Український Caer-Sidi-стартап навчився створювати сплав двох світів і випускати фіджитал-продукти. Власник компанії Павло Шлапак розповів Login Casino UA, чому вони вирішили створювати візитівки з вбудованими NFC-мітками та які переваги вони можуть надати своїм власникам. Більше новин про українську ІТ-індустрію читайте на нашому сайті.
Ви говорите, що створюєте фіджитал-продукти. Що це таке і які переваги порівняно з діджиталом?
Так, останнім часом усе більше набирають популярності так звані фіджитал-продукти. Тобто це продукти, в яких є як фізична складова, так і якийсь діджитал-контент, тісно пов’язаний із цим продуктом. Саме за цим стоїть майбутнє. Наприклад, у компанії Nike за 2020 маркетинговий рік – з травня 2019-го до травня 2021 року – прибуток виріс на 196%. Це один із найуспішніших періодів за всю її історію. І це попри те, що у світі бізнес швидше втрачав через пандемію коронавірусу. Такого результату бренд досяг завдяки тому, що прийняв нову стратегію Consumer Direct Acceleration. Її суть полягає в тому, щоб постійно бути на зв’язку з клієнтом. А також не розділяти фізичний та цифровий ритейл – навпаки, компанія об’єднала physical і digital experience у магазинах. Тобто людина приходить до реального магазину і там отримує digital experience через Augmented Reality (доповнена реальність).
Також є інший тренд, який також підтверджує той факт, що фізичні та віртуальні світи тяжіють до того, щоб стати одним цілим. Так, Facebook заявила, що майбутнє компанії – у створенні meta-всесвіту, де об’єднають обидва світи у певний сплав.
У нас же цей принцип вилився у створення фізичної картки, яка має цифровий компонент. Коли клієнт притискає її до свого смартфона, відкривається певний контент. Цей контент заклав у картку бренд, який власне і подарував її своєму клієнту. Можна вважати, що це корпоративний сувенір або віртуальна візитівка, де зберігаються контакти компанії та ще ексклюзивний контент від самого бренду.
Розповім на прикладі картки, яку ми робили для одного міжнародного інституту. Вони всім своїм слухачам роздавали welcome gift у вигляді такої картки. На ній було збережено контакти самого учня, певна реклама закладу, і ще картка надає доступ до деяких матеріалів для навчання, контактів адміністраторів груп інституту, а також доступ до електронної бібліотеки. Тобто в одному зручному форматі слухач цього інституту отримує багато цифрових можливостей, які швидко з’являються у смартфоні, коли це необхідно. А загалом на картку можна додати все, що тільки клієнт захоче.
Чому саме картка? Зараз всюди ліплять QR-коди, щоб у такий спосіб залишити свій контакт. Чи так не зручніше?
Не обов’язково, щоб це була картка. Можна з такими ж функціями зробити наклейку на телефон, стікер чи той же QR-код на якомусь носієві. Проте, як показує практика, людям більш прийнятний ось такий формат. Вони досі хочуть мати фізичний об’єкт, а не закладку десь у браузері чи збережене посилання у чаті. І коли треба, можна швидко витягти візитівку з гаманця та прикласти до телефону, а не копирсатися у пошті, електронному нотатнику чи ще десь у пошуках потрібної інформації.
До того ж, коли ви вручаєте таку картку, то робите певний ритуал, до якого звикло людство. Сама картка може позиціонувати свого власника, а клієнт у цей момент відчуває, що стає учасником якогось закритого клубу, його обрано. Зрештою, візитівку зручно покласти до кишені та дістати у разі потреби. Саме тому є запит на такі металеві, бамбукові картки або з інших матеріалів.
Плюс, з погляду інструменту, ця картка може сама писати «фолоу-апи» на відміну від того ж QR-коду, може просувати продукт, сама покаже ваш товар чи послугу, прейскурант тощо. А ще у неї є гарна конкурентна перевага серед суто цифрових сервісів. Це те, що вона має фізичне втілення, яке може привернути увагу користувача.
А чи можна з часом ту ж саму картку, яку отримав клієнт, дистанційно перепрошивати, щоб надавати більше бонусів чи відкривати більше можливостей? Чи треба випускати нову?
