Новачку у сфері PBN-мереж для початку потрібно знайти хороші домени

29 Вересня 2022, 17:25

Новачку у сфері PBN-мереж для початку потрібно знайти хороші домени

PBN-мережі останнім часом починають набирати дедалі більше популярності у сфері афіліатного маркетингу. Але разом із цим створення та керування такою сіткою досить комплексне та складне. Про шанси новачка у сфері, масштабування мереж, а також про безпеку та приховування PBN від пошуковиків та конкурентів нам розповів Євген Шестаков, засновник і власник PBNHeroes, а також автор каналу про PBN та дропи.

Які шанси новачка у сфері успішно побудувати PBN-сітку? З якими складнощами він зіткнеться?

Шанси є завжди. Якщо працювати і працювати, вони досить великі. Є вірогідність зробити сітку радше неправильною, ніж взагалі її не зробити. Перша проблема, з якою зіткнеться новачок, – це пошук доменів. Щороку конкуренція за домени тільки збільшується, і далі вона зростатиме. Тому що зараз 301 редиректи з дропів стали дуже популярними та ефективними. Так само можна сказати, що PBN – це такий собі мейнстрим у конкурентних нішах. Здебільшого просувають саме за допомогою цих методів, і зрозуміло, що за хороші домени люди боротимуться, особливо гемблінгові команди, які добре нагріли аукціони. З ними дуже важко конкурувати, бо вони мають великі бюджети.

Насамперед новачкові буде важко знайти хороші домени, відрізнити гарні домени від поганих і виграти в інших команд щось вартісне. Це перший вид труднощів. Другий стосується масового створення контенту, який би індексувався, а іноді й ранжувався. У цьому разі я б рекомендував звернутися до різних сервісів АI. Два топові – це Jasper AI і Rytr.ME. Останній для новачків буде бюджетнішим, тому що за умовні $30 можна отримати безлімітну кількість контенту, який можна генерувати, – на відміну від Jasper. Таким чином, дві основні проблеми – це домени та контент.

Як правильно масштабувати схему у PBN і коли варто почати це робити?

Будувати PBN потрібно в той момент, коли з’явилася думка про створення сайту. Щоб до того моменту, як буде створено сайт і залитий контент, вже була готова PBN під тематику і з неї можна було ставити якісь посилання. А масштабувати можна починати з моменту запуску сайту. Я рекомендував би готувати сітку з 20-30 доменів перед запуском будь-якого сайту.

Як правильно масштабувати? Насамперед потрібна команда. Слід розуміти, що добір доменів – річ трудомістка і часовитратна. Тут потрібно моніторити різні лістинги, і я рекомендую взяти одного старшого добирача, який прийматиме рішення про те, які домени цікаві, а які – ні, й одного-двох людей, які безпосередньо займатимуться покупкою, аукціонами тощо. Також знадобляться вебмайстри, які підніматимуть вебсайти, і контент-менеджери, відповідальні за виробництво контенту. Отже, треба збирати базову команду.

Якщо ж говорити про футпринти та інші речі, то потрібно використовувати максимально різні теми та shared-хостинги. Чому саме shared? Тому що робити свою інфраструктуру, особливо без досвіду, не варто й намагатися. Своя інфраструктура чи сервери тощо має сенс за наявності 100+ доменів. Навіть так, 100-200 доменів можна легко масштабувати на різних шеринг-хостингах у зв’язці з Cloudflare, щоб приховувати IP-адресу.

На яких ринках актуально розвивати сітку, а де немає сенсу морочитися та простіше купувати посилання?

Насамперед скажу, де точно не варто. Це вся територія країн СНД, я не став би робити сітки під Україну, Казахстан, Вірменію, Азербайджан та інші. Не рекомендую я ці регіони, тому що у них дуже сильно порізано посилальний вплив щодо Заходу, що не працює у Google. Я знаю людей, які роблять сітки у цих регіонах, але лише під казино та беттінг. Тобто в цих гео є сенс розвивати сітку лише під якісь суперконкурентні та грошові ніші. В іншому не потрібно, та й навіщо, якщо є біржі, де можна піти та купити.

Чи правда, що всю сітку можна зламати одним невдалим посиланням? Якщо так, то як цього уникнути?

