Valve – розробники і продавці

29 Травня 2020, 16:04

Valve – розробники і продавці

Майже кожен геймер має акаунт Steam, через який отримує доступ до своїх улюблених ігор. Але коли історія онлайн-сервісу з продажів комп’ютерних ігор почалася? Читайте в матеріалі Login Casino про зародження Valve, її найвідоміші розробки та сучасну проблематику.

Найвідоміші розробки

Компанія Valve Software була заснована 1996 року колишнім працівником Microsoft Гейбом Ньюеллом разом з Майком Харрінгтоном. І майже одразу почала роботу над грою, яка згодом принесла їй світову славу – Half-Life.

Варто зазначити, що кожна гра Valve мала високу якість і швидко ставала популярною серед гравців. А деякі зі своїх продуктів компанія підтримує понад десять років.

Half-Life гравці досі вважають культовою. Науково-фантастичний шутер розповідає про працівника секретного наукового комплексу «Чорна Меса» Гордона Фрімена. Через невдалий експеримент на територію вторгається армія істот з іншого виміру, а головний герой намагається вижити та покинути «Чорну Месу», тоді як її беруть штурмом прибульці та спеціальні загони морської піхоти, які мають наказ знищити весь уцілілий персонал. Half-Life виділилася на фоні шутерів того часу глибоким і цікавим сюжетом, динамічним геймплеєм і безліччю невеликих головоломок – їх гравець має вирішувати без підказок. У 2004 році вийшло продовження – Half-Life 2, воно продовжувало історію пригод фізика на Землі, яку захопив і окупував таємничий союз прибульців Альянс. У 2006 році вийшли епізоди-продовження Half-Life 2: Episode One і Episode Two. Вони закінчували сюжет і натякали гравцям на подальше продовження та третю частину, але через невідомі причини фанати чекають на неї вже 13 років. Лише 2020-го Valve випустила Half-Life: Alyx, яка виступає в ролі приквела та розповідає про події, що передували Half-Life. Гра отримала схвальні оцінки, проте багато гравців критикували розробників за випуск гри лише для обладнання віртуальної реальності, адже воно досі коштує доволі дорого. Сам директор Valve пояснив це бажанням створювати щось унікальне з використанням нових технологій. Так чи інакше, повернення до цього всесвіту вселило в фанатів гри надію, що Half-Life 3 все ж побачить світ.

Читайте також: Гейб Ньюел про Half-Life: Alyx

Counter-Strike

Counter-Strike – один з найпопулярніших шутерів у світі, який дуже часто можна зустріти серед кіберспортивних дисциплін. Почав свою історію як модифікація ентузіастів для Half-Life в 1999 році. Після цього Valve найняла обох розробників, придбала права інтелектуальної власності та в 2000 році випустила доопрацьовану самостійну гру. За жанром вона є багатокористувацьким шутером, де грають дві команди – «терористів» і «контртерористів». Залежно від режиму гри перед командами стоять різні задачі – від винищення команди суперника до підриву об’єкта на карті. До 2012 року вийшло кілька ігор цієї серії з оновленою графікою, геймплеєм чи сюжетом. А в 2012 році гравці отримали Counter-Strike: Global Offensive з оновленою графікою та функціоналом – проведенням подій, турнірами та косметичними предметами, які можна дістати з лутбоксів.

Portal – ще одна гра про головоломки та наукові лабораторії. Цього разу героїня на ім’я Челл має вибратися з наукового комплексу Apperture Science, який захопив штучний інтелект. Однак на відміну від Гордона Фрімена, який мав багатий арсенал вогнепальної зброї, Челл пробиватиметься на волю за допомогою портальної гармати, що створює дві точки в ігровому просторі – входу і виходу. На цій механіці й побудовано проходження гри, яке вимагає від геймера нестандартного мислення, оскільки тут найбільший акцент зроблено саме на головоломках і пазлах.

Dota 2 – ще одна всесвітньо відома розробка компанії. Спочатку вона з’явилася як додаткова карта для Warcraft 3. Багатокористувацька гра поділяє гравців на команди, кожна з яких має захистити свою фортецю та знищити ворожу. Для цього в грі є чималий вибір персонажів, тактик і предметів, їх можна використовувати для отримання переваги чи бонусів. Dota 2 разом із CS:GO є найпопулярнішою кіберспортивною дисципліною в світі.

