Коли ринок скорочував співробітників, ми зробили фокус на швидкому виході з кризи – CEО Cosmolot

06 Липня 2022, 16:39

Коли ринок скорочував співробітників, ми зробили фокус на швидкому виході з кризи – CEО Cosmolot

Наше видання продовжує серію інтерв’ю з вітчизняними ліцензіатами на тему того, як їм вдалося адаптувати свій бізнес та продовжити діяльність в умовах війни. Цього разу свої коментарі надав CEО Cosmolot Сергій Потапов. Він розповів про кроки, до яких вдалася компанія на початку війни, активність клієнтів та допомогу, яку оператор надає Україні та Збройним силам.

Розкажіть, будь ласка, з якими викликами ви зіштовхнулися через війну? На які кроки довелося піти для оптимізації робочих процесів, ресурсів та адаптації до діяльності за нових умов?

З початком повномасштабного вторгнення нашим головним викликом стала безпека команди. Авжеж, ми розглядали різні варіанти розвитку ситуації, але ранок 24-го все одно став шоком для кожного. У перші дні війни ми зробили додаткові виплати співробітникам та дали час на пошук безпечного місця. Тімліди постійно тримали зв’язок із командами, ми знали місце перебування та ситуацію кожного працівника. Повернутись до роботи вирішили, лише коли всі наші люди були у відносному спокої.

Весь цей час роботу виконували ті, хто вже мав можливість працювати. Люди самостійно пропонували допомогу, брали завдання інших колег та показали себе як справжні командні гравці. Ми за це неймовірно вдячні. За два тижні компанія відновила операційні процеси, тож зараз Cosmolot працює у звичному форматі. Досвід із ковідом посприяв швидкий адаптації: команда звикла до віддаленої роботи, тому швидко повернулась до своїх завдань.

Наскільки змінилася активність клієнтів за час війни? Чи помічаєте ви тенденцію до її відновлення/зниження?

24 лютого показники сайту впали десь в п’ять разів – подібна ситуація була на всьому ринку. Ми розуміли, наскільки неетично пропонувати розваги, коли у всій країні чутно вибухи. Але саме клієнти дали нам зрозуміти, що прагнуть відпочинку. Cosmolot швидко відновив виплати, служба підтримки цілодобово допомагала клієнтам виводити кошти з рахунків. На сайті з’явилися посилання на благодійні фонди та офіційні новини.

Щойно шоковий період спав, ми поновили комунікацію та адаптували її під воєнний час. Cosmolot говорить із клієнтами про благодійність, спільні цінності, важливість згуртованості та емоційного стану. Ми отримуємо багато позитивних відгуків: виявилось, що гравцям потрібно було відпочити від інформаційного потоку, і наш сервіс у цьому допоміг. Cosmolot першим на ринку розпочав своє відновлення, продовжує поточну діяльність та має на меті якнайшвидше повернутися до довоєнних показників.

Чи берете ви участь у благодійних заходах? Якщо так, то наскільки активно ваша компанія нині допомагає ЗСУ та державі загалом?

Ми регулярно допомагаємо ЗСУ та розмовляємо з клієнтами про благодійність, мотивуючи їх долучатися. Ще на початку лютого Cosmolot перерахував 500 тис. грн на підтримку армії та ще пів мільйона після вторгнення. Зараз загальний бюджет нашої матеріальної допомоги майже 4 млн грн. Крім того, ми закуповуємо обладнання для фронту: дрони, тепловізори, рації та інші необхідні речі для наших бійців. За це Cosmolot отримав подяку від Міністерства оборони України та золоту пам’ятну відзнаку 74-го розвідувального батальйону за допомогу фронту.

Нещодавно Cosmolot запустив проєкт «Палимо вату» разом із фондом «Повернись живим» – інтерактивну платформу для донатів на військову амуніцію. Таким чином ми залучаємо до благодійності наших гравців.

