Арбітраж трафіку у Facebook – особливості, складнощі та інше підводне каміння

Автор: Корольчук Олександр
17 Січня 2022, 11:42

Арбітраж трафіку у Facebook – особливості, складнощі та інше підводне каміння

Арбітраж є досить популярним видом афіліатного маркетингу, який активно використовується в наші дні. Джерелами трафіку може бути будь-що, але головними залишаються великі соціальні мережі, наприклад Instagram, Facebook та інші. Саме Facebook користується великим попитом у вебмайстрів та арбітражних команд через можливість запуску рекламної кампанії, великої кількості користувачів і хороших показників. У цьому матеріалі ми розглянемо, як працює арбітраж трафіку у Facebook.

Що таке арбітраж трафіку у Facebook?

Спочатку про те, що таке арбітраж трафіку як явище. По суті, все досить просто – це дешева закупівля трафіку однієї платформи та його дорожчий перепродаж на другу. Це може стосуватися як послуг, так і товарів. Умовно кажучи, арбітражник витратив $100, щоб привести для онлайн-казино 100 гравців, 30 із них зробили перший депозит, і за кожен з них рекламодавець виплатив по $10. Таким чином, арбітражник отримав прибутку на $200, що становить також 200% ROI (показник повернення інвестицій). Цей індекс є головним показником прибутковості арбітражу, оскільки за ним можна побачити, наскільки дохід покриває витрати на ведення рекламної кампанії та залучення гравців.

Іншими словами, обов’язки арбітражника полягають у тому, щоб залучити клієнтів на пропозиції рекламодавця шляхом створення та розповсюдження рекламних матеріалів. Проте це відбувається не прямо, а переважно на спеціальну сторінку – лендинг. На ній клієнт може дізнатися більше про пропозицію. Наприклад, якщо ми говоримо про онлайн-казино, там можуть бути запропоновані різні бонуси за реєстрацію тощо. На цій сторінці клієнт і робить ту цільову дію, яка принесе арбітражнику прибуток.

Читайте також: Як рекламують себе легальні оператори

Загалом арбітраж у ФБ має таких учасників:

  1. Клієнт – людина, яку залучають пропозицією від рекламодавця.
  2. Арбітражник – вебмайстер, який забезпечує залучення трафіку власним коштом для подальшого перепродажу його за вигідною ціною.
  3. Партнерська мережа – посередник між рекламодавцем та арбітражником, надає пропозиції, рекламні матеріали, інструменти для платежів і зручної роботи арбітражника.
  4. Рекламодавець – компанія/бізнес, якому потрібні клієнти і який є генератором оферів на тому чи іншому ринку.

Для отримання прибутку в афілійованому маркетингу існує кілька моделей оплати, але найпопулярнішими були і залишаються CPA та RevShare. Розберемо їх по порядку.

CPA, або cost per action (ціна за дію) – модель, де оплачується певна дія, зроблена клієнтом. У сфері гемблінгу це можуть бути реєстрація, проходження верифікації, перший депозит тощо.

арбітраж трафіку у facebook

Разом із цим бувають інші різновиди такої моделі залежно від цільової дії:

  • оплата за лід;
  • оплата за продаж;
  • оплата за встановлення додатка;
  • оплата за відвідування сайту.

Ця модель дає змогу досить швидко отримувати прибуток, для неї завжди знайдеться багато пропозицій. Але якщо зупинити лиття трафіку, то прибуток практично відразу вичерпається.

Тому вебмайстри або арбітражні команди часто віддають перевагу моделі RevShare, вона ж ревшара – це виплата певного відсотка виручки з кожного залученого клієнта. По суті, вебмайстер отримуватиме дохід, доки клієнт продовжує поповнювати свій депозит в онлайн-казино. Цей варіант обирають для роботи на довгострокову перспективу, оскільки не варто очікувати прибутку за ревшарою в перші дні після запуску рекламної кампанії. Часто RevShare використовується під час роботи з певним цільовим трафіком, який несе прибуток, навіть якщо призупинити генерацію трафіку для рекламодавця.

