Ризики афіліатного маркетингу для операторів iGaming

02 Квітня 2021, 11:02

Ризики афіліатного маркетингу для операторів iGaming

Загальні умови роботи онлайн-операторів не можна назвати легкими – висока конкуренція на ринку, постійний тиск регуляторів у питаннях відповідальної гри, боротьби з відмиванням коштів, вимоги KYC та інших аспекти, індивідуальні для юрисдикцій. А окрім цього, вони є постійною мішенню шахраїв із різних напрямів, найшкідливішим з яких є афіліатне шахрайство, оскільки ринок афіліатного маркетингу в гральному бізнесу відчутно наростив темпи 2020 року.

Головні види ризиків

Оскільки ключовою метою оператора онлайн-гемблінгу є залучення трафіку на свій майданчик, то ризики використання афіліатів залежать від пропонованого типу оплати. Онлайн-гемблінг особливо залежний від цього виду маркетингу, оскільки той же Google не завжди дозволяє рекламувати ігрові сайти й онлайн-казино.

Найбільше простору для маніпуляцій дає варіант оплати CPA – плата за дію. Недобросовісні виконавці в цій моделі можуть використовувати генерацію фальшивого трафіку за допомогою викраденої конфіденційної інформації та ботів. Останні доволі складні, щоб автоматично підключатися та виконувати всі кроки, необхідні для отримання виплати.

Ненадійною є і модель PPC (pay per click, плата за клік). У цьому випадку трафік можуть спрямовувати на сайт оператора без згоди користувача. Тут немає нестачі в інструментах реалізації – починаючи від шкідливих розширень для браузера і тих же ботів, закінчуючи фейковими посиланням, прихованими під зображеннями і текстом, які відображає браузер користувача.

Онлайн-оператор може виявити погану якість трафіку, коли присутній високий показник відмов і KPI зменшується. Але зараз боти стали настільки розвинутими, що вміють самостійно реєструвати на себе рахунки, вносити депозити та користуватися фриспінами й іншими бонусами онлайн-казино. Це стає переходом від афіліатного шахрайства до зловживання бонусами.

Модель розподілення доходів (Revenue Share, або ж просто ревшара) теж має вразливі місця. Якщо гравець отримує частину доходу грального майданчику, це відкриває можливість для змови між гравцями. Великі гравці можуть об’єднатися і робити ризиковані ставки проти казино. Водночас їхні персональні програші будуть контрольованими й обмеженими, а ось потенційний збиток для грального закладу великий – партнерам потрібно зробити чималі виплати, тоді як доходів майже немає.

Читайте також: Базові вимоги ліцензійних умов України  

Оператору важливо пам’ятати, що за моделі ревшари партнери точно знатимуть, як їм отримати свою виплату, оскільки тут є пряма можливість для шахрайства й афер.

 оплата партнерської програми

Разом із цим існують ризики, що не залежать від форми оплати партнерської програми. Серед них:

  • Використання викрадених конфіденційних даних для лідогенерації чи викрадених кредитних карток для генерації внесення депозитів.
  • Перехоплення URL-доменів, які дуже схожі на ім’я чи продукцію оператора, для отримання реферальних виплат через редирект.  
  • Встановлення на пристрій без згоди користувача рекламних чи шпигунських програм, які автоматично фіксують партнерський код.
  • Копіювання змісту інших афіліатних сайтів для крадіжки трафіку.
  • Купівля Google AdWords за пошуковими запитами, за якими компанія чи її товари вже класифіковані.

Читайте також: Як триває легалізація казино в Україні

Як оператор може захистити себе?

Першим з антишахрайських рішень є якісний моніторинг трафіку на своєму вебресурсі. За наявності гарних інструментів відстежити якість клієнта, якого привів партнер, буде нескладно.

Різні рішення, наприклад, дозволять окремо стежити за трафіком, який приносить кожен з афіліатів, та мати дані про конверсію чи відсоток схвалених і скасованих клієнтських підключень.

Це корисний варіант, однак як збирати інформацію для автоматизації рішення щодо якості клієнта? Компанія SEON, яка займається антишахрайською підтримкою онлайн-бізнесу, рекомендує збагачувати інформацію за рахунок зняття відбитка пальців із пристрою клієнта. Як зазначають у компанії, зняття відбитка пальця дасть змогу просканувати технічну й апаратну конфігурацію користувача та визначити їхній зв’язок за допомогою хешів.

Хеш – це фактичний ідентифікатор користувача, який залишається незмінним навіть після чистки кешу, змін браузерів, використання режиму інкогніто, емуляторів та інструментів спуфінгу (коли одна особа в Мережі маскується під іншу за допомогою фальсифікацій даних). Усі ці інструменти на практиці часто використовують боти, тому хеші дозволяють побачити, чи вперше цей клієнт на сайті онлайн-казино, як часто він змінює пристрої, наскільки підозріле його ПЗ та чи використовує він емулятори. Такий метод буде дієвим, особливо разом із перевіркою IP-адреси, електронної адреси, номеру телефона та сторінки в соціальній мережі, звідки прийшов користувач.

афіліатний маркетинг

Якщо ж оператор має повні дані про те, хто такі його гравці, то другим етапом має стати аналіз їхньої поведінки. Як вказує SEON, виявити шахрайство можна методом сортування інформації через «правила ризику». Наприклад, ризиковість клієнта є більшою, якщо його електронна адреса з вільного домену або якщо він використовує VPN. Дієвою є і перевірка швидкості – кількість підключень за хвилину або швидкість заповнення полів. Але це потребує якісного програмного забезпечення, бажано заснованого на машинному навчанні, яке саме зможе фільтрувати клієнтів та виділяти підозрілі моменти.

Разом із цим існують різні інструменти, що автоматично фільтрують і перевіряють трафік. Наприклад, фільтрація користувачів із VPN, нецільового трафіку з проксі-серверів і запитів з однаковою IP-адресою.

Загалом, гемблінг-оператору завжди варто звертати увагу на якість роботи свого афілійованого партнера, адже останній може завдати великих збитків. Наприклад, компанія з питань антишахрайства CHEQ провела спільне дослідження з Балтиморським університетом, щоб з’ясувати обсяги збитків від афіліатів шахраїв. За їхніми даними, в 2020 році ця сума могла сягати $1,4 млрд. І без достатньої уваги до цього питання збитки зростатимуть, адже пандемія коронавірусу сприяла глобальному поширенню афіліатного маркетингу на нових ринках, а особливо бурхливо розвивається саме вертикаль онлайн-гемблінгу.

Читайте також: Костянтин Карпалов про потенціал гемблінг вертикалі в Україні

Читайте також: Найвідоміші договірні матчі на футбол

Коментарі:
Зараз читають
вгору