Як гравці самостійно втілили в життя улюблену гру на проєкті S.T.A.L.K.E.R. «Прокляті» – репортаж

05 Серпня 2020, 15:08

Як гравці самостійно втілили в життя улюблену гру на проєкті S.T.A.L.K.E.R. «Прокляті» – репортаж

LARP (live action role-playing game, або жива рольова гра) – доволі давнє явище. Завдяки йому кожен може відчути себе персонажем улюбленого всесвіту (книжкового, ігрового, серіального). Не винятком стала і відеогра S.T.A.L.K.E.R, яка дуже популярна в Україні. Читайте в нашому ексклюзивному репортажі про те, якою була жива рольова гра за мотивами всесвіту «Прокляті».

Гра тривала з 24 до 27 липня на території покинутого села в Хмельницькій області. Організатором проєкту виступав Страйкбольно-сталкерський клуб (ССК) «Хармонт». Це вже четвертий LARP-проєкт, який він організовує, нині участь й ньому взяли приблизно 120 людей. Журналіст Login Casino побував на місці події.

S.T.A.L.K.E.R

Традиційно проєкти зі S.T.A.L.K.E.R проводять або весною, або восени – в більш прохолодну пору року. Цьогорічна ситуація з пандемією та карантином внесла корективи до графіку, і гра пройшла влітку. Спека далася взнаки, оскільки костюми в грі закриті, темні та щільні. Наприклад, один із костюмів фракції найманців складався з темно-синьої уніформи та чорного спорядження (зокрема і балаклави). За температури +30 °C у такому обмундируванні гравцям було доволі некомфортно. Елементарно був ризик отримати тепловий удар. У страйкболі та рольових іграх беруть участь переважно хлопці. Однак цього разу майже в кожній фракції були і дівчата. Співвідношення до чоловічої сторони становило десь 1 до 10, але це все одно руйнує стереотипи про «суто чоловіче хобі».

S.T.A.L.K.E.R

Як завжди, на грі використовували страйкбольну зброю калібру 6 мм, яка на відміну від NERF-gun має вигляд реальної та має більш широкий функціонал. Щоправда, гравці переживали за акумулятори, від яких йде живлення, оскільки вони доволі чутливі до високих температур. Проте скарг на це ми не зафіксували. Те саме стосується сертифікованої піротехніки. Наочно переваги цього виду озброєння можна було побачити під час нічного штурму блокпосту військових – використання трасерних насадок для підсвітки кульок, ліхтарів, прожекторів і гранат. А чому штурмували військових? Тому що за сценарієм вони нікого не пропускали до наукового містечка, яке було дуже потрібне багатьом гравцям. Тому вночі першого дня гри розлючені бандити, найманці, монолітівці та вільні сталкери спробували відбити блокпост на мосту. До цього дійства приєднались і мутанти, додавши цим ще більшу пікантність хаотичній нічній перестрілці.

S.T.A.L.K.E.R

Додамо, що на таких проєктах навіть не варто слідкувати за всіма сценарними гілками, які не стосуються твого персонажа особисто, адже зафіксувати всі події, коли ти учасник, вкрай складно і через розміри полігону, і через власний сюжет, який ще потрібно встигнути відіграти. Підсумки гравці потім дізнаються від організаторів, бо саме вони тримають руку на пульсі сюжетної канви. Наприклад, на грі був загальний сюжет: фракція «Моноліт» хотіла розгорнути мережу вишок, щоб ізолювати табори інших угрупувань псі-випромінюванням для подальшої зачистки бойовиками секти. Сюжетна ж кінцівка поки є не дуже зрозумілою, тому про неї детально ми розпитаємо організаторів, коли вони підведуть підсумки.

Водночас кожен гравець і фракція мали персональні завдання. Скажімо, «Чисте небо» відігравали своїх ігрових прототипів, але з іншої реальності. Через це угрупування намагалося знайти Виконувача Бажань, або ж «Моноліт», щоб повернутися додому.

S.T.A.L.K.E.R

Військові охороняли важливу переправу та робили свої рейди по Зоні за завданнями, відомими лише їм. Сюжет бандитів залишився невідомим, але можна констатувати – займалися вони тим самим, що і в грі, тобто байдикували, грабували сталкерів, вимагали плату за прохід через їхню базу і паралельно з цим займалися «наркоторгівлею» й організацією «тоталізатора».