Насамперед я не рекомендував би прокачувати сітки будь-якими автоматичними посиланнями на кшталт XRumer. Так, я знаю кількох хлопців, які мають чисту базу GSA, і в основному це article submissions, тобто посилання зі статей. Такий варіант можна використати, але дуже дозовано і не навалювати дуже багато. І зрозуміло, що всякий брут для прокачування використовувати теж не варто, рано чи пізно це заб’є домени сітки. Я бачив такі сітки під гемблу, які прокачані брутом дуже сильно. І зрозуміло, що ці мережі давно мертві, а частина – деіндексована.

Також у жодному разі не варто лінкувати сітку між собою. Простіше купити більше доменів та убезпечити свою мережу. Насправді є патенти Google у відкритому доступі, які так і називаються «Детекція PBN-мереж». Основний метод, за яким Google знаходить мережі, – це лінкування сайтів мережі між собою. Тому і потрібно утриматися від перелінкування сіток між собою, тоді все має бути добре.

Що краще: будувати сітку на дропах чи з новорегів? Які є плюси та мінуси у цих підходів?

Взагалі всі сітки будуються на дропах. Чому? Тому що там вже є посилання та ці домени можуть передавати вагу та інші корисні параметри. На новорегах є сенс будувати для диверсифікації, якщо вже є величезна мережа на сотні або тисячі доменів. Знаю одних хлопців, які будують на новорегах, але тут треба розуміти, що це команди з великими бюджетами, які можуть дозволити собі такі експерименти. Щоб будувати сітки на новорегах, має бути штат лінкбілдерів і своя величезна база з проставляння різних сабмітів, краудів і всього іншого, тобто ці домени однаково доведеться качати. А зі своєї сітки качати не можна, тому що все перелінкується і в результаті забаниться.

Тому такий варіант підійде тим, хто робить на новорегах просто з входженнями ключів казино до домену і так далі. Тобто – спочатку роблять із них мініпроєкти, з яких потім і лінкують.

Я б рекомендував робити все-таки на дропах чи аукціонах. Новорег це не для новачка, тому що швидкого ефекту вони не дадуть, відповідно, не вийде швидко відбити гроші, вкладені у проєкт.

На яких CMS піднімаєте PBN, чи є інструменти для автоматизації цього процесу? І як можна автоматизувати роботу з сіткою? Які інструменти рекомендуєте і чому?

Ми робимо практично все на WordPress, частину – на WebArchive, якщо про це просить клієнт. Чому WordPress? За статистикою, не пам’ятаю якого року, 36% сайтів у світі виготовлені на цій CMS. Тобто можна спокійно загубитись серед нормальних живих сайтів. Якщо робити щось на своїй самописній чи якійсь рідкісній CMS, то високий ризик, що Google це помітить, оскільки це буде неприродньо та підозріло щодо інших сайтів. Тому все робимо на WordPress, тут теж можна все грамотно урізноманітнити.

З приводу автоматизації, якщо мережа велика, то можна написати систему, ми використовуємо власну систему. Але для клієнтів ми не надаємо автоматизації, а просто робимо мережу такою, що потрібно натиснути одну кнопку і посилання вже ставиться. Для керування безліччю сайтів можна поставити штуки на кшталт MainWP. Я не те, що міг би сильно його рекомендувати, оскільки ми відразу зробили своє, тому такими сервісами сильно не користувалися. Також можна використовувати Zebroid для масового заливу контенту. Але одразу хочу застерегти від використання якихось систем, які встановлюють на сайт код, який буде видно Google – ID або шматок коду. Інакше Google може вважати це футпринтом і спалити мережу.

Якщо говорити про послуги, тобто CloudBoss тощо. Це саме PBN-сервіси, де все в одній коробці. Достатньо завантажити домен, а потім автоматично піднімається вебархів, заливається на хостинг, а хостинг бере $1 за домен на рік. Але тут треба розуміти, що це все-таки послуги PBN, які використовуються тільки під PBN. Умовно кажучи, на всіх цих IP-адресах висять тільки PBN і такі сервіси можуть створювати різні футпринти, тому рано чи пізно все забанить Google. Можна зробити швидко, абияк, підняти мережу з 20 доменів за півтора дні з такою автоматизацією. Але потрібно враховувати, що за це можна поплатитися не лише мережею, але й баном основного сайту.

Тому такі заточені під PNB сервіси на хвилі хайпу я б не використовував. Крім того, незрозуміло, як воно зроблено та що там під капотом. Сітка якось запустилася, але контролю над тим, як вона працює, може бути мало.

Які засоби приховування футпринтів використовуєте? Скільки доменів у середньому лежить на одному хостингу?