Окремо ми виділяємо ресурси під внутрішні ініціативи, коли співробітники волонтерять чи збирають допомогу знайомим бійцям. Разом із командою ми зібрали 120 тис. грн нашому колезі, що відшиває плитоноски, закуповує бронежилети та тактичне спорядження для воїнів ЗСУ, а також допомагає постраждалим родинам із дітьми у Київській області. Хлопці з команди Customer Service передають на фронт бензопили та технічні комплектувальні. Також ми підтримуємо декілька ТРО та батальйонів. І це тільки деякі приклади внутрішнього волонтерства співробітників компанії, насправді їх набагато більше.

Але не менш важливою допомогою країні ми вважаємо продовження роботи. Cosmolot сплачує податки, створює робочі місця та розвиває економіку. Лише сплативши ліцензію за другий рік, ми принесли до бюджету 23,4 млн грн.

Які найголовніші складнощі роботи під час війни ви можете виділити?

Компанія намагалась мінімізувати фізичні, технічні та людські ризики. Напевно, тому змогла так швидко повернутись до звичних операційних процесів. До того ж ми онлайн-бізнес, якому не треба, наприклад, перебудовувати процес виробництва чи логістику.

Найголовнішою метою та водночас і складністю є спокій нашої команди. Ми робимо все, щоб дати людям відчуття безпеки та стабільності. Частково це виявляється у матеріальній підтримці, частково – в психологічній. З командами працюють три психологи – кожен співробітник може анонімно звернутися до спеціаліста та отримати професійну допомогу.

Зараз Cosmolot адаптувався до воєнної реальності. У нас є великі плани, тож ми починаємо стандартну щоденну роботу. Після відновлення та росту треба зберегти прогрес, а це прямо залежить від емоційного та фізичного стану співробітників. Тому наразі уся наша увага та дії спрямовані на збереження добробуту та worklife balance співробітників.

На які кроки компанії довелося піти, щоб зберегти операційну діяльність та більшу частину робочих місць?

Коли весь ринок скорочував співробітників, ми зробили фокус на швидкому виході з кризи. Ми порізали усі некритичні кости, почали комунікацію з клієнтами та відновлення бізнесу. Це дало змогу повністю зберегти команду, стабільні виплати заробітної платні та створити підтримку у разі релокації.

Приблизно 20% команди перебуває закордоном, але це не впливає на ефективність компанії. Зараз ми маємо нові продуктові завдання та посилюємо команду новими гравцями. Компанія ставить нові цілі, створює нові проєкти та не зупиняється.

З ваших спостережень, у якому стані зараз перебуває гральний ринок країни?

Війна вплинула на розвиток не лише азартних ігор, а й всієї розважальної індустрії. Бізнес потребує часу на адаптацію. Старі стратегії розвитку вже не працюють, компанії мають шукати нові форми взаємодії з ринком та користувачами.

Робити якісь точні прогнози все ще неможливо, бо в Україні продовжується війна. Тому головне завдання кожного бізнесу зараз – направити максимум ресурсів для підтримки економіки, армії та людей.

Чи плануєте відкривати офіс за кордоном чи робити релокейт до інших регіонів України?

Взимку ми розглядали різні варіанти розвитку подій та відкрили офіс на заході країни. На початку березня компанія запропонувала команді можливість релокейту за кордон, але ця ідея не прижилась. Зараз деякі співробітники вже повертаються до київського офісу за своїм бажанням, хоча ми все ще офіційно не виводили команду в офіс і наразі таких планів не маємо.

Які у вас плани на найближче майбутнє? Чи були якісь проєкти, реалізацію яких ви перенесли на післявоєнний час?

Для кожного українського бізнесу зараз важливо продовжувати рух. Не зупинятися, не чекати кращого часу, а розвивати свою галузь та підтримувати економіку країни. Cosmolot вчиться будувати роботу у нових реаліях. Ми заново вивчаємо ринок, заново знайомимося з гравцями та тримаємо руку на пульсі суспільних настроїв.

Крім того, ми продовжуємо розвивати cosmolot.ua, адаптувати його під сучасні реалії та створюємо новий проєкт. Поки це все плани і ідеї, щойно реалізуємо, то залюбки розкажу більше.

Читайте також: КРАІЛ розпустила Консультаційно-експертну раду

Читайте також: Як PokerMatch відключив доступ гравцям з рф та повернув довоєнні показники

Коментарі:
Зараз читають
вгору