SEO-тренди на 2022 рік

Автор: Рожкова Катерина
10 Січня 2022, 16:45

SEO-тренди на 2022 рік

Експерт у сфері SEO Сергій Кокшаров розповів про те, як минулий рік змінив роботу SEO-фахівців і до чого їм слід готуватися у новому, 2022 році. Також експерт дав 10 рекомендацій щодо того, як вивести у поточному році свій продукт у топ. Про особливості SEO у галузі азартних ігор читайте на нашому сайті.

Аналітик у сфері пошукової оптимізації Сергій Кокшаров на платформі Collanorator розповів про те, що змінилося в роботі пошуковиків у минулому році та на що варто звертати особливу увагу SEO-спеціалістам у поточному.

За словами Кокшарова, щоб зрозуміти, куди рухається ринок SEO, спершу потрібно зрозуміти, що відбувається в цій сфері нині. Отже, експерт перелічив загальні віяння, які він спостерігає в цій галузі:

  • Зростає конкуренція у SEO, відбувається боротьба бюджетів та йде активний пошук низькоконкурентних напрямів.
  • Google наздоганяють інші пошуковики.
  • Штучний інтелект починає генерувати контент і малюнки.
  • На ринку всі процеси стають прозорішими, і тому вебмайстри краще розуміють важливі завдання.

Кокшаров розповів, над якими векторами працюють зараз пошуковики. Зокрема, над створенням нових технологій, які були б спрямовані на краще розуміння користувачів і контенту. Для цього вони аналізують все більший обсяг контенту незалежно від того, яким чином був введений запит на сайт – текстом або голосом. Також працюють над оптимізацією сторінок результатів пошуку, оновленням власних сервісів, шукають нові рекламні можливості та налагоджують відносини з регуляторами.

Зокрема, Google провела модернізацію пошуку – «урізала» рейтинг зірками, і тепер актуальним став FAQ. Також поєднались результати з одного сайту, почалася індексація та відображення відео з Instagram та TikTok, а ще в десктопі в сніпетах з’явилося кілька зображень товарів. До того ж Google почала часто тестувати пагінації замість прокрутки, в сніпетах тепер є вкладки. Local pack поміняв дизайн – замість одного рекламного блоку з’явилося два. А ще змінився дизайн пошукових підказок, де додалася друга колонка, щоб зручніше розташувати контент.

Алгоритм MUM

Як наголошує експерт, алгоритм MUM став основним нововведенням Google минулого року.

SEO

«Основна його мета – відповідати на складні пошукові запити. Завдяки цьому в топ-10 видачі – не 10 схожих відповідей на запит, а різні, які можуть вирішувати ще й суміжні питання. Тобто Google відповідає не про одне й те ж саме, а про різне. Тому стає трохи важче просувати свій сайт. Ще технологія MUM знайома з 75 мовами і може знаходити відповіді на інших мовах. Цей алгоритм розуміє не лише мову, а й зображення, відео, аудіо. Для цього використовується штучний інтелект», – розповідає Кокшаров.

Експерт наводить приклад використання алгоритму MUM. Так, у пошук можна додати фото сорочки й написати «шкарпетки зі схожим принтом», і алгоритм запропонує магазини, де продаються потрібні вам шкарпетки. Або щось зламалося на велосипеді, а ви навіть не знаєте назву зламаної деталі. То досить сфотографувати її, фото загуглити і дописати «як це полагодити». І пошуковик має вже сам з’ясувати, як називається та деталь, за що вона відповідає, і покаже відео, де розказують, як її ремонтувати.

«Над вдосконаленням алгоритму MUM працюватимуть протягом 2022 року», – зазначає Кокшаров.

Що змінилося в Google та які дії держави запроваджують проти пошуковика

Також Google заявила й про інші оновлення:

  • Інструмент перевірки структурованих даних переїхав на Schema.org.
  • Chrome DevTools переклали на російську мову.
  • Додано введення ручних санкцій для сайтів Google Discover, які мають з’являтися в Search Console.
  • Проводиться боротьба з сайтами, які зводять наклепи.
  • Змінився дизайн Search Console.