Перше, що ми використовуємо для приховання футпринтів, це різні команди. Наприклад, якщо будується мережа зі 100 доменів, то не можна все це взяти і віддати одному вебмайстру. Тому що так чи інакше він матиме один почерк. Йому зручніше користуватися якимись плагінами, йому зручніше верстати одним інструментом і таке інше. Краще роздробити та віддати на одну людину десять сайтів, щоб міксувати та уникнути сайтів під одну копірку.

Найпростіше для приховування футпринтів – зайти, поставити WordPress на хостинг, зайти до теми магазину. Наприклад, ми робимо сітку під вантажоперевезення. У магазині прямо вводимо «moving/вантажоперевезення», після чого видасть багато тем, які неодноразово використовувалися. Можна брати безкоштовні та популярні варіанти та для кожного нового сайту використовувати нову тему. Умовно, потрібно знайти 100 безкоштовних тем, це дуже легко, але також бажано, щоб в межах однієї мережі ці теми не повторювалися. А якщо вони повторюються, то потрібно намагатися робити їх різними: поставити інші плагіни, змінити розташування блоків або зробити сайт іншого типу. Таким чином вдасться уникнути футпринтів. Потрібно дати людині творчість робити, як вона хоче. Зрозуміло, що потрібно поставити різні технічні речі в ТЗ, але в напрямі зовнішнього вигляду вебсайту нехай вебмайстер робить так, як йому подобається. І в більшості випадків це буде красиво та по-різному. Одна людина зробить по-своєму, як і друга. І дуже мала ймовірність, що ці два результати будуть схожі.

Скільки сторінок у середньому робите на PBN і чи є сенс робити багатосторінкові сайти?

Ми загалом робимо п’ять-сім статей на сайті. Багатосторінкові сайти має сенс робити, але все залежить від ситуації. Наприклад, ми взяли дроп, залили на нього гемблу і такий сайт влетів і влучив в топ-50 чи топ-30. Такий сайт потрібно розвивати, додавати туди більше сторінок. Зрозуміло, що він виключається з мережі і далі працює як «money site».

У таких випадках є сенс у великій кількості сторінок, а так – випадково кудись додавати сторінку раз на місяць – ні, ми так не робимо. Воно й так добре працює.

Де зазвичай розміщуєте посилання: на головній сторінці чи на внутрішніх, у якому відсотковому співвідношенні?

Тут все залежить від ТЗ клієнта, де він показує, як хоче розміщуватись. На мій особистий досвід, як я ставлю на свої сайти, то я завжди намагаюся поставити посилання на головній сторінці. Тому що якщо подивитися, як живуть сайти в «дикій природі», то у більшості сайтів 80% посилального матеріалу йде на головну сторінку. Відповідно, там найбільше ваги, яку можна передати.

Але треба розуміти, що якщо з PBN ставляться лише головні сторінки, то потрібно розбавляти масу посилань посиланнями з внутрішніх сторінок, щоб не створювати футпринт. Потрібно купити outrich, зробити article submissions, щоб посилання були із внутрішніх сторінок. Не можна купувати лише «обличчя», навіть ті, хто купує «обличчя» на добрих сайтах, купують не лише головні сторінки. Оскільки головна сторінка хорошого сайту нічим не відрізняється від такого ж посилання з головної гарної PBN-сітки.

На своїх сайтах я намагаюся ставити посилання лише на головних сторінках із PBN, але розбавляю внутрішніми сторінками з інших джерел.

Як конкурент може спалити сітку і потім завалити? Як цього уникнути?

Спалити сітку можна, якщо вона взагалі не закрита і не захована. Таку сітку можна знайти через аналізатори на кшталт Ahrefs.

Що конкурент може зробити із такою сіткою? Ну, поскаржитися в Google, якщо він, звичайно, знає спеціальну форму для абузів. Але, на мій досвід, такий спосіб не сильно працює. Скидання абузів на сітку іноді працює, що погано, але не так, що все й одразу забаниться. У такому разі це було б надто просто, і всі полювали б за чужими мережами та абузили їх.

Також на сітку можуть зробити DDoS-атаку, якщо PBN лежить на слабкому хостингу без належного захисту. У такому разі сайт не віддаватиме код 200, прийде бот Google і побачить, що не може отримати це посилання, воно більше не впливатиме на просування сайту. Як результат – позиції сайту, що просувається, падають.