Left 4 Dead – кооперативний шутер у тематиці зомбі-апокаліпсису. В режимі спільної гри гравці мають пройти сюжетну кампанію через орди живих мерців за одного з чотирьох героїв. Для проходження гра пропонує арсенал із пістолетів, пістолетів-кулеметів, дробовиків, штурмових гвинтівок, гранатометів і гранат. Гра цікава наявністю особливих інфікованих – ворогів, які через вірус отримали певні мутації.

Left 4 Dead

Наприклад, Танк – величезний мускулистий ворог, може вбити героя двома ударами. Для його знищення гравцям потрібно постійно маневрувати та витрачати значну частину патронів. У режимі мультиплеєра дві команди по чотири гравці грають за особливих інфікованих і вцілілих. Завдання вцілілих – дійти до кінцевої точки на карті, тоді як команда суперника намагатиметься їм перешкодити. Left 4 Dead підтримує модифікації користувачів, що дозволяє докорінним чином переробити гру під свої смаки.

Team Fortress 2 – мультиплеєрний шутер. На вибір гравцю надано дев’ять класів, кожен з яких по-своєму ефективний в атаці, захисті чи підтримці. Залежно від режиму команди змагаються за захоплення контрольних точок, намагаються довезти вагонетку з вибухівкою, захоплюють ворожі розвіддані. Гра має також кооперативний режим на шість гравців. На певні події (Хелловін, Різдво) у Team Fortress 2 з’являються спеціальні ігрові події та мапи.

Читайте також: Найкращі ігри зомбі-тематики

Steam – магазин, соціальна і торгова платформа

На самому початку своєї історії Steam був звичайним інтернет-майданчиком, де гравці могли придбати ігри від Valve. Але з часом магазин почав розростатися, завойовувати популярність й оновлюватись. Зареєструвавшись, кожен гравець отримує власний акаунт, на якому зберігаються всі придбані ним ігри. Доступна система чатів і друзів, яких завжди можна запросити до гри або просто полистуватися з ними. Великою перевагою є наявність хмарного сховища – якщо гравець запустить свій акаунт на іншому пристрої, то він отримає доступ до всіх своїх ігор і збереженого ігрового процесу. Крамниця ж нині може запропонувати сотні ігор на будь-який смак – від 2D-шутера з піксельною графікою до свіжого Doom Eternal. Більшість ігор мають вбудовану систему досягнень і можуть підтримувати Steam Workshop, що дозволить користувачу в один клік завантажити улюблені модифікації для гри. Соціальна складова Steam також представлена різноманітними спільнотами – як фанатськими, так і офіційними групами розробників. Окрім того, всі ігри в бібліотеці отримують автоматичні оновлення, і гравцю непотрібно контролювати цей процес.

Steam Workshop

Також Valve запустила торговельний майданчик і систему інвентаря, що дозволяє користувачам придбати чи обмінюватись необхідними їм предметами з різних ігор. Проте зауважимо: розраховуватись на торгівельному майданчику можливо лише за допомогою реальних коштів, які потрібно внести на акаунт Steam через банківську картку чи іншу платіжну систему.

Під час кожної пори року в Steam влаштовують великі сезонні розпродажі – деякі ігри отримують знижку в 95%. Багато геймерів жартують, що такі події значно спустошують їхні гаманці та наповнюють бібліотеку іграми, в які вони ніколи не зіграють. З іншого боку, такі розпродажі є гарною можливістю придбати бажану гру, особливо ААА-класу, вартість якої зі знижкою набагато менша.

Додатково Steam виступає в ролі технічного захисника авторських прав, серверного тримача для підтримки мультиплеєрних ігор і стримінгового сервісу.

Читайте також:Оголошено дату релізу Valorant

Сучасна проблематика

Як розробник Valve не проявляла активності майже вісім років, випустивши серйозний AAA-проєкт лише в 2020-му. Та і підтримка старих ігор залишає бажати кращого – багато в чому цим займається геймерська спільнота. Наприклад, у Team Fortress 2 будь-хто може створити власний косметичний предмет, скажімо капелюх, і викласти його в Steam Workshop, де за нього проголосують інші. Тоді, можливо, в наступному оновленні розробники внесуть цього капелюха до гри, а його творець отримуватиме 20% з продажів свого предмету через майданчик. Схожа ситуація і з іншими аспектами. Навіть нові карти створюють гравці-ентузіасти. Змагальний режим, про який довго просило ком’юніті, зі скрипом ввели лише в 2016 році, а останнє велике оновлення гра отримала 2017-го, і відтоді немає жодних новин про подальші плани.