Можна керувати начинкою картки з відстані у будь-який час, і для цього не треба знову зустрічатися з власником картки. Завдяки гнучкості діджитал-компоненту один і той самий фізичний об’єкт може мати різний контент усередині.
Продемонструю на прикладі. Для одного оператора казино в Україні ми розробляли такий фіджитал-продукт у вигляді фішки. Коли людина отримувала її та вперше торкалася свого смартфона, на фішці активувалися певні бонуси. Але замовник не хотів, щоб ця фішка стала одноразовою і її викинули після того, як скористаються бонусами. Тому щотижня на сайті, до якого давала доступ фішка, відбувалися нові розіграші. Також можна по-різному наповнювати іншим контентом такі фішки чи картки. Власнику тієї ж футболки, який вболіває за певну кіберкоманду, можна було б надавати якийсь VIP-статус, наприклад за його прихильність. Взагалі можливостей безліч, компанія, що замовляє такі фіджитал-об’єкти, потім може керувати та змінювати начинку, як тільки дозволить фантазія. А клієнт, маючи таку картку, отримує фактично ключ у світ цифрових розваг.
Чи можна зробити так, щоб ця фіджитал-картка була запароленою, щоб більше ніхто, окрім власника, не зміг користуватися нею?
Звичайно, у нас є продукти із закритим контентом. По суті, одне й те ж посилання для власника має один вигляд, а для інших користувачів там все буде інакше. Наприклад, звичайний користувач побачить на картці інформацію про те, що вона належить такій-то людині, а от вже її господар зможе скористатися закритими даними, які доступні тільки йому. Завдяки цьому продукт виходить з дуже високою персоналізацією.
Ми з однією компанією проговорювали можливість, щоб на цю картку приходили різні квитки чи запрошення на івенти. Таким самим чином можна надсилати промокоди тощо. Тобто не треба реєструватися чи надсилати листи. Це зручно, адже діджитал-канали зараз дуже заспамлені. Ось чому, за багатьма прогнозами, фіджитал-продукти будуть дедалі популярнішими за суто фізичні чи суто цифрові разом узяті. Адже фіджитал усуває недоліки обох видів і бере тільки найкраще з фізичного та віртуального контентів.
Здається, таку розробку може створити для свого сайту будь-який ІТ-фахівець. Чим же ваш продукт унікальний?
Так, напевно, можуть повторити. Але це обійдеться їм у чималеньку суму. А у нас вже є готовий продукт, яким ви можете керувати, як вам заманеться. Можна зробити так, щоб кожна така картка мала свій унікальний сайт зі своїм унікальним контентом, щоб кожен ваш клієнт отримав саме те, чого він потребує.
Ми надаємо чудову точку для комунікації та нагоду постійно бути в полі зору клієнта, а також можливість, щоб компанія з докладанням мінімуму зусиль могла надати користувачам новий фан-контент, який може постійно оновлюватися.
Такі продукти дають змогу збирати аналітику про свого клієнта – де він буває, з ким контактує тощо. І це ще одна перевага, адже люди в цифровому та фізичному світі обирають для спілкування різне оточення. І коли ми пропонуємо користувачеві такий фіджитал-об’єкт, то отримуємо також аналітику з картки: з ким користувач спілкується у реальному вимірі, які блоки картки продивлявся тощо. Але водночас не порушуємо конфіденційності. Про це дуже важко дізнатися цифровими методами. Це відбувається так: клієнт торкається фіджитал-візитівкою свого смартфона та відкривається сторінка, яка використовує Google-аналітику чи інші схожі інструменти. Відповідно, бренд, який дав людині цю візитівку, дізнається, з ким вона поділилась цією карткою – без персональних даних, а просто загальна інформація про аудиторію. Це абсолютно новий канал отримання трафіку, коли самі користувачі з реального світу залучають нових клієнтів.
Чи є якісь інші застосування вашого продукту?
Звичайно. Наприклад, у плані NFT, яку ми розглядаємо у перспективі. У NFT є одна проблема –можна заплатити мільйони доларів за це, а на стіну в кабінеті нічого повісити. Наприклад, можна купити 3D-зображення якоїсь відомої картини, тоді замовити картку чи фігурку, в яку буде вмонтований NFT-tec з унікальним ідентифікатором. До цього чипу у фігурці буде прив’язаний унікальний контент, який відсутній в Інтернеті. Скажімо, художник міг би розповісти про те, як працював над картиною, яку ви купили. І, власне, через чип у фігурці можна буде перейти на той NFT, що містить куплене зображення картини.