Досить часто арбітраж трафіку у фейсбук ставить дилему, а що ж краще – CPA чи RevShare. Думки тут відрізняються, оскільки у багатьох вебмайстрів свої кейси та історії роботи з обома моделями. Проте у багатьох джерелах можна побачити одну й ту саму тезу. Вона полягає в тому, що CPA таки більше підходить для новачків. Ця модель дає змогу розібратися у базових принципах роботи арбітражу, протестувати креативи та швидко окупити витрати на рекламу.

А вже досвідченішим гравцям варто користуватися RevShare, яка дасть змогу працювати в довгу та отримувати від 5 до 50% від витрат залученого клієнта. Відсоток залежить від пропозиції рекламодавця чи партнерської мережі.

Після вибору моделі оплати перед арбітражником виникатиме ще одне питання: варто працювати безпосередньо з рекламодавцем чи з партнеркою? І знову кожен варіант має свої переваги та недоліки.

Будь-яка пристойна партнерка має великий спектр пропозицій з різних вертикалей, чи то нутра, чи то гемблінг, чи то дейтинг із великим географічним охопленням, що надає вебмайстру великий простір для роботи.

арбітраж трафіку фейсбук

Разом із цим партнерки пропонують значний набір інструментів та інформацію щодо пропозиції. Це дає змогу арбітражнику максимально точно аналізувати конверсію, роботу креативів і лендингів. Це непогано допомагає під час роботи з оферами та впливає на успішність запуску тієї чи іншої кампанії. Крім того, у партнерок є готові рішення щодо надання статистичної інформації щодо трафіку, який заливається для рекламодавця. Також у таких мережах є цілодобова підтримка, яка може допомогти і новачкам, і ветеранам. Наприклад, видати найкращий лендинг або підказати, який креатив має найкращу конверсію. Водночас у партнерській мережі можна підібрати максимально зручний для майстра офер, який залежить від його ресурсів, можливостей, часу. Широкий пул стосується і платіжних рішень, а також частоти та мінімальних розмірів виплат.

Читайте також: Особливості арбітражу з українським гео

Але у партнерок виплати апріорі будуть нижчими, ніж у прямих рекламодавців, оскільки сітка знімає свою комісію у розмірі 10-25%. Так, іноді цей розрив може бути невеликим, але все ж таки розмір виплат і капи завжди більші саме у прямого рекламодавця. Крім того, зараз у мережі повно недобросовісних партнерок. Вони можуть як просто зашейвити роботу арбітражника, так і брати офери не у рекламодавця, а в іншої партнерки. Як результат, ставка буде занижена, відгуки надходитимуть повільно, а про підвищення виплат можна забути.

Переваги прямої роботи з рекламодавцем:

  • високі виплати;
  • підвищена капа (максимальний обсяг конверсії на добу, який встановлює рекламодавець);
  • миттєвий фідбек.

Але водночас такий варіант співробітництва несе й низку ускладнень. Перше – це власне вихід на прямого рекламодавця. Для цього потрібно пройти складну співбесіду, надати та довести ефективність своїх джерел, їхні обсяги та якість і погодитися на запропоновані умови. Як правило, це досить тривалий процес.

Крім того, прямий рекламодавець може приділяти мало уваги афіліату, якщо він має невеликі обсяги трафіку або конверсії. Як правило, у кожного бізнесу є свій пул топових партнерів, із якими він буде найбільш комунікабельний.

арбітраж фб

Наступна проблема – обмеженість вибору. Якщо через партнерку для одного або кількох онлайн-казино можна лити з кількох джерел і різних гео, то з прямою рекламою є лише певні пропозиції на певні гео. Та якщо трафік вебмайстра даватиме погані результати, то ще одного оферу, найімовірніше, він не отримає.

І останній недолік – це умови виплати. Якщо у партнерок можна вибрати практично будь-який ліміт у будь-який часовий інтервал (аж до щоденного), то у прямого рекламодавця все може бути набагато жорсткіше. Гнучкість, як у партнерських сіток, практично відсутня, і рекламодавець не завжди погодиться виплатити раніше і менше. Умовний мінімум у $2 тис. можуть заплатити як раз на місяць, так і раз на квартал або півріччя.

Читайте також: Майкл Боттчер про роботу в Україні та подальші плани

Як правильно арбітражити на Фейсбуці?