Можуть прокачати сітку ломом. Якщо використовувати Xrumer або GSA, то, найімовірніше, нічого не станеться. А ось якщо використовувати лом, то можна досить сильно нашкодити сітці, яка може почати гірше працювати або стане токсичною.

Тут ще додається окрема проблема – на мережі дуже важко робити Disavow. Сайти доведеться додавати через консоль, а це накладає великі ризики. Це також може бути проблематично, якщо мережа велика, а її всю полили ломом. Я особисто не додаю сайти до мережі через консоль, оскільки вважаю, що це великі ризики – самостійно показувати Google, що це мережа сайтів.

Знайти мережу можуть також через якісь непопулярні послуги аналізу посилань, від яких конкурент не закрився просто через незнання про існування сервісу. Наприклад, є такий сервіс Pulno, від нього мало хто закривається, база у нього менша, ніж у Ahrefs, але через нього часто можна знайти щось цікаве. Раніше був ще BackLink Shitter, але зараз його закрили.

Захиститись можна через закриття Htaccess. Є цілий перелік ботів, від яких потрібно закривати сайт.

Які сервіси та фільтри ви використовуєте для пошуку дропів під гемблінг-проєкти? Яка середня вартість такого домену?

Почнемо з того, що під гемблінг дропів немає і їх не буває у природі. Якщо таке і можливо, отже, будуть аукціони на тисячі доларів, оскільки такі дропи гемблінг-команди та їхні добирачі не пропускають і за них починається справжня війна. І буде вона або на аукціоні, або на бекордері, який 100% буде зайнятий кількома командами, тож дроп однаково піде на аукціон. І така боротьба буде, оскільки гемблінг-сайт, який був у топі і трохи впав, є готовим активом, а його вартість можна буде відбити досить швидко.

Тому під гемблінг беруть різні тематики. На сайті змінюється тематика, пишеться «Гемблінг» – і PBN під гемблу готове. Тематику потрібно міняти грамотно, щоб вона трохи належала до старої і її потрібно підлаштовувати під тему казино. Але часто можна просто взяти і все одразу замінити.

Для новачків у цій сфері тут основним стане сервіс Sponzilla. Це універсальний комбайн, де можна знайти купу всього, будь-які лістинги і таке інше. Але щоб сервіс показував дані Ahrefs, туди потрібно вставляти свій API-ключ Ahrefs.

За фільтрами я назву мінімальні. Це за Majestic CF і TF від п’яти, dofollow-доменів не менше 20. Все що менше, взагалі недоцільно розглядати. Я знаю майстрів, які беруть менше, але мій психологічний мінімум – це 20 dofollow-доменів. І мінімум на п’ять із них посилання мають бути з контенту, а не просто якісь сабміти. І до списку цих доменів не входять математичні аналізатори, які звідкись полізли останнім часом. І зрозуміло, що потрібні всі фільтри антиспаму: ніяких спамних анкорів в анкорлисті, сірих і чорних тематик і відсутність таких тематик у вебархіві. Так само неприпустимі китайські та азіатські анкори та вебархіви.

Друге – це expireddomans.net, цей сервіс за інтерфейсом гірший за перший, але там є цікаві зрізи за реєстраторами та регіональними доменами.

Дайте, будь ласка, кілька порад, які здаються очевидними, але про це постійно всі забувають, зокрема профі.

Якщо дати базову пораду, про яку забувають профі, то не забувайте закривати свої сітки. Ми нещодавно знайшли за Німеччиною та Францією величезні незакриті мережі. Це була мережа людей, які працюють у дуже грошовій ніші, оскільки їхні проєкти стоять топ-1 за дуже крутими запитами. Але чомусь вони не сховали частину своєї мережі. Найімовірніше, це помилка вебмайстра-новачка в команді, він просто забув залити Htacсess. Через такі помилки ми багато про них дізналися, подивилися, як вони все роблять і лінкують, просто тому, що ми знайшли частину мережі. Не закривати мережу і є головною помилкою.

Ще одна порада – не лінуйтеся дивитися лістинги «expired» і «close outs». Там іноді можна знайти щось пристойне, не обов’язково грати аукціони та бекордери. На цих лістингах також бувають пристойні домени за ціною реєстрації.

Читайте також: Що відбувається у сфері нелегального бізнесу з початку вторгнення

Читайте також: Чому довелося навчитися готельно-туристичній сфері під час війни

Коментарі:
Зараз читають
вгору