Що містить меморандум про рекламу азартних ігор

Автор: Корольчук Олександр
28 Жовтня 2021, 14:14

Що містить меморандум про рекламу азартних ігор

Як ми повідомляли, 11 ліцензіатів грального бізнесу підписали саморегулюючий документ про рекламу гемблінгу в Україні. Помітно, що в документі чітко розділені поняття реклами та спонсорства. І кожен з цих напрямів має власні обмеження та дозволи щодо майданчиків для розміщення, змісту та вікової аудиторії.

Наземна і онлайн-реклама

Для початку бізнес одразу вирішив визначитися з майданчиками, на яких можна розміщувати рекламу.

Так, в документі оператори погодилися, що тлумачення «реклами на транспорті» в статті 1 закону про рекламу не є тотожним статті 21-1 цього закону, де гральному бізнесу забороняють розміщувати рекламу «на зовнішніх чи внутрішніх поверхнях транспортних засобів та метрополітену».

Тому учасники меморандуму закріпили висновок – згідно із законом їм дозволено рекламуватися на території транспортних підприємств, крім метро, як-от: аеропорти, вокзали, морські та річкові порти, оскільки в статті 21-1 на це не прописано прямої заборони. А вказані майданчики потрапляють під визначення «реклама на транспорті» та «внутрішня реклама», на яку гемблінг обмежень не має.

Оператори погодили, що з врахуванням вимог закону, вони можуть розміщувати рекламу в таких джерелах:

  • на радіо та телебаченні (кабельне, супутникове, онлайн, мобільне, IP) у період з 23:00 до 06:00;
  • у спеціалізованих виданнях, присвячених азартним іграм (в законодавстві немає терміну «спеціалізоване видання», тому під цим терміном розуміють друковане ЗМІ, яке висвітлює окремі питання суспільного життя);
  • на транспорті, за винятком внутрішніх та зовнішніх поверхонь транспортних засобів та метро;
  • внутрішня реклама, зокрема в приміщеннях ТРЦ;
  • на товарах (включно з одягом), які призначені для осіб старших 21 року;
  • у місцях проведення розважальних, спортивних, театральних та інших заходів для осіб старших 21 року;
  • в Інтернеті.

Обов’язкове попередження про ризик виникнення залежності не поширюється на спонсорство, оскільки його регулює окрема стаття закону про рекламу.

Вимоги до розміру чи обсягу попередження трактують так: закон визначає обсяг/площу попередження незалежно від того, чи вміщує попередження в себе одне чи два речення, які передбачені законом. Текст попередження в рекламі можна розміщувати будь-яким способом в межах площі/обсягу, вказаних у законі.

Читайте також: Ліцензійні умови на азартні ігри в Україні

онлайн-реклама

Виготовлення, поширення та розміщення реклами на підставі договорів про створення замовлення та права інтелектуальної власності можливо лише за документального підтвердження, що замовник є оператором азартних ігор.

Закон про рекламу забороняє одному оператору рекламувати бренд іншого оператора. Відповідно, це встановлює відповідальність за використання брендів, які занесено в реєстри КРАІЛ. Відповідальність за протиправне використання бренду несе рекламодавець або замовник спонсорства.

Інтернет-ресурси з рекламою оператора чи його ТМ не мають містити елементів порнографічного характеру, жорстокості, насилля, приниження честі та закликів до расової чи національної ворожнечі.

Документ встановлює додаткові вимоги до реклами азартних ігор:

  • текст попередження – колір тексту чорний, колір тла білий. Загальна площа не менше 15% від тривалості чи площі реклами;
  • реклама має містити інформацію про ліцензію, видану КРАІЛ. Якщо у оператора їх кілька – вказується ліцензія на ту сферу азартних ігор, яку рекламують. Гучність і швидкість повідомлення може відрізнятися від гучності і швидкості загального повідомлення;  
  • вік осіб у рекламних повідомленнях, включно з фотомоделями – 21+;
  • у рекламі потрібно вказувати лише сайт, який міститься в реєстрах КРАІЛ;
  • зміст не можна спрямовувати на вразливі групи населення;
  • оператори дотримуються принципів відповідальної гри і не мають заохочувати програш гравця;
  • оператори мають утриматись від подачі заявок на ТМ, які схожі чи подібні на ТМ інших операторів;
  • в Інтернеті оператори мають утримуватися від переманювання гравців через введення їх в оману використанням ТМ інших операторів.