Такий кейс дає можливість об’єднати віртуальний та фізичний світи, можна буде похвалитися перед друзями і можна швидко відтворити зображення чи вміст, який зберігається у NFT. Таким чином можна зберегти якісь важливі моменти чи спогади вашого життя.
Яка галузь чи сфера бізнесу виявилася більш відкритою для такого ноу-хау, де не треба було б пояснювати переваги фіджитал-продуктів?
Першими продуктами, які ми робили, були продукти для гемблінгу. Це було у 2019 році, коли ще було доволі мало носіїв-зчитувачів, а представники з традиційних сфер бізнесу не були готові розбиратися у чомусь новому. Зараз коронакриза дуже сильно просунула людей та й загалом різні сфери бізнесу в розумінні, що необхідно переходити на діджитал-контакти. Але тоді максимально відкритою до будь-яких нововведень була гемблінгова галузь.
Наприклад, ми розробляли для однієї компанії футболки зі спеціальними нашивками, які були персоналізовані для кожного клієнта. Картка тут трансформувалася вже у нашивку, і коли клієнт торкався її телефоном, потрапляв не просто на сайт, а на сторінку компанії зі спеціальними пропозиціями та бонусами, які були доступні саме власнику футболки. Ми вже були на стадії демоверсії продукту, але, на жаль, початок пандемії COVID-19 все скасував.
Через те що вірус вніс корективи майже у всі аспекти життя, нам також довелося перенести проєкт, над яким ми працювали для однієї української кіберспортивної команди. Їм також дуже сподобався кейс із футболками з NFC-чипами. Компанія планувала запропонувати фанатам купити футболку, а на кіберспортивних подіях можна було б активувати чип, на який «прошивалася» вся необхідна інформація про ту чи іншу команду. Ця футболка була також персоналізована, могла у будь-який час надати фанату всі необхідні дані про команду, про її успіхи на турнірах, давала змогу переглянути розклад наступних змагань тощо. А можна було за окрему плату перешити чип на футболці, щоб вона стала вже gold edition. І тоді на чип мали надходити персональні пропозиції чи якийсь ексклюзивний контент. Це все можна зробити і на нашому рішенні, адже система розроблена таким чином, що її гнучкість дає змогу вносити будь-які зміни в процесі використання.
А зараз серед ваших клієнтів є представники інших галузей?
Так. Пандемія підштовхнула бізнес загалом до розуміння того, що зміни необхідні. Щоб вижити на ринку, треба рухатися у діджитал-напрямі, а краще – у фіджитал. Тому зараз не треба довго пояснювати переваги нашого продукту. Серед наших клієнтів є декілька державних міністерств, агрокорпорації, фармакологічні компанії та інші.
Якось я продав свої картки за п’ять (!) хвилин. Я сидів на кухні в UNIT.City (Інноваційний парк у Києві. – Ред.), переді мною були мої візитівки. У приміщення зайшли представники однієї компанії, спитали, що це таке. Я розповів, вони одразу на місці купили 10 штук.
Чи є у вас клієнти за межами України?
Наша компанія має представництва в Дубаї та у країнах Прибалтики. Поки що цільовим ринком для нас лишається український. Також зараз готуємося вийти на ринок Північної Америки. Це ті напрямки, де ми працюватимемо самі. На решті ринків – через афіліатів, через представників. Створена нами система досить проста у застосуванні. Її важко розробити, але легко опанувати. Тому в інших країнах, окрім України та Штатів, шукаємо людей, які будуть нашими представниками. До речі, вони можуть бути далекими від ІТ-світу. Наприклад, такий співробітник у нас працює в Дубаї. Він спеціалізується на продажах і маркетингу. І це дало йому змогу швидко й легко запустити високотехнологічний продукт і пропонувати місцевим компаніям наші візитівки.
Нагадаємо, три найголовніші тенденції для гемблінгу в наступному, 2022 році.
Читайте також: Новини криптовалют сьогодні
Читайте також: Клуб спортивного покеру