Читайте також:Cyberpunk 2077 матиме багато доповнень

Факт наявності косметичних предметів із лутбоксів дратує багатьох геймерів, але Valve змогла максимально монетизувати це явище. Три найпопулярніші гри розробників – Team Fortress 2, Counter-Strike: Global Offensive і Dota 2 – мають косметику, яку можна отримати за гроші на торговельному майданчику, у внутрішньоігровому магазині чи з лутбоксу. В останньому варіанті лутбокси гравець отримує без жодних перешкод, а ось щоб відкрити їх, необхідно купити ключ.

Valve

Так, ці предмети не мають впливу на ігровий процес, але багато гравців стверджують, що Valve зосередилася саме на них, а не на серйозних оновленнях ігрових процесів. І не дивно, оскільки кожна така покупка приносить компанії 20% від суми угоди. Виходить свого роду замкнуте коло – гравець придбав ключ, відкрив кейс, отримав скін, скажімо на гвинтівку в CS:GO, і продав її на майданчику. Окрім прибутку з покупки ключа, Valve отримує додаткові 20%. І варто зазначити, що вартість косметичних предметів може варіюватися від декількох центів до тисяч доларів. Наприклад, найдорожчий предмет в Team Fortress 2 коштує $6695.

Читайте також: Лутбокси в комп’ютерних іграх

Ще один серйозний недолік становить незадовільна робота антишахрайської системи VAC, яку має багато ігор у Steam. Геймери скаржаться, що в таких популярних іграх, як CS:GO, читерів можна зустріти майже в кожному раунді, а система елементарно не може оперативно знаходити та банити таких гравців.

Але і самі розробники незадоволені політикою Valve і Steam. Так, за право розмістити свою гру Valve брала 30% від продажів продукту. І якщо раніше Steam дійсно допомагав у просуненні гри та контролював якість виставлених у крамниці продукті, то нині з цим є великі проблеми. Зараз майже кожен бажаючий може опублікувати в крамниці свою розробку, через що перед гравцем постає тотальне нагромадження низькоякісних ігор, на фоні яких дійсно гарні проєкти просто губляться.

Саме через це майже десятирічна епоха домінування Steam на ринку цифрової дистрибуції починає добігати кінця. Великі видавці, зокрема Ubisoft, Bethesda, Blizzard, Electronic Arts і Microsoft, уже створили й нині активно розвивають власні майданчики реалізації, оскільки в такий спосіб збільшують прибутки та просувають свої ігри. Зараз головним конкурентом Steam є Epic Games Store, який бере лише 10% з продажів у якості комісії. Також нова платформа проводить доволі агресивну конкурентну політику стосовно Steam. Наприклад, купує право на ексклюзивний продаж гри в розробника на певний період. Генеральний директор Epic Games Store Тім Суіні заявив, що компанія готова відмовитися від політики ексклюзивності, якщо Steam знизить комісію з 30 до 12%.

Epic Games Store Тім Суіні

Гравців же Epic Games приваблює безкоштовними роздачами іменитих тайтлів – недавнішня роздача GTA 5 була настільки популярною та резонансною, що сервери крамниці та Rockstar тимчасово вимкнулися через надмірне навантаження.

Отже, можна зазначити, що Valve завжди була гарним розробником, ігри якого чекав весь світ. Зараз вона отримує надприбутки з Steam, через що її творча діяльність значно зменшилась, оскільки комісії від продажу косметичних ігор перевищують успішні продажі власних ігор. Сама ж платформа є доволі зручною та звичною для гравця, адже діє з 2003-го, і вже кілька поколінь геймерів мають на своїх акаунтах сотні придбаних ігор і тисячі награних годин. Функціональна складова Steam також досі є найширшою та найзручнішою для гравця. Але застаріла та невигідна політика Valve підштовхує розробників до співпраці з більш лояльними майданчиками чи створенням власних крамниць. І за останні три роки ця тенденція почала посилюватися, а компанія, яка звикла до монополістичного статусу Steam, не дуже поспішає змінювати щось у своїй роботі. Як результат, ми бачимо агресивну конкуренцію з боку інших цифрових поширювачів комп’ютерних ігор. Правда, поки що велика кількість гравців, які користуються Steam, є надійною підтримкою компанії.

Читайте також:Кіберспортивні прогнози на 2020 рік – аналітика

Читайте також: Стан індустрії комп’ютерних ігор під час пандемії

Коментарі:
Зараз читають
вгору