Читайте також: Популярні лотереї України і світу

Спонсорство

Під спонсорською інформацією документ розуміє інформацію, яка покликана популяризувати виключно бренд або ТМ оператора.

Спонсорські повідомлення учасники меморандуму погодилися розміщувати:

меморандум про рекламу азартних ігор

  • під час трансляції спортивних подій;
  • у теле-, радіо-, театральних та інших передачах, які переважно спрямовані на людей старших 21 року;
  • іншими шляхами, зокрема (але не виключно) на поверхні будівель, споруд, на елементах вуличного обладнання, на транспорті, в кінотеатрах і театрах під час демонстрації кіно чи вистав, а також спортивних змагань у закритих приміщеннях та Інтернеті.

Уточнили також і метод визначення віку аудиторії передач. Відповідними вимогам закону вважатимуть передачі, у котрих ADH% (Adhesion index) або інший доступний показник вказує на відповідність цільовій аудиторії віку від 21 року. Вистави чи концерти вважають такими, якщо 51% і більше відвідувачів є особами відповідного віку.

Анонси власних програм чи передач з інформацією про спонсора та його брендом не вважаються рекламою та можуть розміщуватися в теле- чи радіоефірі в будь-який час. Виняток – початок, перерва та час після трансляції передач, чия аудиторія за ADH% є молодшою за 21 рік.

Анонс фільмів з інформацією про спонсора та його бренд, які мають обмеження по аудиторії глядачів, розміщуватимуться з 23:00 по 06:00.

Спонсорство спортивних заходів допускається без прив’язки до віку аудиторії.

У спонсорському повідомленні можна розміщувати титри й усну промовку, яка містить заклики, що не стосуються діяльності оператора. Дозволені також заклики із загальною інформаційною метою – йдеться про повідомлення статусу спонсора. Можна розміщувати і заклики про отримання емоційної вигоди.

Оператори погодилися, що у спонсорських повідомленнях не можна розміщувати зображення, які так чи інакше пов’язані з тематикою азартних ігор, казино, ігрових автоматів тощо. Наприклад: натискання кнопок, крутіння рулетки, фішок, жетонів, монетоподібних значків, процес висипання чи іншого руху грошей, монет, банківських карток, слотів, карток, гральних кубиків, гральних столів, а також коефіцієнтів та прогнозів.

Також не дозволено повідомляти про рекламні акції та вказувати інтернет-адресу оператора. Вік осіб у спонсорських матеріалах – 21+. Бізнес погодився не розміщувати гіперпосилання на сайти, соціальні мережі та месенджери і QR-коди ззовні і зсередини будівель, на вуличному обладнанні та спеціальних тимчасових і постійних конструкціях.

меморандум про рекламу азартних ігор

Читайте також: Актуальні події грального бізнесу в Україні

Положення участі у меморандумі

Як роз’яснюється в прикінцевих положеннях, будь-яка гральна компанія може приєднатися до документа. Для цього потрібно направити письмову заяву держателю меморандуму, яким є Всеукраїнська рада гемблінгу (UGC). Учасник меморандуму може відмовитися від його виконання, про це теж потрібно повідомити держателя за 30 днів з моменту припинення виконання вимог документа.

У разі потреби внесення змін рішення має ухвалюватися внаслідок голосування щонайменше 80% операторів, які підписали меморандум.

Якщо ж з’являться законодавчі зміни, яким протирічитимуть положення документа, то протягом 10 днів з набуття чинності цих змін сторони збираються на консультації, щоб привести меморандум у відповідність вимогам закону.

Позиція регулятора щодо документа

КРАІЛ привітала ліцензіатів з підписанням меморандуму і вважає це відповідальним кроком, який оператори зробили відповідно до законодавства та світової практики. А в основу покладені принципи відповідальної гри та спроба уніфікувати правила для всіх легальних гравців ринку.

Тому комісія вважає підписання документа кроком до реалізації законодавчих принципів та захисту гравців від негативного впливу гемблінгу.

Читайте також: Як захиститися від хакерів, які викрадають дані компаній

Читайте також: Головні проблеми онлайн-гемблінгу та їх розв’язання

Коментарі:
Зараз читають
вгору