Цілком логічно, що для запуску рекламної кампанії на Facebook потрібен обліковий запис. Арбітраж ФБ використовує кілька варіантів:

  1. Автореги – акаунти, які реєструють швидко та автоматично.
  2. Логи – облікові записи реальних людей, доступ до яких здійснюється без відома власників. Досить дешевий варіант, підходить лише для сірої сфери, оскільки такі облікові записи швидко баняться.
  3. Фарм – створення акаунтів самостійно з витратою часу і грошей, досить якісний варіант, за правильної методики час життя акаунту може бути довшим, ніж у звичайних.
  4. Оренда та купівля – власне акаунти, які арбітражники беруть в оренду або купують у реальних людей.
  5. Фанпейдж – сторінка для бізнес-акаунту або товарів і послуг.

Отже, у цій соціальній мережі є кілька методів, основним із яких є таргетована реклама. У Facebook безліч користувачів, про кожного з яких зібрані всі важливі дані. Тому вебмайстер може налаштувати рекламу, вибравши потрібну йому аудиторію за статтю, віком, географією, інтересами тощо.

арбітраж трафіку facebook

Спочатку слід ретельно протестувати вибрані для демонстрації оголошення. Так, Facebook потрібно 50 конверсій для повної оптимізації реклами, проте багато експертів ринку радять перші три дні не чіпати залиті оголошення. Якщо хоч одне з них зайде користувачам, це одразу буде видно. Для того щоб зрозуміти, як заходять оголошення, вебмайстру потрібно прорахувати для себе критичну суму ціни кліку та ліда для гео. Також потрібно прорахувати середній показник узгоджених оголошень та очікуваної конверсії.

Так, допустиму вартість ліда можна виміряти за такою формою:

ЦЛ = ВИП × АПР/ROI + 1,

де ЦЛ – ціна ліда, ВИП – виплата, АПР – апрув.

Крім того, тестування дає змогу відібрати найкращі креативи та їхній формат. Оскільки ніколи не можна передбачити, що саме спричинить ажіотаж, а що призведе до втрати рекламного бюджету. Умовно кажучи, можна взяти $100 і витратити $20 на тест двох креативів. Один, наприклад, приніс 10 конверсій, інший – 30. З огляду на це решту $80 вже можна витрачати на масштабування саме другого варіанта на повну суму бюджету.

Крім того, тестування дає змогу точно визначити цільову аудиторію, варіанти комунікації з нею та ймовірне охоплення однієї рекламної кампанії.

Арбітраж трафіку у Facebook, особливо у сірих і чорних нішах, має важливий показник – термін життя облікового запису, який може бути забанений Facebook за порушення правил. Але про це трохи далі.

Особливості використання Фейсбук для арбітражу

Якщо говорити про таргетовану рекламу, то вона має дотримуватися низки умов для проходження модерації та подальшої ефективної роботи. Але для початку слід визначитися з її вмістом або креативами. Найчастіше їх буває три види – картинка та текст, відео та текст, gif-зображення та текст.

Перевагою картинки є те, що заклик до дії можна зобразити одразу на ній. Мінусом буває невисока конверсія та несправдження очікувань клієнта на лендингу.

Відео так само має вищу конверсію, але його виготовлення більш затратне.

Ситуація з gif майже така ж, як і з відео, хіба що на створення такого зображення потрібно набагато менше часу та ресурсів.

арбітраж трафіку у facebook

Під час створення креативу слід пам’ятати, що Facebook може заблокувати рекламу через низку факторів:

  1. Заборонений контент: незаконні продукти та послуги, тютюн, вогнепальна зброя, пристрої для стеження та прослуховування тощо.
  2. Зображення до/після.
  3. Зображення інтерактивних елементів – неробочих кнопок, прапорців, опитувань тощо.
  4. Некоректна згадка Facebook.
  5. Вказівка будь-яких характеристик користувача, навіть узагальнених.
  6. Дезінформація.

Читайте також: Легалізація грального бізнесу в Україні

У деяких випадках реклама не відображається навіть після проходження модерації. Причин для цього кілька. Наприклад, на зображенні може бути забагато тексту – понад 20% від загальної площі. Також обрана ставка може не здобувати перемогу на рекламних аукціонах. Для вирішення проблеми потрібно мати дані про ефективну ціну кліку, якщо їх немає – виставити мінімальну ціну. І останнє – не допускати перетину аудиторії під час запуску кількох груп оголошень.

