Вихід онлайн-казино на український гральний ринок

Автор: Gambling Man
22 Березня 2021, 14:36

Вихід онлайн-казино на український гральний ринок

Гральний бізнес починає набирати обертів, оскільки регулятор вже видав кілька ліцензій на наземні, онлайн-казино та букмекерську діяльність. Про вихід на ринок України з погляду оператора нам розповіли представники казино «ВАВАДА», адже оператор розглядає вітчизняний ринок для своєї легальної роботи.

Особливості гемблінг-ринку України

Нині в країні легальною є вся онлайн-вертикаль, включно з букмекерством і покером. Як розповів представник «ВАВАДА», це є доволі позитивним рішенням, адже якщо гравець хоче змінити вид гемблінгу, то в нього менше шансів скористатися послугами нелегальних учасників ринку. Окремо експерт також виділив відсутність державної монополії на певну вертикаль, як це зроблено в Польщі – оперувати онлайн-казино там дозволено тільки державній компанії-монополісту.

«І це має негативні наслідки. Згідно з урядовими звітами, частка нелегального гемблінгу в країні у 2020 році становила 18,5%, тоді як легальні учасники ринку називають цифру в 50-60%. Дещо кращі справи в галузі букмекерства, в якому дозволено працювати приватним компаніям. Там частка тіньового ринку – 35%. Це наочно демонструє недоліки системи державної монополії, адже гравцям буде цікавіше, а іноді й вигідніше грати у нелегалів», – поділився статистикою представник оператора.

Загалом же український ринок онлайн доволі перспективний, враховуючи велику кількість населення, яке доволі активно грало і під час заборони грального бізнесу. У цьому, однак, є і мінус – гравця потрібно перевести грати на сайт легальної компанії, що може бути менш зручним через законодавчі обмеження. Але саме збільшення частки легального ринку сприяє якісному та прозорому розвитку грального бізнесу.

Не обійшов представник «ВАВАДА» і вартість ліцензій, яка є доволі високою навіть порівняно з країнами ЄС. Нині для онлайн-казино, букмекерів і залів ігрових автоматів діють потрійні ціни, тому оператору віртуального казино доведеться щорічно платити 23,4 млн гривень ліцензійного внеску.

«Підняття ліцензійних платежів для цієї вертикалі можна обґрунтувати фактом, що в світовій практиці гемблінгу саме онлайн-казино мають найбільші обороти. А за невизначеної податкової системи це ще й прихований податок», – розповів експерт.

онлайн-казино

Загальні ж вимоги до потенційного ліцензіата, який хоче працювати онлайн, в Україні такі:

  • створити українську компанію;
  • сформувати статутний капітал не менше ніж 30 млн гривень, походження якого треба підтвердити;
  • оформити цільовий депозит чи банківську гарантію на суму від 43,2 млн гривень (залежить від розміру мінімальної зарплатні) для виплат виграшів гравцям;
  • не мати зв’язків із країною-агресором;
  • мати онлайн-систему для збору даних;
  • мати доменне ім’я в зоні .UA;
  • сертифікувати онлайн-систему.

Читайте також:Наскільки складно стати ліцензійним казино в Україні

Складнощі для операторів

Головні проблеми українського ринку, за словами представника казино «ВАВАДА», – це податки та сертифікація грального обладнання. Україна має податкові ставки, закріплені в гральному бізнесі, але назвати їх прийнятними складно.

«Для оператора онлайн-казино це 18% із GGR і 18% податку на прибуток. А ще є й податок на виграш гравця – теж 18% від суми виграшу. Ставки дуже великі, особливо зважаючи на потрійну вартість ліцензії, відповідно, для бізнесу умови не дуже вигідні, як і для гравця. І все це не сприятиме тому, що українці обиратимуть законні гральні майданчики», – переконаний представник казино «ВАВАДА».

Тому оператор підтримує зміни, запропоновані оновленою версією законопроєкту № 2713-д: онлайн-казино має сплачувати 10% від GGR, а виграш оподатковуватимуть тільки тоді, коли його розмір перевищуватиме 8 мінімальних зарплат (48 тис. гривень станом на березень 2021 року).

Тим часом парламент не поспішає з розглядом цього законопроєкту, що призупинило вихід в Україну багатьох закордонних компаній. Податки для них є ключовим моментом, без якого не можна скласти бюджет і думати про старт роботи на гральному ринку.

законопроєкт онлайн-казино

Другою ж проблемою є відсутність технічного регламенту сертифікації грального обладнання.

«Онлайн-казино в цьому питанні простіше, ніж наземним закладам. Нам потрібно лише сертифікувати свою онлайн-систему, але оскільки наразі і цього зробити не можна, то почати працювати, маючи на руках ліцензію, наразі не вийде. Це вже помітно на прикладах перших ліцензіатів. Українському регулятору варто якомога швидше розібратися з цим аспектом, оскільки без нього оператори даремно витрачають час і ресурси», – зазначив фахівець.

Наприклад, в онлайн-казино «ВАВАДА» є популярний слот Jammin' Jars від Push Gaming, який сертифікований низкою установ. Іноземні гравці обирають його через характеристики: RTP 96,8%, наявність бонусної гри та можливість збільшити виграш у 20 тис. разів. Для цього гравцям необхідно зібрати на ігровому полі 25 полуничок.

В Україні ж цей слот буде доступний, коли почнуть працювати онлайн-оператори.

Читайте також: Проблематика українського оподаткування виграшів

Перспективність українського грального ринку

Оператор казино «ВАВАДА» високо оцінює потенціал України. За його словами, потенційних гравців на ринку чимало: в країні з населенням понад 38 млн їх буде приблизно 6-9 млн осіб. І за різними оцінками, сумарний оборот гемблінг-індустрії в Україні сягатиме €1-3 млрд, більша частина якого припадатиме саме на онлайн-сегмент.

«Україна має всі шанси стати одним із центральних ринків ЄС. Але багато чого залежить і від регуляторної політики, і від кількості гравців, які гратимуть у ліцензіатів», – додав представник «ВАВАДА».

Наразі операторам доволі складно порахувати вартість виходу на український ринок, оскільки немає остаточного податкового законодавства.

Україна казино

«Точно відомі цифри – це те, що затверджено в законі: статутний капітал, банківська гарантія та ліцензійний платіж. Інше поки що викликає питання, тому потрібно дочекатися розв’язки податкової історії», – резюмував експерт.

Через свій потенціал ринок України буде доволі конкурентний, і гральній компанії, яка сюди зайде, слід ретельно вибудовувати рекламну кампанію та майбутню комунікацію з клієнтами. І є сподівання, що держава допомагатиме ліцензіатам та активно боротиметься з нелегальними операторами.

Читайте також: Ганна Буяджи охарактеризувала положення щодо реклами грального бізнесу

Читайте також: Представник Shangri La поділився планами на український ринок

Коментарі:
Зараз читають
вгору