Дайніс Ніедра: «Вихід на український ринок є однією з основних цілей Enlabs на наступний рік»

03 Вересня 2020, 15:35

Дайніс Ніедра: «Вихід на український ринок є однією з основних цілей Enlabs на наступний рік»

Усе частіше можна почути новини, що букмекери стають спонсорами футбольних команд вищих ліг. На цю тему коментарі інформаційному ресурсу надав Дайніс Ніедра. Керівний директор Enlabs у країнах Центральної і Східної Європи розповів про спонсорство в беттінгу як маркетинговий засіб, навів деталі щодо впливу пандемії на гральні ринки країн Прибалтики та поділився планами Optibet (володіє Enlabs) стосовно України.

На вашу думку, чому беттінгові компанії так впевнено завоювали першість у генеральному спонсорстві футбольних клубів?

Нині дуже багато грошей і дуже багато амбіцій у сфері беттінгу, особливо на ринках, що розвиваються. Бізнес знаходиться на початковому етапі свого розвитку, має високу маржинальність і повний енергії. Оператори готові пробувати, експериментувати з будь-якими форматами та формами. Мине час, запал осяде, у когось перестануть співпадати цифри в маркетингових табличках Excel, і такого домінування вже не буде. А поки маємо те, що маємо. Наприклад, нещодавно стартувала Російська Прем’єр-ліга, де тільки в одного клубу («Динамо» Москва) з 16 немає партнера-букмекера. У самої РПЛ є беттінг-спонсор, а ФНЛ і Кубок Росії мають букмекерську компанію як титульного спонсора.

Стосовно причин, то я б виділив такі. По-перше, очевидний зв’язок між спортом і ставками на спорт. Кожен ринок має свої нюанси й окремих операторів, але в переважній більшості футбол завжди буде лідером за кількістю зроблених ставок. Приклад і ажіотаж навколо чемпіонату світу з футболу демонструє, що другої такої спортивної події в світі не існує. Тому підтримати футбол і намагатися побудувати свою комунікацію через нього – це, очевидно, top-of-mind-рішення.

До другої причини я б відніс обмеженість рекламних можливостей для букмекерських компаній на великій кількості ринків. Часто через обмеження у них просто немає варіантів, щоб побудувати ідеальний маркетинг-мікс, тому і доводиться йти на компроміс і залізати у спонсорство.

Як третю причину я б виділив старе добре стадне почуття. «Якщо Parimatch і 1xbet мають стільки спонсорських контрактів, то схема на 100% працює, і нам теж потрібно бути на футболках», – так думає більшість операторів, при цьому повністю ігноруючи мільйон супутніх факторів.

Відомо, що у Великобританії вже ухвалюють обмеження стосовно умов такого партнерства. На вашу думку, чи будуть уряди інших країн вдаватися до подібних заходів?

Рано чи пізно кожен ринок проходить через це. Обмеження йдуть з боку футбольних клубів. В індустрії є своя специфіка, яка не всім підходить. А ще потрібно рахуватися з тим, що у професійних футбольних команд є велика дитяча й юнацька аудиторія.

Чому ніхто з п’яти найбільших букмекерів Великобританії не є спонсором футбольних клубів?

Думаю, це суто бізнес-рішення. І в кожного є свої аргументи. Хтось бачить ризики в тому, щоб асоціюватися з якимось конкретним клубом. Хтось не бачить необхідної окупності подібних інвестицій. Треба розуміти, що спонсорство футбольних клубів – це більшою мірою історія про розвиток впізнаваності бренду. Такі монстри, як William Hill і Ladbrokes, за свої сумарні 200 років присутності на ринку напрацювали сильну впізнаваність своїх брендів. У bet365 є соціальне навантаження у вигляді спонсорства «Сток Сіті», де знаходиться штаб-квартира компанії. «Сток Сіті» грає цього сезону в другій англійській лізі, яка, між іншим, називається Skybet Championship.

