, однак чимало з них очікують на відновлення роботи бізнесу, щоб знову поїхати за кордон.

Реально тих, хто повернувся зараз і залишиться в Україні, приблизно третина.

Ці працівники мають різний рівень підготовки і різний підхід до роботи. Скажіть, яким чином гральному закладу швидко створити з цих співробітників злагоджену команду (що так важливо, особливо для наземного казино)?

Зважаючи на відсутність системного навчання нових кадрів, казино формуватимуть основу команди з досвідчених співробітників, а далі відкриватимуть курси і навчатимуть нові молоді кадри. У гральному бізнесі є певна специфіка роботи команди, тому від базових позицій залежить не тільки якість наданих послуг, а й дохідність бізнесу. Відповідно, тих, хто тільки пройшов навчання, поступово залучатимуть до роботи в залі, а головне навантаження ляже на досвідчених співробітників.

У європейських країнах, наприклад, співробітникам казино присвоюють категорії, і вони отримують спеціальні сертифікати, які підтверджують їхній рівень. Такі документи котируються в різних закладах і дають змогу працювати на легальних ринках. Скажіть, до якої системи варто рухатися Україні?

Думаю, Україні ближча система, яка є на Сході, скажімо, в Макао. Там доволі суворий підхід. Діяльність персоналу має бути ліцензована. Якщо людина певний час не працювала в казино, то має також підтвердити свою ліцензію, коли захоче повернутися до грального закладу.

Крім того, тут існує єдина база всіх працівників, яку контролює центр із ліцензування. І в кожного працівника на бейджі зазначено код, що відповідає його ліцензії. Якщо цей код відсканувати, інформацію про працівника можна перевірити за базою.

У разі якщо на робоче місце раптом вийде співробітник без коду, на гральний заклад чекають чималі проблеми.

Вважаєте, в Україні буде саме така система?

Зазвичай Україні іде своїм шляхом. Однак вигадувати тут нічого не потрібно, а краще перейняти світовий досвід. Людям, котрі ухвалюватимуть остаточне рішення, можна підказати. Та чи реалізують вони ідеї і які саме, буде видно згодом.

На вашу думку, чи має регулятор брати в цьому участь?

У Мінпраці повинен бути створений відділ, який займатиметься саме персоналом. А далі все залежить від цілей і завдань – контролювати повністю постійно або частково і час від часу.

Як ви ставитеся до використання детектора брехні під час добору персоналу в гральний заклад?

Сам не проходив цю процедуру, але стикався з використанням детектора брехні в казино. Тут є чимало нюансів, зокрема законодавчих. Насправді, щоб відмовити потенційному працівнику на етапі співбесіди, для цього є достатньо інших інструментів. Детектор брехні та його показники в Україні законодавчо не врегульовані, тому немає законних підстав, щоб не брати людину після співбесіди саме на основі даних детектора брехні.

Думаю, щоб не втратити гарний персонал і не вкладати чималі кошти в таку перевірку, її можна застосовувати до працівників певних посад, зокрема менеджменту середньої ланки та топкерівників.

Крім того, варто враховувати й інший аспект: надавачі таких послуг точно захочуть продемонструвати, що ви недарма заплатили їм за перевірку. Відповідно, нададуть певну кількість дуже негативних результатів. І так можна залишитися без гарних фахівців.

Отже, здебільшого моє ставлення до детекторів брехні негативне. Є сенс у ньому тільки стосовно керівного складу.

Читайте також: Ера онлайну та два королі: огляд головних світових покерних турнірів 2020 року

Читайте також: Ліцензії, податки та боротьба з лудоманією: особливості ринку азартних ігор Румунії

Коментарі:
Зараз читають
вгору