S.T.A.L.K.E.R

Найманці працювали за чіткими завданнями: мали знайти вцілілих бійців Синдикату, які вийшли з просторової аномалії (сюжет попередньої гри), а потім зібрати інформацію щодо вишок «Моноліту» та за можливості захопити їх для подальшого вивчення. З усіма цими місіями загін впорався, навіть більше – вклав угоду з «Монолітом», тому найманці безперешкодно отримали доступ до необхідних веж і очікують техніків для початку аналізу…

S.T.A.L.K.E.R

Сюжетні гілки фракцій «Воля», «Обов’язок» та наукового містечка (насправді вони тільки працювали над захистом від впливу веж «Моноліту») залишилися невідомим, оскільки найманці (головний загін, за яким ми уважно слідкували та разом із ним просувалися полем) протягом гри практично не контактували з членами цих груп.

S.T.A.L.K.E.R

Відіграш багатьох гравців був на різних рівнях. Деякі, згідно з правилами, імітували поранення і смерть, а деякі просто піднімали червону пов’язку (розпізнавальний знак, що людина уже «неігрова»), казали «Вбитий» і йшли на точку респауну. Найбільше ж вражень залишила атака мутантів на багатостраждальний блокпост, який захопили найманці, бандити і «Чисте небо». Ревіння мутанта-контролера, який у супроводі свити пішов з’ясовувати, хто посадив його кішку (теж мутант) на ціпок, і подальша перестрілка вийшли динамічними та дуже атмосферними.

S.T.A.L.K.E.R

Великою заслугою організаторів є якісна робота електроніки, адже саме вона імітує особливості світу відеогри – радіацію, псі-випромінювання, аномалії, викиди. На проєкті все працювало бездоганно і без технічних проблем на відміну від гри «Під Куполом» яка проходила 10-13 жовтня 2019 року, де електроніка підкорювалася велінням випадковості.

Щоправда, в таборі найманців постійно «гуляла» радіація, яка пошкоджувала захисні костюми в інвентарі. Один із ігрових техніків надзвичайно здивувався, коли їхні додатки видавали звуки лічильника Гейгера, а у нього в руках був вимкнутий пристрій без батарейок, який і відповідав за радіаційний фон цього сектору. І справді – аномалія.

S.T.A.L.K.E.R

Для імітації процесів аномального простору в грі всі використовували мобільний додаток «ПДА Компас», створений програмістами з Литви. Він працює завдяки окремим Wi-Fi-точкам, розкиданим по всьому полігону, і був налаштований на різні показники – радіація, псі-випромінювання, аномалії, ментальні атаки мутантів, викиди, інвентар, шкала здоров’я. До речі, інвентар і систему досвіду заповнювали за допомогою спеціальних QR-кодів, які зчитувала фронтальна камера. Система досвіду також покращувала можливість ПДА – з новими рівнями з’являвся детектор мутантів, аномалій та артефактів.

S.T.A.L.K.E.R

S.T.A.L.K.E.R

S.T.A.L.K.E.R

Також організатори впровадили харчування за внутрішньоігрову валюту: за символічну суму, яку гравець отримував з одного завдання, в «барі» можна було замовити гарячу страву. Після кількох годин на ногах під палючим сонцем і на власних харчах (сублімованих або сухих пайках) польова кухня смакувала особливо добре.

S.T.A.L.K.E.R

Якісно організатори підійшли і до створення артефактів, навколо яких обертається багато завдань і грошей у Зоні. Під час цієї гри їх було кілька десятків і випадково знайти якийсь із них не складало жодних проблем. А проданий артефакт – це завжди гроші, на які можна було розжитися їжею, набоями чи гранатами.

S.T.A.L.K.E.R

За кінцівкою глобального сюжету, «Моноліт» не впорався із завданням, але планів своїх змінювати не збирається і варто чекати велику групу зачистки, яка доведе справу до кінця. Ймовірно, на основі цієї розв’язки будуватиметься сюжет наступної гри. Щоправда, дата її проведення поки невідома. ССК «Хармонт» організовує дві гри – весною і восени, але цього року трапився збій графіку і дату нової гри можна буде дізнатися лише після анонсу організаторів.

Читайте також:Про краудфандинг у відеоіграх

Читайте також: Огляд ігор серії Fallout

Коментарі:
Зараз читають
вгору