А що відбувалося на рівні держав? Майже для всіх країн характерним стало те, що уряд почав втручатися у роботу сайтів-пошуковиків. Наприклад, Росія штрафує такі сайти, які не хочуть допомагати політикам. І взагалі країна готується до відключення глобальної мережі та всіляко просуває «Яндекс», щоб він став пошуковиком за замовчуванням на Android. Штрафують Google також і у Франції, а в Австралії змусили його платити ЗМІ. Тому, на думку спікера, зараз можна скористатися моментом і створити власну пошукову систему.

штучноий інтелект

«Поки всі стежать за Google, Bing запровадила в роботу пошуку технологію штучного інтелекту МЕВ. За принципом роботи вона схожа на MUM. Також Microsoft запустила свій рекомендаційний сервіс Start, YouTube покращив результати пошуку та запровадив у себе пошук Google. DuckDuckGo готує до запуску десктопний браузер. Sam Rush та SimilarWeb вийшли на IPO. А також колишні працівники пошуковиків запускають свої власні пошукові сервіси», – говорить Кокшаров.

Тренди, які будуть актуальні у 2022 році

Отже, експерт виокремив тренди на поточний рік, а це:

  • Пошуковики навчилися добре розуміти користувачів і текстовий контент. Тому тепер роботи йдуть у напрямі кращого розуміння зображень, відео та аудіо, а також реферування цього типу контенту.
  • Пошуковикам тепер важливо знайти оптимальне розташування старої та нової інформації на видачі, а органіка стає все менш пріоритетною.
  • Створюють нові технології ранжування та антиспаму на основі штучного інтелекту.
  • Пошуковики покладають великі сподівання на рекомендаційні сервіси та їхній розвиток.

Також є додаткові завдання, які створюють вебмайстри. Серед них боротьба з різними накрутками, переоцінка факторів ранжування в окремих нішах і забезпечення правдивості інформації на видачі. Щодо останнього тренду, то спікер пояснив: часто пошуковики можуть пропонувати інформацію, яка може негативно впливати на здоров’я юзера. Тому такі системи працюють все активніше над тим, щоб перевіряти інформацію.

На що варто звертати увагу?

Кокшаров говорить, що класичне SEO нікуди не зникне, тому ним варто та важливо опікуватися. Тобто й надалі треба підходити відповідально до створення контенту, посилань, здійснення інформаційної оптимізації, побудови інформаційної архітектури сайту тощо.

Також вага відгуків зростатиме. Тому потрібно слідкувати за тим, де вони з’являються, чи є вони взагалі, та стимулювати клієнтів їх покидати, радить Кокшаров.

OnSERP SEO залишається актуальним, а мікророзмітка й надалі допомагатиме розуміти контент, тому треба шукати можливості, щоб активніше використовувати її.

SEO-спеціаліст

Маленькі чи нові сайти шукатимуть низькоконкурентні підніші, адже конкурувати стає все складніше. А ось великі та авторитетні сайти захоплюватимуть світ і автоматизуватимуть свої процеси завдяки штучному інтелекту.

Експерт додав, що один із трендів на поточний рік – оптимізація під непошукові системи. Наприклад, йдеться про такі канали, як YouTube – це не пошукова система, але через неї проходить дуже багато трафіку і там є велика аудиторія. Або ж схожа історія з соціальними мережами. Тому слід оптимізувати свій контент на таких платформах, куди користувачі заходять в обхід пошукових систем.

«Отже, отримувати трафік із різних вертикалей буде трендом 2022 року», – зазначає Кокшаров.

Рекомендації від експерта

Кокшаров дав 10 порад SEO-спеціалістам, щоб можна було йти у ногу з часом:

  1. Оптимізуйте свою роботу під різні платформи, вертикалі та пристрої.
  2. Оптимізуйте під інтент користувача.  
  3. Дуже добре пропрацьовуйте заголовки, в тому числі для кращого CTR.
  4. Оптимізуйте інформаційну архітектуру сайту (експерт радить почитати книгу «Інформаційна архітектура в Інтернеті»).
  5. Підвищуйте авторитет свого сайту завдяки відгукам і посиланням.
  6. Створюйте більше відеоконтенту.
  7. Працюйте над розширенням брендового складника.
  8. Потурбуйтеся про фактор довіри до вашого контенту.
  9. Займайтеся OnSERP SEO.
  10. Випробовуйте нові технології, інструменти тощо.

Нагадаємо, читайте про особливості роботи статистичного аналізу у SEO.

Читайте також: Державні лотереї України

Читайте також: Про гральний бізнес закон

Коментарі:
Зараз читають
вгору