Ліґа Клавіна: «Закон про відмивання коштів прямо не пов’язаний з ринком азартних ігор Латвії»

06 Квітня 2021, 11:03

Ліґа Клавіна: «Закон про відмивання коштів прямо не пов’язаний з ринком азартних ігор Латвії»

Минулого року в Латвії почали оновлення законодавства про запобігання відмиванню грошей. На якій стадії законопроєкт, як він вплине на гральну та криптоіндустрію Латвії та коли економіка країни відновиться після коронавірусу – в інтерв’ю LoginCasino.com.ua розповіла Ліґа Клавіна, заступниця міністра фінансів Латвії.

Розкажіть більше про зміни до законодавства, ініційовані Міністерством фінансів Латвії, які впроваджують спрощену систему звітності про підозрілі банківські операції. Що вони дадуть на практиці та які переваги забезпечать для економіки?

Зміни до законів про відмивання коштів і фінансування тероризму в частині щодо звітності про підозрілі операції стосуються низки головних аспектів.

По-перше, плануємо суттєво змінити чинну систему звітності щодо подання інформації до латвійської податкової. У 2019 році податкова Латвії уклала угоду з Управлінням ООН із наркотиків і злочинності (UNODC) про впровадження в Латвії законів, що стосуються відмивання коштів.

Заміна теперішньої системи звітування відповідно до міжнародної практики – це не лише питання забезпечення цілісності даних, безпеки та конфіденційності, але також частина процесу уніфікації стандартів латвійської податкової з міжнародними стандартами.

По-друге, у планах переглянути систему звітування про підозрілі операції й у сфері податкових питань. Зараз нормативна база зобов'язує осіб подавати звіти щодо підозрілих операцій у сфері оподаткування як до Державної служби доходів, так і до Служби фінансової розвідки.

Встановлення згаданої системи створить суттєве полегшення для суб’єктів оподаткування шляхом впровадження технічних рішень. Тому інформацію про підозрілі податкові операції можна буде подавати єдиним каналом – шляхом подання звіту про підозрілі податкові операції до Державної служби доходів, а вже ми негайно направлятимемо його до Служби фінансової розвідки.

Нова система звітування зменшує адміністративне навантаження на державні органи та суб’єкти оподаткування, а також підвищує функціональність та ефективність систем звітності, впроваджуючи досконаліші ІТ-засоби.

Чи є ці зміни реакцією на минулорічний скандал з відмиванням грошей через гральний бізнес Латвії? Чи можете ви розповісти нам більше про це розслідування та про те, які ще наслідки воно мало для азартних ігор у вашій країні?

Загалом законопроєкт ініціює Міністерство фінансів у сфері протидії відмиванню коштів і фінансуванню тероризму, а законодавча пропозиція безпосередньо не пов'язана з будь-якими подіями в минулому. Міністерство фінансів не має жодної інформації щодо конкретних випадків злочинності в секторі азартних ігор, окрім тієї, про яку ви згадали. Тобто підозри на вчинення злочинів, опубліковані в 2020 році відповідно до розслідування латвійської податкової. Сьогодні цією справою займаються правоохоронні органи. Хоча так, інформація про конкретні випадки злочинності підкреслювала необхідність застосовувати більш жорсткі заходи моніторингу та нагляду до конкретних операторів азартних ігор та видів азартних операцій.

Законопроєкт також передбачає умови для розробки систематизованого та структурованого рішення – спільного інструменту дослідження клієнтів і встановлення ступеня ризику роботи з ними.

Тепер суб’єкти законодавства (серед них і криптофірми, й оператори азартних ігор) зможуть легше обмінюватись інформацією про клієнтів.

Оскільки законопроєкт все ще перебуває між читаннями в парламенті та обговорюється, кінцевих положень поки немає.

Якщо закон ухвалять у теперішній редакції, чи вплинуть ці поправки безпосередньо на роботу операторів азартних ігор?

Як вже було згадано, загалом законопроєкт був розроблений для протидії відмиванню грошей і фінансуванню тероризму. Саме тому безпосереднього зв’язку зі змінами в роботі операторів через закон немає.

Скажіть, будь ласка, наскільки серйозно впали доходи латвійського державного бюджету від азартних ігор за минулий рік з урахуванням карантинних заходів і як ви оцінюєте наслідки пандемії для всієї економіки вашої країни?

З огляду на пандемію COVID-19 наземні гральні заклади (казино, ігрові зали та букмекерські пункти) в Латвії були закриті в період з 22 березня до 9 червня 2020 року. Також пізніше – з 9 листопада 2020 року. І, згідно з поточними даними, таке обмеження в їхній роботі діятиме до 6 квітня 2021 року. Крім того, навіть діяльність операторів азартних онлайн-ігор була обмежена з 8 квітня до 9 червня 2020 року.

Тому обіг латвійських гемблінг-компаній у 2020 році становив близько €166,894 млн, що на 51,4% менше, якщо порівняти з 2019 роком, коли цей показник досягнув €324,347 млн.

Скажіть, будь ласка, чи спричинить законопроєкт зміну алгоритмів роботи криптофірм?

Постачальники послуг віртуальної валюти (криптоактивів) є суб’єктами законодавства, яке передбачає протидію відмиванню грошей ще з листопада 2017 року. З оновленням цих норм конкретних змін у їхній роботі не буде.

Які очікування у Міністерства фінансів країни на наступний рік? Чи зможе Латвія швидко повернутися до звичних високих економічних показників?

Плануємо, що зростання ВВП буде повільнішим у 2022 та 2023 роках. Середньомісячна заробітна плата поступово збільшуватиметься, проте і темпи зростання безробіття можуть дещо пришвидшитись.

Темпи відновлення економіки тісно пов'язані зі своєчасними заходами для запобігання пандемії.

Читайте також: Доходи грального бізнесу Латвії у 2020 році впали на 48%

Читайте також: Легалізація грального бізнесу

Коментарі:
Зараз читають
вгору