Під час створення креативів також необхідно орієнтуватися на особливості гео трафіку. Наприклад, засновник арбітражної команди Improve Team Вадим Волочнюк розповідав, що в Україні добре себе показали креативи з актором, який знімався в рекламі онлайн-казино. Разом із ним хорошу конверсію має і доволі стандартний креатив – де показано реакцію гравця, який зірвав великий виграш на слотах. Багато арбітражних команд готують подібні відео у своїх офісах.

Крім того, Вадим Волочнюк наголосив, що багато команд не звертають уваги на якість лендингів. А це є проблемою, оскільки потрібен не перший клік клієнта, а саме його поведінка на цій сторінці. Іноді експерту траплялися прості заглушки чи білий екран. Improve Team розробила один лендинг, де крутиться колесо удачі, та показник конверсії зріс: 1 до 9.

На кожен продукт або гео потрібно тестувати щонайменше три лендинги, оскільки в одного конверсія може бути 1 до 40, в іншого – 1 до 15. І ніхто не може точно вгадати, що ж сподобається клієнту онлайн-казино.

арбітраж трафіку у facebook

Арбітраж фб вимагатиме проходження самої системи модерації. Це стосується як рекламних оголошень, так і облікових записів, із яких вони запускаються. Багато представників арбітражу зараз акцентують – у 2021 році Facebook значно посилила ці правила. Експерт із реклами у Facebook та Instagram Денис Латудько заявив, що зараз уже не вийде, як у 2018 році, зайти у Facebook і навмання щось запустити. Тепер кожна кампанія має бути ретельно вивірена та проаналізована. Усі платіжні рішення та облікові записи перед запуском необхідно зібрати заздалегідь і прогріти. У цій справі також допомагає використання декількох IP-адрес і проксі. Це потрібно, щоб модерація не побачила, що ціла купа рекламних кампаній та акаунтів прив’язана до однієї IP-адреси. Найкращі акаунти, на думку Латудька, – це самофарми, що продаються. Під час закупівлі арбітражнику потрібно звернутися до кількох продавців. Акаунти слід використовувати у зв’язці з 50 авторегами, тоді у разі банів це не сильно позначиться на ситуації. Під час залиття потрібно поділитися рекламними обліковими записами авторегів для самофармів (до 50 на 1).

Фахівець також радить не мудрувати з налаштуваннями аудиторії – вибрати лише стать і вік: 24-30+ років. Цікаво, що деякі рекламодавці просять саме жіночий трафік.

Це породило явище клоаки – обхід системи, коли користувачам показується один вміст лендингу, він же blackpage (з власне пропонованим продуктом чи товарами), а ботам чи модераторам інший – whitepage.

Читайте також: Державні лотереї України

Ту саму думку озвучив і Максим Шейко, власник Altairlabs.pro. За його словами, раніше все було просто. Можна було взяти креатив, або згенерований, або зроблений вручну, і залити його в соцмережу. Зараз же, щоб зробити так само, потрібен обліковий запис, який може пройти модерацію з другого-третього разу. А фанатські сторінки мають відповідати низці вимог – певна кількість записів, лайків, коментарів, підписників, наявність оцінок. І зараз на відміну від 2017 року є велика ймовірність, що від проєкту можуть залишитися суцільні копійки.

арбітраж трафіку фейсбук

Фахівець розповів, що, крім величезної кількості труднощів, він більше нічого не отримав. Все, що заробляється на арбітражі трафіку, витрачається на розхідники, пошуки та купівлю нових фішок. А нещодавно з’явився момент, що модерацію потрібно проходити двічі. Як приклад він навів історію, коли мав кілька чудових акаунтів, створених 2-3 місяці тому. Але при цьому у них не проходив запуск реклами та їх забанили, оскільки Facebook думав, що щось не так із документами. У листуванні з модератором Максим Шейко надав усі необхідні документи, і на запитання «Що не так?» модератор відповів «Я не знаю» і попросив видалити акаунти.