Окрім вищеперерахованого, виходячи з профілів беттінг-спонсорів футбольних клубів, помітно, що таке партнерство більше розраховане на комунікацію на зовнішньому ринку, ніж на внутрішньому.

У чому ключові відмінності ринків Азії, Індії й Африки від ринку Великобританії?

Не буду називати себе сильним спеціалістом із цих ринків, особливо щодо того, що стосується Азії та Індії. Великобританія – це давній усталений ринок зі своїми звичками, традиціями та партнерами в беттінгу. І цей ринок, порівняно з вищезазначеними трьома, дуже сильно регульований і контрольований.

Африка перестрибнула кілька етапів розвитку індустрії і з ходу ввійшла в мобільний геймінг і беттінг. Що точно об’єднує ринки Азії, Індії й Африки, так це широкий потенціал і високий ріст у найближчі десять років.

Як пандемія вплинула на діяльність Enlabs у країнах Прибалтики? До яких заходів вдавалася компанія, щоб зберегти прибуток?

Враховуючи, що ми більше онлайн-оператор і частка офлайну в нас дуже невелика, то головними причинами, які вплинули на прибуток під час пандемії, були відкликання нашої ліцензії в Латвії на час надзвичайної ситуації, а також незначний обсяг спортивних подій у світі загалом. Щоб задовольнити попит із боку клієнтів ставок на спорт, ми переглянули свою технічну дорожню карту – поставили пріоритет на інтеграцію віртуального спорту, окремої вертикалі для ставок на кіберспорт і додали Daily Fantasy. У цілому наша маркетингова комунікація більше пішла в бік казино і покеру на час, поки кількість спортивних подій залишалася низькою. Незважаючи на всі виклики, другий квартал закінчили з прибутком, що не може не тішити.

Якими є результати судових позовів Optibet проти уряду Латвії через заборони онлайн-гемблінгу під час надзвичайного стану?

Деякі зі справ досі відкриті та залишаються на стадії розгляду. Наразі головною перемогою я б назвав той факт, що нас як індустрію почали слухати і чути. Чиновники відкрили для себе онлайн-гемблінг, почали розуміти різницю між залами ігрових автоматів і ставками на спорт в Інтернеті. Хочеться вірити, що ми налагодили діалог і встановили сильний контакт для оперативного рішення всіх майбутніх питань.

Як ви оціните збиток, завданий балтійському гральному бізнесу пандемією і вашій компанії зокрема? Скільки часу знадобиться, щоб вийти на докарантинні показники доходності?

Головний удар припав на другий квартал, і дані з нього ми можемо брати за основу. Латвійський онлайн-ринок втратив у другому кварталі рівно дві треті, а якщо бути точним – 68% від обсягів першого кварталу. По суті, таку ж кількість діб у відсотковому відношенні він і не працював через відкликання ліцензій. Ми за цей час втратили 67%, тобто спрацювали трішки краще за конкурентів. Припускаю, що в четвертому кварталі все може повернутися на колишній рівень, якщо не буде другої хвилі та великих потрясінь в економіці. Естонський ринок впав майже на 3%, а ми зросли на 2% порівняно з першими трьома місяцями року. В Литві, де ми після двох років роботи все ще продовжуємо набирати швидкість, ринок просів лише на 1,5%. Ми ж показали зростання кварталу до кварталу майже в 47%.

Наскільки привабливим для вас є гральний ринок України?

Україна – це дуже цікавий, складний і повний викликів ринок зі своїми перевагами, які збалансовані недоліками. Нам зрозумілий і близький менталітет українців. Ми вважаємо, що можемо надати ринку конкурентоспроможний продукт, тому вихід на український ринок є однією з основних цілей на наступний рік.

Читайте також:Антон Кучухідзе розповів про етапи перехідного період перед запуском українського грального ринку

Читайте також: GGR грального бізнесу Литви за першу половину року знизився на 15,9%

Коментарі:
Зараз читають
вгору