Особливо ця проблема проявилася наприкінці 2020 року, кабінети та реклама почали масово банитись, а у багатьох команд досягалися ліміти грошей, встановлені на рекламну кампанію.

Представники сфери також рекомендують використовувати фанатські сторінки, але це доволі індивідуально. Хтось рекомендує користуватися функцією об’єднання фансторінок – виходить новий обліковий запис, але зі збереженою старою активністю. Також арбітражники зауважили, що розбанена фансторінка має високий рівень довіри від модерації. У разі бану варто запитати перевірку всієї сторінки, якщо вебмайстер вважає, що до неї не мають застосовуватися ті ж рекламні обмеження, що й до стандартних акаунтів.

Плюси та мінуси арбітражу ФБ

Як і кожне джерело, арбітраж трафіку фейсбук має свій перелік переваг і недоліків.

До переваг належать:

  • По-перше, велика кількість користувачів з усіх куточків світу. За кількістю трафіку із соцмережею може зрівнятися лише Google Ads.
  • По-друге, велика кількість налаштувань для таргетованої реклами. Хоча у сфері гемблінгу не потрібно надто багато налаштувань, домінантними залишаються стать і вік.
  • По-третє, універсальність – трафік можна лити на будь-який напрям, як товари, так і послуги.
  • По-четверте, результативність – завдяки можливостям рекламної кампанії Facebook можна отримати непоганий прибуток, що пояснює велику кількість арбітражних команд.
  • По-п’яте, наявна велика кількість інформації, яка допоможе новачкам розібратися в базових принципах закупівлі трафіку.
  • І, по-шосте, саме Facebook має старшу і платоспроможну аудиторію.

арбітраж трафіку facebook

Головним недоліком можна назвати те, що соцмережа забороняє рекламу певних товарів і послуг, навіть якщо вони легальні в конкретному гео. Крім того, система модерації постійно оновлюється, щоб припинити роботу арбітражників сірих і чорних ніш. Для вебмайстрів це фінансові втрати, необхідність пошуку нових способів обходів. Це так само тягне постійні витрати на різні розхідники: облікові записи, інструменти-анонімайзери чи шпигуни, документи, IP-адреси або проксі. Та, як уже вище згадувалося, через це є шанс втратити навіть те, що вдалося заробити на арбітражі.

Читайте також: Як працюють казино в Польщі

Аналіз результатів з арбітражу

Як би це банально не прозвучало, але аналіз має одну мету – показати, чи є прибуток, чи його немає. Для цього багато партнерок надають широкий інструментарій, який дає змогу відстежувати весь хід і витрати бюджетної кампанії: кількість показів, ціну кліку, ціну ліда, конверсію, виплати.

Ключовими показниками в арбітражі вважаються: коефіцієнт клікабельності оголошення (CTR), коефіцієнт конверсії (CR), ROI (рентабельність інвестицій), дохід з одного кліку (EPC), середня вартість одного ліда.

Результативність кампанії вираховують на різні проміжки часу: день, тиждень, місяць. У випадку з Facebook потрібно дивитися на кількість лідів, кількість підтверджених лідів та отримані за них виплати. Від цієї суми віднімаємо витрати на рекламу та отримуємо прибуток, який можна перерахувати у ROI.

Висновок

арбітраж фб

Арбітраж трафіку у Facebook – нині заняття не з легких. Для заробітку у сфері потрібно вміти контролювати фінанси, працювати з рекламними кабінетами, бути обережним із модерацією та оперативно дізнаватися про останні зміни політики соцмережі.

Багато хто каже, що зараз новачкові у цій сфері доведеться тяжко, оскільки відсутність досвіду призведе до втрати бюджету та розчарування. Адже тут дуже багато факторів і дуже багато супутніх витрат, окрім рекламного бюджету. Але останнє вже залежить від того, з якою саме вертикаллю працюватиме арбітражник. Сфера гемблінгу завжди тягне за собою додаткові витрати, оскільки Facebook дуже насторожено ставиться до індустрії, враховуючи законодавство певного гео. Ну а робота у чорній і сірій нішах – це завжди дороге задоволення, яке може й не окупитися.

Читайте також: Інтерв’ю з головою КРАІЛ

Читайте також: Чи реально заробляти на ставках

Коментарі:
Зараз читають
вгору